duminică, 26 iulie 2009

cartea de invatatura







Cautam ceva

Inghesuita din toate partile,isi arata fata ridata si marginile roase .
A prins vremea intre pagini presarate cu insemnari, unele in creion, altele cu stiloul.
In nume .
semne.
emotii.
Am simtit, venind alene, dorul.
In glasuri.
Imagini.
In zbor de sperante.

Intorc pagina cu pagina, atenta sa nu alung amintirile , sa nu tulbur adolescenta cuibarita printre randuri-texte din capodoperele literaturii universale , alternand cu elemente de gramatica, exercitii buchisite, altele completate in graba, inainte de venirea profesoarei.

Fara sa vreau, ma duce gandul la cata zarva a fost dupa 89, in legatura cu manualele.
Cele vechi ,devenite dintr-odata niste cenusarese, depasite, insuficiente, au ajuns , fara drept de apel, la cosul de gunoi.
Motivul?
Nu sunt interactive. .
Sunt rupte de realitate.
.
Asa au aparut teribilele” alternative”- bani multi, certuri, nepotisme, aranjamente.
O vreme.
Apoi – liniste deplina.
Alte subiecte au intrat in top.

14 comentarii:

  1. Mi-a plăcut la nebunie compararea manualelor de dinainte de 89 cu nişte "cenuşărese"... Cenuşărese cu Coperte...

    RăspundețiȘtergere
  2. Bună dimineaţaaaaaaa!

    Şi eu voi împărţi mereu , cu mare drag timpul meu cu tine, minunată prietenă.

    Amintiri, multe amintiri , multă nostalgie în această scriere.

    Te îmbrăţişez cu mare , mare drag!

    RăspundețiȘtergere
  3. Extraordinara partea finala, cu patura... Incerc sa nu ma emotionez... Mi-e greu...

    O duminica placuta...

    RăspundețiȘtergere
  4. Cris!
    cenusaresele aveau conduri fermecati.
    Si suflete de aur!!!!
    In ulcioare pastreaza, inca , apa vie!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ma bucur, Geanina, ca in timpul tau este loc pentru tictacurile mele!!
    O duminica frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. Paul, povestioara m-a induiosat , ori de cate ori mi-a venit in minte.
    Ziceau autorii manualelor celor noi , impotriva carora n-as avea nimic de zis, daca ar fi valoroase, ca anterioarele sunt seci.
    Eroare!!!
    Se potrivesc perfect cu vremurile astea.
    Le-ar fi prins bine copiiilor sa invete mai multe fabule!!!
    Poate ca lumea ar fi aratat altfel. Mai curata, cumva..
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  7. Gina
    cartea in sine nu poate fi gandita in termeni politici. din pacate cei care decid asta sunt mult prea influentati de ideea Internationalei - sa ditrugem tot si sa construim o alta lume.- porcarii.
    cartea, oricum ar fi ea, nu poate fi Cenusareasa decat pentru a ne invata harnicia. si dorul de a invata.

    interactivitatea manualelor poate fi construita de catre profesor. poate si trebuie.

    cat despre povestioara cu paturica, o sa o folosesc la un atelier de Filosofie cu copiii. multumesc pentru ca ai postat-o.
    nu mai vorbesc despre cat de emotionata am fost cand am citit-o.
    ...mai sunt.

    o seara frumoasa :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Uite ca nu reusesc sa inteleg cum de-au ajuns la tine pe blog alde Paul, Cristi sau Geanina. Eu stiu ca te-am descoperit intr-o seara uitandu-ma dupa bloguri pitestene. Dar smecherii astia cum au ajuns aici?

    RăspundețiȘtergere
  9. Angela!
    Stiu cat este de important rolul profesorului- nu manualele trebuie sa fie construite interactiv, profesorii trebuie sa conceapa demersuri prin care copilul sa-si foloseasca toate cunostintele; sau sa invete sa faca conexiuni.
    Din nefericire, in invatamnatul nostru, copulul este vazut ca un sac , in care fiecare toarna..
    ce va fi va fi-
    total grav!!!

    Cum n-au devenit manualele cenusarese, de indata ce tot ce era bun in ele a fost uitat?
    Unele dintre ele- ma refer la cele de limba romana- erau absolut minunate- au fost transformate in hartie- daca vor fi fost.
    Stii cum sunt cele mai multe concepute? si nu ma refer numai la cele de limba romana- ca si cum copiii, cand vin la scoala, ar avea ,deja ,o serioasa baza de cunostinte - chimie, fizica, istorie..

    Daca istorioara mea ti-a placut, sunt deosebit de bucuroasa. Am discutat-o candva , la o ora de dirigentie- niste fetite au plans in hohote.
    O seara frumoasa!!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Draga Geo, din Pitesti, cred ca trebuie sa-i intrebi chiar pe ei.
    Stiu ca " ne-am cunoscut" la intervale de luni bune. Intai cu Paul- pe iarna, apoi cu Geanina . Cris , poetul, a trecut pe aici cam cu vreo luna in urma.
    Multumit de raspunsuri?
    Am fost la prima intalnire a blogherilor pitesteni, il stiu de atunci pe Dumi.
    Cu Oana, scriitoarea, chiar am avut o intalnire.La zahana. Habar nu aveam ca in orasul nostru este ceva atat de interesant!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Draga Gina,buna seara!Nu stiu daca ai vazut mesajul meu catre tine,dar duminica n-am putut intra aici in nici un chip.Am incercat si de pe opera si de pe Firefozx si-mi pica browserul de fiecare data.Aveam niste inghetata foarte buna pentru tine! :)
    Mie nu-mi placea manualul de istorie de clasa a XII-a,desi imi placea istoria.Il pastrez si intro zi am vrut sa fac o comparatie intre o lectie de atunci si una de acum.Concluzia:lectiile din manualul meu sunt din cale-afara de greoaie,iar un profesor nepotrivit il face pe elev sa urasca materia.
    O seara linistita!

    RăspundețiȘtergere
  12. Gabi, sunt niste probleme pe aici. Nu ma pricep si am fost plecata 3 zile.
    Am sa solicit ajutorul cuiva.
    Despre manuale- eu cred ca ale noastre erau mult mai bune decat actualele.
    Vezi? depinde mult cat de " bun" este profesorul.
    O seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  13. Geo doreste razboi... Il va avea cu barbosul, imi voi face face valiza si pac, la razboiu...

    Smecherul de Geo...

    RăspundețiȘtergere
  14. Intreba si el.N-a dat cu parul.
    Ca impartim o zona geografica apropiata.

    RăspundețiȘtergere