luni, 8 noiembrie 2010

artă sau vandalism?


O fi având vreo legătură cu atât de vechiul nomina stultorum ubique locorum, tradus la noi mai prozaic , pentru că , în urmă cu niște ani, numele erau scrise, în  cretă colorată pe garduri, pe zidurile școlii , pe ușa dispensarului , ca să știe toată lumea despre  Mimi și Costel?
Când a apărut briceagul, numele celor doi au fost imortalizate pe băncile din parc, pe cojile bieților copaci.
Unii au escaladat  chiar stânci  și  acolo, sus de tot, au dat de știre că boby+țuțy =love.
Lumea  a evoluat.
În loc de cretă și custură, se folosesc materiale speciale- vopsea spray,stilouri marker.
Marcajele au  venit însoțite de numele lor - graffiti.
Le întâlnești la tot pasul.
Unele sunt interesante, adevărate forme artistice, bune de pus în expoziții, nu pe garduri.
Altele, dimpotrivă,  murdăresc  morala, împroșcând cu insulte biserica,  persoane, instituții.
Tu ce zici?



15 comentarii:

  1. Eu îi spun pur şi simplu vandalism... Nu asta înseamnă o manifestare artistică... O săptămână bună să ai, Gina!

    RăspundețiȘtergere
  2. Se pare ca metoda cu pictatul excrementelor si al strigatelor neputiinciosilor creeaza "artistilor" senzatia ca sunt nemuritori.

    Doamna G, nu am uitat oaza dumitale de neliniste dulce;)
    Sunt pe-aici, prin preajma. Cateodata extrem de ocupat ori obosit.
    Da tot cu "o";)

    RăspundețiȘtergere
  3. Categoric, vandalism.

    Toate cele bune. tibi

    RăspundețiȘtergere
  4. Rromania tiganeasca8 noiembrie 2010 la 14:15

    Nu e domne vandalism.
    E arta si chiar constiinta nationala.
    Uite, de exemplu, pe liceul Gh Lazar din Bukresi scrie mare "Basarabia pamint romanesc".
    Sublim.
    Desi incomplet.
    Eu as mai adauga dedesubt restul:
    "Romania, pamint tiganesc."

    RăspundețiȘtergere
  5. Legat de 'boby+țuțy =love' imi aduc aminte de-o vorba din batrani: numele prostilor pe toate gardurile... le-am citit de multe ori, scrijelite in lemnul bancilor din parc, pe stalpi de telegraf, pe pereti de bloc, incrustate in coaja copacilor. Stupid!
    In ceea ce priveste graffiti-ul, dincolo de calitatea artistica mai mult sau mai putin indoielnica a unora dintre desene - parerea mea! - mi se pare a fi o bataie de joc la adresa efortului celor ce-au muncit sa construiasca respectivele garduri, case, poduri.
    Da, este libertate de exprimare, insa cata vreme vorbim de bunuri publice, cred ca toti ar trebui sa ne putem bucura de ea - adica si cei carora nu ne place sa vedem ziduri manjite pretutindeni.
    Ce mi s-ar parea frumos insa, ar fi ca celor interesati de acest gen de arta, sa le fie puse la dispozitie panouri pe care sa le deseneze si care, ulterior, sa poata fi expuse in parcuri si alte locuri publice.

    RăspundețiȘtergere
  6. Anonim,

    Sau este ”revolta ”lor împotriva tuturor?

    p.s. Mă bucur să te știu pe aproape!

    RăspundețiȘtergere
  7. Tibi,

    Există legi care apără proprietatea.
    M-am întrebat , de multe ori, cum de nu sunt identificați cei care deteriorează locurile publice.

    RăspundețiȘtergere
  8. Rromania țigănească,

    Ceea ce ar părea de râs provoacă, nu doar în cazul de care vorbești, plânsul.
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  9. Ruzi,

    Așa simt unii că trebuie să lase urme- scrijelind, pe bănci, pereți, ziduri.
    Comportamentul ăsta ține de educație, ca multe altele.

    În privința tehnicii acesteia de import, am citit , în vară, că li se amenajează, în diverse părți- colțuri speciale.
    Chestia este că nu se duce nimeni acolo, nu le convine .. Dimpotrivă, ” lucrează” unde vor și când vor. Refulări. Unele sunt atât de agresive, de parcă ar urla..

    RăspundețiȘtergere
  10. Imi plac artistii,dar sa -si exprime talentul in mod civilizat,in locuri unde chiar le-am putea admira lucrarilr.Cei despre care ai vorbit sunt niste vandali care vor sa iasa in evidenta.Ce vedem pe cladiri,garduri,copaci sunt doar niste mizerii,din pacate.

    RăspundețiȘtergere
  11. Ruxi,
    Iartă-mă, văd că ți-am scris numele greșit.O mie de scuze!

    RăspundețiȘtergere
  12. Angi,

    Vezi, tocmai asta este problema.Ei nu acceptă un loc ales de alții- vor să se ” expună ”unde vor, când vor, cum le place..

    RăspundețiȘtergere
  13. Bine v-am regasit,

    desigur ca doresc sa particip la acel concurs de poezie, imi place sa ma pun la treaba. :-)
    Multumesc!

    Cat despre "arta sau vandalism", cred ca este o forma de exprimare de care unii din pacate nu stiu sa se foloseasca pentru a trezi simturile noastre pentru frumos ci din contra, ne scandalizeaza!

    O noapte placuta!

    RăspundețiȘtergere
  14. Ancuța,

    Sper că ai găsit și citit instrucțiunile!
    Succes!!

    Da! Mare greșeală facă! poate că unii chiar sunt talentați și se dedau la vandalism, mai întâi din teribilism, apoi , cine mai știe de ce..

    RăspundețiȘtergere