joi, 3 iunie 2010

de ieri până mâine

Îmi povestea cineva  că niște specialiști ar fi descoperit cum că, în ultima vreme, timpul fuge mai repede, ca de obicei. Adică ar fi niște rezultate argumentate științific...n-am citit, dar simt, clar, în plan personal, chestia asta cu fuga.
Peste câteva zile, mai adaug un an.
Nu încerc o mare tristețe, dar nici o revărsată bucurie. Dacă aș face media celor două stări, n-ar ieși chiar rău de tot. Și pentru că nu-mi pot alunga nostalgia, postez doua fotografii, primite în dar, cândva, de la cineva  drag. Le-am găsit , în ritualul anual, de căutare, în cutiuța cu oglinda vie.
Orașul Pitești, asa cum l-am văzut prima oară.

22 de comentarii:

  1. Ma amuza faptul ca si pe blogul nostru am ales sa vorbim tot despre anii care trec; si noi am scormonit in "amintirile de o viata" ale personajului principal.

    Sunt pline de nostalgie toate aceste priviri aruncate in spate....

    RăspundețiȘtergere
  2. La mulţi ani anticipat... :) că tot zici că urmează ziua ta. Imaginile sunt tare frumoase... m-am apucat şi eu acum ceva ani să colecţionez aşa ceva :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu cred ca timpul fuge mai repede. Viata noastra este tot mai agitata, in asa fel incat nu mai putem sa ne oprim din ...fuga!

    RăspundețiȘtergere
  4. Probabil urmeaza sa avem o mare Intalnire... Si nici timpul nu mai are rabdare...
    La multi ani anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  5. Fuge timpul acesta - ca să nu-i spun "ăsta". Are o viteză fantastică în ultima vreme, chioar m-aş întreba în nişte versuri dacă nu are nevoie de o pauză, de o sticlă cu apă minerală, de un pat pe care să pună capul şi să doarmă până îi spunem noi să o ia din nou din loc...

    RăspundețiȘtergere
  6. Piteştiul sau Piteştii ,iată întrebarea :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Kid,
    Cred ca toata zestrea noastra, mica sau mare, adunata in amintiri, tot nostalgica este.

    RăspundețiȘtergere
  8. Diana, multumesc!
    Pe vremuri aveam multe ilustrate..s-au cam risipit.

    RăspundețiȘtergere
  9. Florentin, sa fiu linistita , asadar, nu timpul este prea grabit, ci noi. O sa iau masuri.

    RăspundețiȘtergere
  10. Mi se pare ca intrezaresc 1906 pe imagine....pana si hartia dulce-roz a acestor imagini imi da senzatia de aer parizian, de pavilion de flori, inainte de o mare expozitie antebelica...O expozitie pentru totdeauna fixata in amintire, de clipe fericite furate pe pluta soarelui si a verii..

    RăspundețiȘtergere
  11. Parafrazez o discutie: "Este socanta trecerea anilor intre 39 si 52..." zise varstnicul. "Apoi?...", intreba cel/cea interesat(a). "Apoi,... te obisnuiesti..."
    PS. Am vazut Pitestiul, Pitestii, numai din ...caruta, mai exact din camion.

    RăspundețiȘtergere
  12. Irina,

    Da, este o carte postala pe care persoana care a facut fotografia o avea de la bunicul ei.
    Pe atunci si Pitestii aveau un aer parizian. 'Grota'- o cofetarie construita din piatra, in marele parc natural Trivale, s-a pastrat functionala pana acum vreo douazeci de ani.
    Acum sunt doar niste pietre. Deasupra , s-a construit un mic restaurant, unde trecatorii sunt ademeniti cu mici, bere si cafea.
    Orasul are multe locuri frumoase, dar mie imi place padurea lui. Este minunata! Poate si pentru ca , in fiecare dimineata si seara, o vad din balconasul meu, in toata maretia ,

    RăspundețiȘtergere
  13. @Daurel,
    De cand ma stiu, fug de 'obisnuinta'( nu se vede virgula ultimei consoane).

    Trebuie sa vedeti , neaparat, orasul pitit intre dealuri. Este la o aruncatura de nuia de capitala. Pot sa fiu un ghid bun, chiar daca nu m-am nascut aici.
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  14. Ei, imaginile acestea ingalbenite de vreme imi dau intotdeauna o stare de nostalgie. Imi dau senzatia de statornicie, de radacini. Am o groaza cu Braila de altadata si cand vreau sa uit de mizeriile actuale le rasfoiesc. Sunt elegante, elitiste, boeme, probabil si fotografii au surprins doar frumusetile vremii.
    La multi ani, Gina, tie si tuturor sarbatoritilor din familia ta. Sa aveti 3 zile minunate in care doar sa va bucurati si sa va indepliniti dorinte.

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna dimineata, Cati!
    Cand vezi ilustrate fara sa stii locurile, poti avea senzatia de care vorbesti!
    Daca le stii, incerci o anume dulce durere. 'Grota' am vazut-o usor modificata.Dar inghetata si prajiturile erau delicioase!
    Centrul orasului l-am 'prins' asa cum era- imi amintesc magazinul din care mi-am cumparat prima posetuta de lac, pentru pantofii cu toc cui si o bluza de lanica , in multe culori, pentru prima vacanta studenteasca de iarna, intr-o statiune de munte.
    Acolo unde se vede umbrela si in continuare erau mici ateliere de croitorie, broderie si incaltaminte. Aveau un farmec anume- si oamenii si locurile. Ceva cuminte, dar vesel.
    Sau poate ca eu vedeam lumea noua a orasului asa.
    Multumesc pentru urari!

    RăspundețiȘtergere
  16. Chiar asa e. Se comprima timpul. Iti amintesti vacantele din copilarie? Mie mi se parea ca nu se mai termina ziua. La fel erau si orele la scoala. Acum ma trezesc, imi fac treaba si gata... se inopteaza... Partea proasta este ca odata cu timpul asta zburdalnic... imbatranim si noi... La fel de rapid!

    RăspundețiȘtergere
  17. Ador astfel de fotografii vechi. Am cautat si eu cu Ploiestiul meu cel drag (sau Ploiestii?:p).
    Stii ca La Ploiesti poti sa te Pitesti dar la Pitesti nu poti sa te Ploiesti? :p.

    La multi ani ,draga mea Gina pentru maine. Sper sa ai o zi frumoasa, cu cei dragi alaturi! Noi azi o sarbatorim pe matusa iar saptamana viitoare pe mami. Multi gemeni in familie:).

    RăspundețiȘtergere
  18. La multi ani, draga Gina!sa fii inspirata, iubita de toti care te cunosc, sa ramai mereu vie in memoria elevilor tai si a noastra, sa fii mereu ca acum:plina de energie, altruista, generoasa, calda, inepuizabila!Orasul Pitesti de alta data...are un farmec si un parfum inegalabil...
    Nu am gasit imagini cu orasul tau dar iti trimit ceva vechi si o melodie...
    http://www.youtube.com/watch?v=y_92txSMKvA

    RăspundețiȘtergere
  19. Shanti, chiar la asta ma gandeam- la frumusetea zilelor, la diminetile scaldate in roua pana catrew pranz..mi-e dor de vremurile calme.

    Anielle, frumos!! Simpatica zicere!
    Iti multumes pentru urari!
    La multi ani gemenilor!

    RăspundețiȘtergere
  20. Maria , iti multumesc mult!
    Ma coplesesti cu atatea vorbe frumoase!!

    RăspundețiȘtergere