marți, 27 ianuarie 2009

alte masti, aceeasi scena

Si-au ales sa vina pe lume in prima luna din an- POETUL- la jumatate, dupa ce isi va fi cautat, printre astri , perechea; MAESTRUL, la sfarsit, spre a trage cortina, lasandu-ne sa alegem intre ras si plans.

Si pentru ca tot auzim, adesea- Caragiale- contemporanul nostru- voi cita din

O scrisoare pierduta
actul lII
scenaI
Farfuridi:
"(emotionat si asudat): Atunci iata ce zic eu, si impreuna cu mine( incepe sa se inece) trebuie sa se ( sic!) zica asemenea toti aceia care nu vor sa caza la extremitate( se ineaca mereu), adica vreau sa zic, da, ca sa fie moderati..adica nu exageratiuni!...Intr-o chestiune politica..si care, de la care atarna viitorul si prezentul si trecutul tarii..sa fie ori prea-prea, ori foarte- foarte..( se incurca, asuda si inghite), incat vine aci ocazia sa intrebam pentru ce?..da..pentru ce?..Daca Europa .. sa fie cu ochii atintiti asupra noastra, daca ma pot pronunta astfel, care lovesc sotietatea, adica fiindca din cauza zguduirilor..si..idei subversive....

Dati-mi voie! Termin indata!mai mai am doua vorbe de zis. Iata dar opinia mea. (in suprema lupta cu oboseala care-l biruie). Din doua una, dati-mi voie: ori sa se revizuiasca, primesc! dar sa nu se schimbe nimica; ori sa nu se revizuiasca, primesc! dar sa se schimbe pe ici pe colo, si anume in punctele..esentiale..Din aceasta dilema nu puteti iesi..Am zis!( Aplauze in fund, sasaituri in fata. Farfuridi coboara zdrobit)."

2 comentarii:

  1. acum aplauzele se aud in fata, in primele randuri, iar Farfuridi, oh, Doamne, sarmanul de el...

    RăspundețiȘtergere
  2. el, saracu',daca este anonima, o semneaza..

    RăspundețiȘtergere