luni, 20 iulie 2009

sinonime; si nu prea




Hangitele?
Glas dulce. Ca vinul turnat din ulcior.
Sprancene arcuite. Ochi de margele. Sirag.
Inimi fierbinti. In stare sa incalzeasca si piatra.
Rosii in obraji. Zglobii. Ca argintul viu.
In catrinte .
Si in ii.
De borangic.
In adieri de busuioc.

Carciumaresele?
Pline. Grave.
Fuste crete. Colorate.
Priviri scurte.
Ca briciul pe obrazul neras.

Ar trebui sa fie sinonime.
Ca doar hanul a devenit carciuma.
Dar carciuma???

Un strat intreg.
In gradina.
Langa visini.
N-au vrut numele hangitelor.
Li se potriveste celalalt.
In toate culorile.
Inalte, sobre.
Fara zambet.
Privesc doar in sus. Nimic nu conteaza.
Trezite in zori.
Stropite de roua.
In valuri.
In mireasma ierbii.
Mangaiate de vant.

14 comentarii:

  1. "Carciumaresele?
    Pline. Grave.
    Fuste crete. Colorate.
    Priviri scurte.
    Ca briciul pe obrazul neras" - ah, ce mi-a plăcut partea asta...

    RăspundețiȘtergere
  2. Cand zici "carciumarese" cred ca te referi la flori, nu?

    RăspundețiȘtergere
  3. Cris, s-ar zice ca avem aceleasi preferinte!

    RăspundețiȘtergere
  4. Geocer,
    este vorba si de unele si altele..

    RăspundețiȘtergere
  5. "Hangitele?
    Glas dulce. Ca vinul turnat din ulcior.
    Sprancene arcuite. Ochi de margele. Sirag.
    Inimi fierbinti. In stare sa incalzeasca si piatra.
    Rosii in obraji. Zglobii. Ca argintul viu.
    In catrinte .
    Si in ii.
    De borangic."
    In adieri de busuioc."

    Minunat tablou, parca cules din atmosfera vrajita de la "Hanul Ancutei"!
    Paralela dintre hangite si carciumarese ne poate duce cu gandul la o posibila sinonimie intre femeile-flori si florile-femei.
    O gazda luminoasa, inedita, originala si sensibila, ca de obicei!

    RăspundețiȘtergere
  6. Imi face mare placere paralela pe care ai facut-o, pescarus.
    Mai descopar inca una- tu si Cris!
    Aveti preferinte diferite!
    Simpatica situatie!

    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  7. anamaria deleanu20 iulie 2009 la 22:39

    acum nu pot sa scriu decat atat:
    'Inimi fierbinti. In stare sa incalzeasca si piatra.'

    RăspundețiȘtergere
  8. chiar o placuta paralele intre flori si femei, si-si poarta culorile la fel de mandre :)
    superbe fotografiile si mai frumos impletirea lor cu parolele

    RăspundețiȘtergere
  9. Buna dimineata, Anamaria!
    Sunt fericita sa aflu cati plac hangitele mele!
    Sa ai parte de oameni cu inimi fiebinti!

    RăspundețiȘtergere
  10. Multumesc mult , Gala!
    Si daca ti-au placut florile mele cu ganduri de femei , iti ofer un buchet!

    RăspundețiȘtergere
  11. Toate aceste rânduri mi-au împrospătat simţurile.

    Mă şi văd printre cârciumărese făcându-mi de cap, răsfăţându-mă.

    Îmbrăţişări peste normă, draga mea dragă!

    RăspundețiȘtergere
  12. Colorate sunt, draga Geanina!
    Nu sunt prea srpintene; asa ca , daca iti place sa te rsfeti, le poti picta- poti face un curcubeu!

    RăspundețiȘtergere
  13. Imi plac florile astea,mai am cateva preferinte care sunt acum inflorite,dar nu-mi amintesc ce nume au.
    Stii,nu am facut niciodata legatura intre numele lor si ce reprezinta.Imi plac,doar atat si unele-mi amintesc de o perioada din copilarie cand mergeam in vacanta la matusa preferata din Medias. (a murit demult).

    RăspundețiȘtergere
  14. Gabi!
    Poate ca exista vreo legatura intre numele florilor si diverse intamplari/situatii/fiinte!
    Eu asa le-am simtit, vazandu-le !
    Niste carciumarese!
    Sa ai o zi frumoasa. Plina de flori!

    RăspundețiȘtergere