marți, 7 iulie 2009

in 3 versuri

Am citit si am am auzit atatea in zilelele trecute si in aceste ultime ore, despre regele-star, incat nu- mi dau seama cat a fost magie si cat a fost realitate.

Americanii sunt atat de fireshti.
Ei traiesc.
Nu mimeaza.
Nu plagiaza.
Au vise.
Cred in ele.
Si visele cresc!

Noi modificam sensurile. Interpretam chiar si iubirea. Poate ca nu chiar totzi facem asta.
Dar avem o predispozitzie de a ridiculiza, devenind ridicoli.
M-a impresionat ceva – ceva absolut fascinant! O tanara, pe un ton firesc, a spus:
acum , shtim ca nu shtim nimic…

Ce shtim?
Ce ar trebui sa shtim?

Am gasit cateva versuri , care , poate , s-ar potrivi clipei

„Vorbesc cu voi, ce lumii i-atzi dat prada
si spiritul, si sufletul, si trupul :
cu totzi vetzi sta in asta sumbra lada!”

MICHELANGELO

16 comentarii:

  1. Draga mea,
    s-a creat o isterie în jurul acestui "subiect".

    S-au poate nu înţeleg eu prea bine anumite lucruri, genii şi alte alea.

    Am mari rezerve în ceea ce priveşte"subiectul".
    Am spus mereu că a avut calitatea de a face show, dar fan nu am fost niciodată.

    Poate din acest motiv pricep mai greu reacţiile din ultima perioadă.

    În rest, sper că am onorat leapsa, nu m-am făcut de ... show...

    O noapte divină să ai!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ginuţa, tot mai des observ în jurul meu lipsa firescului din oameni :( Parcă ne lipseşte nouă, românilor. Nu poate unul să spună firesc "nu ştiu", toţi le ştiu pe toate. Femeile nu sunt capabile să primească zâmbind un compliment. "Ce bine arăţi" primeşte imediat răspunsul "a, nu, sunt atât de obosită şi stresată. M-am îngrăşat, bla bla". Şi românii au vise, din păcate nu prea au pasiunea străinilor de a lupta pentru ele.

    RăspundețiȘtergere
  3. Draga mea dragă, am revenit să recitesc cum trăiesc americanii.

    Eu chiar cred că omuleţii aceştia trăiesc, nu plagiază viaţa.

    Ceea ce nu mi se pare rău deloc.

    Mănâncă ei cam mult unt de arahide, aşa ca să ne facă nouă în ciudă, dar lasă că luăm şi noi de la nemţi...

    Acum îndrăznesc să spun...bună dimineaţaaaaaa!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Draga Geanina,
    cred ca traim evenimentele in functzie de multzi factori. Apoi noi , spectatorii, suntem atat de diferitzi, avem trairi diferite, emotzii , cunoshtintze, informatzii ..etc ., de asemenea diferite.
    N-am fost fan, dar ceea ce s-a intamplat m-a atins , undeva, la suflet.
    Nu shtiu de ce . Dar asha s-a intamplat!

    RăspundețiȘtergere
  5. LieLie, asta cred si eu. Noi nu mai cred nici in evidentze. Poate ca este greshit spus _noi-. Unii, oricum, prea multzi.
    Chestia asta cu, a, vai, sunt obosita , s-ar vrea o recunoashtere ascunsa. Adica o prostie. Pentru ca, de fapt, noi , toate, vrem sa fim frumoase, tinere, deshtepte si respectate. Fara a fi obligatorie si reciproca.
    Eu am si am avute vise. Nu s-au implinit multe, dar le pastrez cu dragoste!
    O zi frumoasa!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Geanina, nu prea ai avut somn, frumoaso!
    Sunt multzi americani hranitzi cum spui tu, dar nu chiar totzi.
    Dar traiesc fara complexe. Asha ii vad- din cartzi/filme/documentare.
    Ce sa faci?
    Avem fuse ( orare) diferite.
    O zi frumoasa si plina de noroc itzi doresc!

    RăspundețiȘtergere
  7. A devenit aproape hilar cum moartea unei persoane publice (si aici ma gandesc nu neaparat la mega starul Michael ci sa zicem la handbalistul despre care nimeni nu stia mare lucru si devenit erou national)devine articol de prima pagina...Asa transformam tristetea unora in...stire incat...Ca a fost real ori nu,Michael va ramane o legenda!

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu cred ca realitatea a devenit insuficienta. Avem nevoie de poveshti, ca sa traim mai frumos.
    Daca in timpul vietzii, Mj a foat o legenda, acum este o si mai mare legenda, o inepuizabila sursa de inspiratzie pentru toate categoriile de creatori.Un shir de poveshti nemuritoare ..
    De fapt, cred ca a devenit nemuritor, prin moarte.

    RăspundețiȘtergere
  9. Cat ma bucur, Gabi!
    L-am votat pe Brancushi!

    RăspundețiȘtergere
  10. Excelente versurile de la final... Aşa este, poate că se face mult prea mult circ. Poate că asta ne place... Cred că suntem săraci fără idoli, asta este totul... Sau, mă rog, unii dintre noi...

    RăspundețiȘtergere
  11. Avem nevoie de idoli!
    Si cand ii avem, nu-i cunoashtem indeajuns. Sau nu putem sa-i cunoashte.
    Si construim altceva, in locul lor..

    RăspundețiȘtergere
  12. Draga Gina,in putine cuvinte ai spus ceva foarte important.oare vom invata ceva din asta?
    Sunt si voci care spun ca spectacolul pentru Michael Jackson a intrecut orice limita si ii contrazic.
    Cum ar putea pleca un megastar daca nu printrun mare spectacol...ca intotdeauna,nu?

    RăspundețiȘtergere
  13. Gabi, eu atat shtiu- am trait evenimentul cu tot sufletul.
    Nu shiu ce este dincolo de asta; dar el a fost mult, mult mai mult decat un om, zica cine ce ar zice..

    RăspundețiȘtergere
  14. Gina americanii sunt asa cum ai scris. Eu mare fan pentru americani.

    Experienta mea americana la cooperare pe lucrari a fost exceptionala!

    Nu or fi stiind de Nietzsche dar sunt fantastic de responsabili si implicati in joburi. Am cunoscut si clienti independenti si oameni cu care am lucrat cot la cot. Toti unul si unul, cum n-am intâlnit în România asta mare niciodata... si vreau sa zic ca modul cum te trateaza ca om, cum pun problemele, e o placere sa lucrezi cu ei. Au entiziasm, sunt deschisi la tot ce le spui, le oferi... sunt altfel.

    Iar despre Michael, eu am refuzat sa ma uit la tot circul mediatic pentru ca mi s-a parut cea mai mare mârlanie din partea tuturor. Pe omul asta l-au distrus prin media... si acuma tot ei au venit sa-l urce pe piedestal?!?! Indiscutabil a fost un talent, e idolul meu din tinerete... si mi-a placut pina in ultima clipa.

    N-am vazut-o nici pe Madona cântind dansind si participând la show asa cum facea Michael. A fost un fenomen!
    Asta e.

    RăspundețiȘtergere
  15. Imi pare atat de rau de el! A fost un om simplu si modest!Un copil toata viata...M-a impresioanat asa de mult cand a vorbit fetita lui!A fost atat de sincera si se vedea ca il iubea extrem de mult...

    RăspundețiȘtergere
  16. Am asha o tristetze, Manon, in legatura cu MJ. Ceva s-a rupt..a disparut un fenomen..
    Nu credeam la fel pana mai ieri. Mare pierdere!!!

    RăspundețiȘtergere