duminică, 28 noiembrie 2010

leac de zile mari

Ți s-a încrețit de tot fruntea, te-ai schimbat brusc,te simți, așa , dintr-odată altcineva, asta e, nu te mai da după deget, firele alea  de pe pernă, nu le mai  număra, e mai bine așa, nu sunt ale fostei colege , fâțâita din banca întâi, care nu asculta  nimic la istorie , când povestea profesoara.. ai tras-o atunci de cozi ,  ea a plâns rău, ce-a mai fost, nu , nu de ea este vorba, firele îți aparțin.Ți se rărește părul, domnule, și dumneavoastră, doamnă, vreți, nu vreți.
Stai ușurel, nu te ambala, mai ales, nu dispera, tocmai am găsit leacul  care îți aduce fericirea.
Ce loțiuni, frecții, soluții din farmacii?
Direct de la mama lui.
Este duminică, ai timp, nu te presează șefii să termini ce abia ai început, nu ți-a înghețat carburatorul, nu aștepți la semafor să treacă șirul ăla de cucoane ..
Întâi și întâi, trebuie să alegi  copacul.( să nu afle  ecologiștii)
Un bananier.
Mai măricel.
Îl tai, cu mâinile tale, arunci vârful,  faci o scobitură în buturuga rămasă, o acoperi cu o bucată de lemn, ca să nu intre  rouă sau ploaie, de brumă sau ninsoare nu poate fi vorba, că unde te afli tu este mereu soare și cald, .
 Te întorci peste câteva zile, cum ar fi joi, după program.
O să te minunezi-  adâncitura pe care chiar tu ai făcut-o, cu mare speranță , este plină-ochi cu seva, pe care rădăcinile bananierului au adunat-o pentru tine. Am uitat să-ți spun că ai nevoie de mau multe bidoane, în care să  pui tot lichidul, până la ultima picătură.
Te întorci în oraș și   duci  vraciului sticlele, asta chiar mi-a scăpat să-ți spun de la început, acum știi. Ea sau el o să descânte  în fiecare dimineață lichidul și o să-l   sfințească la templu .
Apoi, zilnic o să te frece pe cap cu  seva de bananier.
În câteva luni, cam de mărțișor,  o să ai cel mai strălucitor și des păr.
Așa cum au toate femeile- vraci din Indonezia.
Da, din Indonezia, mă gândeam că îți poți lua o vacanță de câteva luni.
Chiar merită!!
Așa am citit eu în cartea americancei Elizabeth Gilbert, care, după tratament,  are  cele mai frumoase și lungi plete( înainte începuse să chelească).
p.s. tot ce ți-am spus nu este păcăleală, caută cartea și o să te convingi.
Dacă, totuși te-ai supărat că ai zăbovit prea mult pe aici, spune tu alt leac mai bun.

 


37 de comentarii:

  1. De ce să mă supăr? Fiecare îşi lecuieşte zilele, mai mari ori mai mici, după cum îl duce mintea. Ori, după sfatul lui Pişta (ungurul care nu o prea nimereşte pe rom'neşte!): fiecare face cum îşi taie capu'!

    RăspundețiȘtergere
  2. Zamfir,
    Simpatic Pișta al tău! și filozof!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna dimineata Gina! Alegerea/leacul meu: o peruca. Una argintie si voluminoasa, asa cam are Handel in portretul lui cel mai cunoscut.
    Nu de alta - dar ca sa pot sa o pudrez: cu parfum de flori de bananier.

    (daca exista...:o)..)

    RăspundețiȘtergere
  4. Îmi place umorul tău rafinat, Irina!Îmi imaginez peruca pudrată!!

    Ca și ironia fină a lui Handel!
    Și portretul lui cu bucle lungi- L-am văzut la Galeria Națională din Londra.
    p.s. Atunci am comis cel mai temător gest, care l-a speriat rău de tot pe fiul meu- deși fuseserăm atenționați că nu avem voie să fotografiem, nu m-am abținut-îmi place atât de mult tabloul cu Floare-soarelui, al lui Van Gogh.
    Am scăpat ca prin urechile acului!

    RăspundețiȘtergere
  5. Interesant.
    Loc de suparare nu exista, aici totul e m.m.ca perf.( asa spunea profa cand faceam gramatica, doar ca sa nu piarda din timp si ca noi sa nu scriem atat de mult, dar tot degeaba caci ii vedeam cum se uita in jur zicand: '' ce zice aia acolo? m m ca ce? ce ins? '' :)) cultura cartofului si tot nu se alegea nici profa cu nimic, nici cei care stiau, din contra- numa galagie )m-as muta chiar, dar pana-mi fac bagajul, pana una alta ...prefer sa-mi fac putin timp si sa vin mereu in vizita.

    Stiu ca am folosit in vara o solutie cu petrol impotriva caderii parului, a functionat.

    Si in plus- nu conteaza cat de lung am parul, important e cat si cum gandesc :))

    Una dintre cele mai frum melodii mi se pare asta:

    http://www.youtube.com/watch?v=e36s7fquoco

    Aveti grija! ;)

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce drăguță ești, Lav! am grijă!
    Așa le spun copiilor mei( când le scriu.sau , mult mai rar, când ne vedem).
    Acum îți spun și ție, iar tu reiei.

    Este o rețetă și cu urzici, proaspete, fierte. Am folosit-o.
    Nu am probleme deocamdată. Sper să dureze!

    Mă duc să ascult melodia oferită!
    Ai grijă!Succes la școală!

    RăspundețiȘtergere
  7. Mai am o întrebare. Am înţeles tot procesul tehnologic,dar, dacă, în oraşul meu sau pe-aproape, nu găsesc vraci, e bun şi un deputat? Ori, e musai un senator?!

    RăspundețiȘtergere
  8. Zamfir,
    Ce să zic?
    Vraciul nu are veleități de vorbitor-el meditează, gândește , citește în hrisoavele lui, se uită în ochii pacienților și dă rețete.

    Io cre că n-ar conta, paranormal să fie!

    RăspundețiȘtergere
  9. Eu sunt tunsa scurt si am rezolvat problema.
    Chiar zilele trecute imi povestea o prietena ca citise despre nu stiu ce planta contra matretii.
    Nu-mi amintesc cum ii spune.
    Of, meemoria imi joaca feste din cand in cand.

    RăspundețiȘtergere
  10. Hmmm. Bananier, zici? Cred că merge şi cu frunze de nuc. E mai de pe la noi, mai uşor de găsit - nucul, adică. :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Da, chiar acum ma preseaza mama sa merg sa fac baie :)) ca se face tarziu si na, sa nu cumva sa racesc din nou ...

    In fine, la mine a fost din cauza stresului si inca mai e, dar nu are rost. Va dura, atata timp cat sperati ;))

    Da, distanta asta este dureroasa. Mai ales, pt Dv. insa, uite ca scrisul ne uneste.

    Hopa, tocmai a venit un vecin la mine( are vreo 38 de ani, muncitor baiat, dar foarte credincios si nu e intreg la minte, adica nu are mintea unui adult, daca asa s-a nascut, ma rog) mi-a facut o bucurie: mi-a adus o..nici nu stiu cum sa o numesc, bine, e o poza cu Parintele Arsenie Boca, marime medie, alb negru, iar pe spate e scris , la sfarsit e o criuciulita si scrie ''Sfintita'', imi place tare mult.(iar am intrerupt gandurile) :))

    Ma bucur ca intelegeti ceea ce vreau sa spun cu adv prin cuvinte, normal ca am vrut sa spun: Aveti grija si sa continui cu de Dv. si vad ca nu exista loc de indoiala.

    Sper sa fie, succesul, mai ales la teza de geografie, iar daca ma uit mai bine pe harta, Fagarasul nu e atat de... departe de Pitesti(daca am nimerit-o) imi aduc aminte ca am fost la Moreni, acum 5 ani, cu baschetul, poate atunci am fost cel mai aproape...: dar mai bine nu-mi mai bat capul cu harta:)) caci ajung in orasul in care ploua de trei ori pe saptamana intr-o secunda, si prea mult o secunda, iar grija sper sa tina pana in momentul cand vom putea vorbi si fata in fata, poate, candva. Ma rog, prea multa poveste.

    La fel va doresc, as vrea sa fiu profesor pentru o zi, dar toate la timpul lor.

    Ne vom intalni la intersectia zileleor, intre pagini ;) Apropo, imi place ''Lav'', mereu mi-a placut, dar nu se aude prea des.

    Si, daca va ploua din nou ascultati(poate treceti dintr-o stare in alta, adica va trezeste amintiri.., stiu eu..):

    http://www.youtube.com/watch?v=T00FwMDRjwg&feature=related

    RăspundețiȘtergere
  12. Gabi,
    bunica avea rețetele ei, pe care le schimba la câteva luni- urzici, frunze de nuc, iarbă mare.
    Rezultatul era foarte bun- strălucire și elasticitate!
    p.s. când îți amintești, aici suntem!

    RăspundețiȘtergere
  13. Adele,
    eu am frunze verzi de nuc în frigider.Pentru culoare naturală.
    Pot fi folosite și cojile de nucă, fiertura lor. Tot pentru culoare.

    N-ar strica nici bananierul, nu?
    Mai ales Indonezia ar fi interesantă, ce zici?

    RăspundețiȘtergere
  14. Super, Gina, cu frunzele de nuc în frigider. Ştiu şi despre cojile de nucă, şi despre urzici, şi de usturoi, pe toate le+am folosit de-a lungul timpului, mai puţin seva de bananier. :) Da, ai perfectă dreptate, cu Indonezia. Deocamdată, însă... doar cu imaginaţia. :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Bunica a trăit 108 ani … a murit pe când făcea curăţenie cu o mătură de nuiele prin bătătură. Când avea 85 de ani am surprins-o cu ochii umezi: descoperise că are un fir de păr alb. O dată pe an folosea drept balsam pentru păr şi pielea capului … ceaiul dintr-o plantă care creşte în Zona de Curbură, iar zilnic se pieptăna ( de fapt îşi mângâia părul ) cu pieptene din … chihlimbar. Sunt fericitul moştenitor … însă cu pieptenul bunicii nimeni nu îşi mai dă prin păr … este interzis !
    Leacul dumneavoastră bate înspre ştiinţă , al meu ţine de sentiment …ambele ( cu siguranţă ) la fel de bune !
    Mi-aţi oferit prilejul să petrec o clipă legănată … cu mulţumiri !

    RăspundețiȘtergere
  16. Lav,
    Din câte îmi dau seama, ești la o clasă de filologie.
    Teza de geografie trebuie să fie foarte interesantă- fiii mei, deși aflați la mare distanță unul de altul, ca venire pe lume, au avut mereu hartă pe unul dintre pereții camerei lor.
    Îmi plăcea atât de mult, că o foloseam și eu, în același timp cu ei, mă verificam și-i puteam verifica și pe ei.
    Am dus-o la țară, apoi i-am împrumutat-o unei vecine, care a uitat să mi-o restituie.

    Baftă la teză! Să ai subiecte frumoase!

    RăspundețiȘtergere
  17. @Grigore Rotaru,
    Extraordinare bunici am avut!
    Cred că-mi amintesc pieptănul de care vorbiți.
    Bunica își susținea cu el cocul.
    De ce spuneți că nu are voie nimeni să-l folosească pe cel al bunicii du8mneavoastră?Ca o formă a respectului absolut?
    Și fiindcă tot vorbeam cu tânăra mea interlocutoare de geografie, vă referiți la zona în care sunt vulcanii noroioși? Am avut o experiență teribilă acolo.

    Vă mulțumesc pentru vorbele frumoase!

    RăspundețiȘtergere
  18. Adele,

    Cineva mi-a vorbit de o altă rețetă- se masează pielea capului cu ulei de măsline.N-am încercat..
    Indonezia?
    Visele ne dau aripi!!

    RăspundețiȘtergere
  19. Multumesc pentru recomandare, noapte buna!

    RăspundețiȘtergere
  20. 1) Zona cuprinde şi Vulcanii …. Tara Luanei , Colţi ( patria chihlimbarului) , Camboru, Alunis, Bozioru, Nucu, Rupestrele,locul pe unde au nevoit Străsihaştrii şi Sihaştrii , locul unde s-a născut Mioriţa, … acolo este Raiul !
    2) Tradiţii ale Zonei: Piatra Curcubeiului nu se vinde , pieptenele de sărbătoare este numai al tău şi nu o să-l mai poarte nimeni !
    Să fie bine !

    RăspundețiȘtergere
  21. Andi,
    Am înțeles că s-a turnat și filmul!

    RăspundețiȘtergere
  22. Si eu am harta(cea mare) pe perete. Hmm, e atat de ciudat, la randul ei, prof mea de rom are doi baieti dar cei mare are 28. A ramas vaduva(anul acesta)..mda.

    Din pacate, nu sunt la filologie, ci la stiinte sociale, profil socio-uman cu pred in limba germana, fiind la sectie inca din clasa I. E o poveste lunga, o pastrez pt alta data, de fapt la sectie a fost mereu profil m-info, iar anul acesta cand Directorul ne-a intrb de ce vrem sa plecam(unii dintre noi) nimeni nu a av curajul sa spuna ca din cauza profilului, iar cand mi-a venit randul am spus: pt ca nu vreau la mate info(m-am chinuit destul 3 ani la mate, din cauza ca diriga mea lucra doar cu cei buni(3 copii din 15) si niciodata nu explica, adica trebuia sa ma chinui singura la toate prostiile alea si nu ma pasiona oricum mate.) Atunci, m-a intrebat: ce profil ti-ai dori? Si am spus: filologie, mainile colegilor care vroiau sa plece in alta parte( Sb sau Bv din cauza profilului) erau pe sus, chipul lui se luminase, ziua urm a avut loc sedinta cu parintii, diriga si D.director :-j pt cei care plecau sigur din oras(adica 2 fete si 1 baiat)era inutila acea discutie in legatura cu profilul si cum ''de la prof de filo nu poti merge la ce facultate doresti''( 2 mame) a zis un tata: haide-ti sa facem stiinte sociale si uite ca profilul era ca si schimbat. Lavinia a fost cam dezamagita cand mama ei i-a spus ca filo nu, dar si mai dezamagita am fost cand colegul meu, cu tatal cu ideea: socio-uman , a plecat la Bv:(. si din 13(socoteala noastra fara ceilalti care plecau sigur) am ramas 11.

    Lavinia.

    RăspundețiȘtergere
  23. @Grigore Rotaru,

    M-am fâstâcit de tot- scrieți și spuneți atâtea lucruri deosebite!
    Vă mulțumesc!
    p.s. tocmai discutam cu cineva despre una dintre temele din ”Miorița”- moartea văzută ca nuntă cosmică.
    Da, știu că zona de care vorbim este cea în care a descoperit-o Alecu Russo, care, la rându-i i-a transmis-o lui Alecsandri.
    Este varianta pe care am citit-o în mai multe cărți.

    Vă mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  24. Inca nu am nevoie de bananier,dar e bine de stiut,mai ales ca Indonezia e un loc aparte.Sa mergi acolo doar sa-ti refaci podoaba capilara...Hm ! ce idee!
    Deocamdata doar urzica si frunzele de nuc ce-si fac de cap pe capul meu:).

    RăspundețiȘtergere
  25. Lav,

    Important este să-ți placă ce faci.
    Eu, deși am urmat facultatea de filologie, am absolvit secția ”reală”. Nu pentru că am vrut- eram copilul bun la carte, dar voiam ”umanul.
    Tatăl meu voia să urmez o facultate tehnică, iar directorul liceului l-a susținut..eee, multe ..
    Ai grijă!
    Mult succes !

    RăspundețiȘtergere
  26. Nu-mi doream ce-i drept sa scriu la geografie, dar la istorie facem din nou un an pe germana si la ca am scris si cat e de greu nimeni nu a vrut sa scrie. Si vad ca geografia e frumoasa si ea, bine, recunosc, nu-mi place harta :)) ma ameteste, iar mai ales cand trebuie sa merg sa arat la prof, in fine, asta era anu trecut(cand faceam cu direct) profa de anul asta e foarte diferita si buna(la suflet) si inteleg, imi place chiar si sa arat, pe langa faptul ca in fiecare luni si marti trebuie sa ma urc pe un scaun si sa o pun sus agatata de tabla, fac asta cu placere si uneori chiar incep sa rad cand o aud pe profa: ''Ai grija mai fetito, sa nu cazi''(asta spunea la inceput) acum e: ''Ai grija Lavinia'' sau chiar nimic, pt ca stie ca ma descurc. In fine, trebuie sa fie bine. Multumesc.

    Cat despre harta, imi pare rau(de fapt mai mult de dragul amintirii), hmm, uneori vecinile sunt ca vulpile :)), dar daca a uitat, sa nu o judec gresit. Poate intr-o zi...
    Saptamana placuta, plina de romante pentru mai tarziu ;)

    Lavinia.

    RăspundețiȘtergere
  27. Angi,

    Cartea de care vorbesc și după care s-a făcut film este foarte frumoasă@ Trebuie s-o citești-”mănâncă, roagă-te, iubește”.
    A fost un divertisment cel despre seva de bananier.De fapt, vă recomandam să citiți cartea!

    RăspundețiȘtergere
  28. Lav,

    Mâine este o zi specială-seara merg la teatru-”Sinucigașul„, cu Dan Puric!
    Săptămână frumoasă îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  29. Pai da, dar sunt multumita cu acest profil, insa nu-mi place ca am ramas aici, mda(asa am patit ca nu am ascultat-o pe mami, dar inca sper ca se va schimba ceva)... si cat ma chinui 2 ore la fizica(ca sa rezolv tema sau sa-mi dau seama cum au fost facute exercitiile caci ma trezesc cu cate un test aproape in ficare saptamana si am doar 2 ore) pot si eu sa ma ocup de altceva, nu? si cam asa fac: imi bat capul o ora, nu reusesc mai nimic, dar totusi fac ceva, dar degeaba.sunt atatea ...Recunosc, etapa aceasta noua(liceu) imi da batai de cap, vreau in generala , nu ma pot obisnui cu ideea ca sunt adolescenta, dar nu-i bai, totul se intampla cu un scop.

    L.

    RăspundețiȘtergere
  30. Si pentru mine, la 5 am spectacol/concurs cica : balul balurilor :)) (profa de teatru e fenomenala, parol), la casa de cultura, tot teatru.

    Multumesc.

    L.

    RăspundețiȘtergere
  31. Lav,

    Prin situația asta trec toți copiii.Sau cei mai mulți- este grea acomodarea, este și mai grea asumarea .
    Ia-o încet. Învață să ai curajul de a întreba- în plină lecție!!!
    Ridică mâna, fii politicoasă și spune ce nu înțelegi, nu trebuie să accepți că sunteți niște ”saci„, ân care fiecare profesor toarnă ce vrea.
    Nu asta este școala.
    Din nefericire, prea puțini sunt pregătiți TOTAL pentru a fi profesori.
    Nu uita- întreabă!!!

    RăspundețiȘtergere
  32. Ok!
    Să fii cea mai frumoasă!
    Să faci poze!!!

    RăspundețiȘtergere
  33. Hmm, e mai diferita chestia, joc in 4 piese: 1 rol de negustor, alta piesa: O mama si in acleasi timp o iubita , prostie :)) alta: o femeie(cred ca cea tanara, piesa: Replici din filmul artist Love Affair(1994) si mai e acel dialog sec(tacerea, eu l-am scris:))) in care su sunt barbatul. Complicat, nici nu vr sa ma gandesc.
    Poze... ok, incerc, nu promit.

    Schlaf gut! ;))

    L.

    RăspundețiȘtergere
  34. Când ai spus că ești specială, n-ai exagerat!

    Odihnește-te!!!!

    RăspundețiȘtergere
  35. Numa acum am vazut commul anterior.
    Pai nu e asta problema, profa de fizica-chimie mereu ne-a explicat si am intels , iar eu chiar nu sunt rusinoasa, asa am fost invata(de mica) : ''ridica mana si spune ca nu ai inteles, roag-o sa-ti mai explice odata'' aburile, vreau sa spun ca acum ea exagereaza si mie imi e greu din cauza ca am lipsit. Ma rog, sa lasam fizica, e inlocuita de chimie maine(ca sa recuperam ora de miercuri ca nu a putut veni ea) doamne :))

    Cu bine.

    L.

    RăspundețiȘtergere
  36. Probabil ca, pentru unii dintre tinerii de azi, este greu de inteles ca regretatul Florian Pittis protesta, atat prin arta cat si prin tinuta, comportament...

    Cu podoaba capilara, fara podoaba, falsa podoaba,chelie..., n-ar trebui sa fie un motiv stres.
    Insa: lume, lume...si
    din nou Pittis: nu conteaza cat de lung ai parul...

    RăspundețiȘtergere
  37. @Daurel,
    Eu cred că tinerii care îl ascultă, că asta vor, înțeleg sigur mesajul versurilor.
    Și al celui care le interpretează!
    p.s. atunci , ca și acum cred că era și rămâne valabil dictonul-”philosophum non facit barba”

    RăspundețiȘtergere