sâmbătă, 4 decembrie 2010

plouă cu fulgi de emoții

 Se apropia sesiunea de iarnă, anul II, cele mai grele examene.
Ningea mult, apăsător, nu mai puteam merge la cursuri, atâtea trepte, peste trei sute, nu le-am numărat niciodată…
Nu știam mai nimic despre cum este să fii mamă.
Știam că voi fi, vezi cum sunt toate pe lumea asta, cu un rost..peste ani, la o ședință cu părinții, un tip negricios, o matahală de om, așezat, nu știu dacă strategic sau întâmplător, în ultima bancă, după ce a scris, într-un carnețel fără scoarțe, notele fiului , el, negriciosul era vânzător într-un aprozar, comparând notele copilului său cu ale celorlalți, și-a dat seama că fiu-său era cam ultimul din clasă.
--Doamna profesoară, vedeți dumneavoastră, sunt tot felul de școli, pentru fiecare meserie câte una, pentru meseria de părinte nu există nicio facultate.
Mă gândesc adesea la vorbele insului, îmbrăcat în halat verde, fugit pentru o oră de la serviciu.

Nu știam cum este să fii mamă, cu mama mea nu discutasem niciodată.Nici cu altcineva.
Doctorul a fost foarte bun, ne-a preluat pe amândoi, pe băiatul meu și pe mine, ne-a vizitat câteva zile. Și asistenta de la dispensar.Și mama .Și colegele de grupă. Și găina, avea o claie de păr auriu, domnișoară bătrână, asistenta de la catedra de folclor.
Durduliu, mânca, dormea, plângea, mă trezea când abia puneam geană pe geană.
Dormeam amândoi în aceeași cameră. Îl priveam mișcându-și degețelele și ochii, ascultam șoapte neînțelese.Ore în șir.sau întrerupte.Învățam pentru examene.
Când nimic nu-l potolea din plâns, îl legănam.Pe picioare.Cursul, mare cât un ceaslov, aluneca.Nu-l mai ridicam, mă dobora somnul.
Recunosc, baie nu i-am făcut.N-am avut curaj, credeam că-mi scapă din mâini.
Mama mea și tatăl lui  s-au ocupat de treaba asta.
Mama  sta o săptămână, venea, pleca..
Nu existau pamperși.Doar scutece, în teancuri.Aveam răbdare să le calc, după fiecare spălare, se minuna mama
N-am amânat sesiunea, poate dintr-un fel de  ambiție, poate, pentru că, așa simțeam că trebuie să fac.
Mai greu a fost la dialectologie- atâtea legi fonetice, graiuri, transformări vocalice și profesorul Țepelea, spaima facultății.
În decembrie următor, copilul meu era la bunici.
Acolo i-am făcut  primul tort de ciocolată.
Îl  plimbam  cu săniuța, ningea frumos, cuminte, o clipă n-am fost atentă, el a  coborât și a început să meargă.
L-am văzut călcând agale, moșnegește..
Să fi fost momentul cel mai fericit?
Multe au fost!
Căruciorul l-am cumpărat de la Craiova, se găseau greu-am fugit într-o după-amiază , de la cursuri..” Hai încetul cu încetul / Să-nvățăm tot alfabetul/, chitara am comandat-o la Gheorghieni,  cîminul cu grădiniță, eu navetistă, mereu în fugă,  școala, clasa de sport,liceul Bălcescu mate- fizică, printre primii, bacalaureatul, puțin sub 10, revoluția-facultatea reînființată, în  anii comunismului cartea apărută atunci- culegere de texte din filozofie,din care am învățat fiecare separat,  conspecte, scheme, teste- admitere foarte bună, masterat, ani de muncă- aici și în alte locuri.
Îl iubesc, cum doar mamele știu s-o facă,  necondiționat!
Sunt tare mândră de el!
Ne mai înțepăm, deseori mă intimidează, el vorbește, eu ascult, mai și plâng, tac..Inima unei mame este un abis, în adâncul căruia se poate afla o iertare.H.de Balzac
Să spun că piciul de atunci este managerul de astăzi, el însuși părinte?
Din februarie, anul trecut , are casa lui, toate colțișoarele i-au trecut prin mână, lucrătorii, deh, de-ai noștri..
La mulți ani, băiatul mamei!

38 de comentarii:

  1. Să îţi trăiască şi să aveţi împreună parte de multe împliniri... Sunt convins că eşti mândră de el şi el de tine.

    Gândurile noastre bune!

    RăspundețiȘtergere
  2. sa iti traiasca, frumoasa mama!
    sa te bucure sa fiti fericiti de implinirile fiecaruia!

    emotionanta postare!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si la mai multi de acum inainte!!!

    Acum inteleg, sensul zilei speciale.. am citit chiar sfarsitul: La multi ani, b. mamei'', trb sa plec si din aceasta cauza va las sa va bucurati de aceasta zi.

    :*
    L.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cris,
    când o femeie este mamă, își lasă inima să umble în afara ei- o sădește în fiecare dintre copiii ei, împărțind-o.
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  5. DoarEu!
    Mă emoționezi!Mulțumesc!
    Știi cum e? fiul mamei, oricâți ani ar avea, rămâne, toată viața , copilul ei!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce emotionant ai povestit de el Gina, o poveste in cateva randuri dar care transmite emotie si dragoste si tot ce inseamna sa fii mama! La multi multi ani baiatului tau, e o zi frumoasa asta, de 4 decembrie, nu-i asa? ;)
    Te pup, cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  7. Dumnezeu sa dea fericire si viata lunga tuturor!

    RăspundețiȘtergere
  8. La multi ani plini de zile minunate!

    RăspundețiȘtergere
  9. Salmi,

    tu fiind fiică de săgetătoare, știi cum sunt ei.
    Ca mamă, gândești de două ori- o dată pentru tine și încă o dată pentru copilul tău( oricât de puternic este).
    Mulțumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  10. Anonim,

    și ție, pentru gândurile bune!

    RăspundețiȘtergere
  11. Emotionant !
    Ca orice relatare sincera...
    Sa aveti si mai multe bucurii !

    RăspundețiȘtergere
  12. Nimic nu se compară...
    E o iubire incredibil de adâncă, de întinsă, de uriașă, de înaltă! Nu-mi amintesc să fii dormit în primul an ca mamă, dar nici să nu fi fost mai fericită decât pământu-ntreg!
    Ești o mamă mândră de fiul ei, care e mândru de mama lui, a ajuns OM pentru că l-ai crescut bine, educat atent, IUBIT enorm. Iubirea clădește viitorul om. N-am văzut om fericit care să nu fi fost iubit de părinți, de MAMA. Frumoasă mamă! ;)
    La mulți ani , multă fericire și tot ce-și dorește băiatul tău, acum ajuns om mare, cu adevărat mare!
    P.S. Mi-a plăcut și tortul, dar și dedicația muzicală! Încă odată, La mulți ani! :)

    RăspundețiȘtergere
  13. @Daurel,
    Cineva spune - poate că exagerează, dar prea spune frumos-Dumnezeu nu poate fi peste tot, așa că a creat mamele.
    Mulțumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
  14. Mirela,

    Mă răsfeți și mă emoționezi!
    O Mamă înțelege cu sufletul pe o alta.
    Spunea cineva, nu mai știu cine- dragostea de mamă face din orice femeie o aristocrată!
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  15. La mulţi ani, puiului tău, Gina! Pentru că aşa cum e el acum, manager, la casa şi alături de copiii lui, este şi va rămâne puiul tău. Să fiţi sănătoşi şi să vă dea Dumnezeu numai bine! Te îmbrăţişez cu multă, multă căldură!

    RăspundețiȘtergere
  16. Adele, mulțumesc!
    Puiul cel mare, așa-i, doar că nu va recunoaște niciodată.
    Eu așa simt!

    RăspundețiȘtergere
  17. Cred că în sinea lui o recunoaşte. :)
    Mai ales acum, fiind părinte. Şi, poate, o va recunoaşte cu voce tare, când puii lui, la rândul lor, îşi vor lua zborul.

    RăspundețiȘtergere
  18. La multi ani fiului tau si din partea mea!
    Esti o mama mandra si emotionata in aceasta zi atat de frumoasa pentru tine.
    Iti multumim ca ne-ai impartasit si noua acele momente frumoase pe care mi le reamintesc si eu cu emotie.
    Acusi e ziua fiului meu cel mare si a mamei mele.
    La multi ani cu sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  19. "Inima unei mame este un abis, în adâncul căruia se poate afla o iertare" spunea Balzac. Eu as modifica asa: "Inima unei mame este un abis, în adâncul căruia se afla toate iertarile"

    Numai o mama simte sufletul copilului ei chiar si atunci cand este departe de casa...

    RăspundețiȘtergere
  20. m-ai topit cu totul
    ce bucurie nesfirsita esti
    LA MULTI ANI !

    'Dumnezeu nu poate fi peste tot si atunci a creat mamele' !!!

    ooo... ubicuitatea sa :)
    multumim !

    RăspundețiȘtergere
  21. Adele,
    știi , adesea o vorbă spusă la momentul potrivit cântărește enorm- mi-a spus într-o zi: printr-a XI-a, mami, ți-am promis toate produsele de la Helene Rubinstein..nu le-a sosit, încă, sosit vremea..

    RăspundețiȘtergere
  22. Gabi,


    ce-mi place acest” acuși”- parcă văd un iepuraș, cu urechiușele ciulite..
    La mulți ani, celor dragi ție!!!

    RăspundețiȘtergere
  23. Shanti,

    ai spus niște vorba așa de limpezi..nu mama din mine se simte atinsă, fiica- de ce nu spunem, oare, la timp, celor pe care îi iubim, vorbele pe care le așteaptă?
    Se întâmplă să fie mult prea târziu..rămânem cu gustul amar al neîmplinirii.,
    O zi plină de lumină îți doresc!!

    RăspundețiȘtergere
  24. CELLA,
    poate pentru că suntem scântei în marele Ocean al eternității..mă înclin!

    RăspundețiȘtergere
  25. Draga Gina,
    stii ca nu-mi plac generalizarile despre parinti, pentru ca am intalnit mame si... mame, tati si... tati. :(
    Insa felul in care te raportezi tu la fiii tai, felul in care povestesti despre ei de fiecare data, cu grija, duiosie, dor si adanca bucurie, m-a emotionat de fiecare data!
    La multi ani, sa fiti sanatosi si fericiti impreuna, cat mai mult timp si de acum inainte!!!

    RăspundețiȘtergere
  26. La multi ani fiului tau! Sa te bucuri de el!
    E adevarat ca nimic nu se compara cu sufletul unei mame.Uneori ma intreb cum pot incapea in sufletul nostru atatea emotii, bucurii, tristeti ce ne incearca cand este vorba de copiii nostri.
    Ai fost o mama curajoasa si cred ca nu ti-a fost usor si sa inveti pentru examene si sa ai grija de fiul tau.Dar iubirea invinge orice obstacol.
    De fapt, viata este, asa cum spune Blaga ” deal- vale intr-o unduire fara sfarsit” sau cum spune Labis ” Traim bucurii ori mahniri/Nopti zbuciumate ori calme/ Zile voioase ori triste/ Albe si negre cucoare”

    RăspundețiȘtergere
  27. La mulţi ani, draga mea, pentru el la fel de mult ca şi pentru tine!
    un copil este mereu legat de mama lui şi invers.
    m-am emoţionat...
    încă o dată, toate cele bune şi pupici amândurora.

    Ottilia, cu drag

    RăspundețiȘtergere
  28. Esti o mama minunta si ai un fiu extraordinar. Sa fie fericit, iar tu sa te bucuri in fiecare clipa de fericirea lui. Sa fie implinit, iar tu sa te bucuri in fiecare clipa de implinirea lui.
    La multi ani !
    Iar pentru tine Gina, seara din asta seara sa fie magica.

    RăspundețiȘtergere
  29. Ruxi,

    așa este- suntem atât de diferite, atât de diferiți, dar vorba spune că un tată își poate părăsi copilul, între frați și surori se pot naște conflicte, mama rămâne lipită de copilul ei, chiar și când împrejurările demonstrează altceva.
    Mulțumesc mult pentru gânduri!

    RăspundețiȘtergere
  30. Maria, vorbele tale mângâie!

    Știi cum spunem- nu cărțile cresc oameni, ci mamele,ele nu au vârstă, nu sunt tinere, nici bătrâne, nici frumoase, nici urâte, sunt mame. fără mamă nu se poate iubi..

    RăspundețiȘtergere
  31. Otillia,
    Poate că, de aceea, Grigore Vieru spune- o fi prea mult, era gândul lui-dintre toate religiile, cea mai frumoasă este mama.

    RăspundețiȘtergere
  32. Cati,
    Tu, mai tânără și devotată mamă,
    cred că, deja, simți că multe trăiri pot veni în cete- bucurii, necazuri, iubiri, trădări..mama vine , totdeauna, singură!

    RăspundețiȘtergere
  33. Doamne,Gina,cate amintiri frumoase!Trec toate momentele vietii noastre atat de repede incat nici nu ne dam seama ca au trecut.
    Azi,ne pregatim toti ghetele ,de la cel mai mic,care chiar crede inca in Mosu',pana la cel mare ,care si-a pus frumos ghetele de dragul celui mic:).
    Peste ani voi asculta oare si eu cuvintele baietilor mei cu aceasi emotie ca si tine?
    Zilele astea ma uitam la Tudor cat e de mare!Parca ieri era un ghem de om,iar acum e mai inalt decat mine...
    Sa va bucurati mult,mult timp unii de altii!

    RăspundețiȘtergere
  34. Angi,

    Câtă vreme credem în miracole, viața este minunată!!

    RăspundețiȘtergere
  35. Azi am fost scurtă în vorbe.
    Prefer să fiu la fel şi acum!

    Sunteti un om perfect.
    M-a emotionat post-ul, m-au intarit unele părţi, m-a făcut să râd acel negricios şi găina, parcă ...
    Pot spune că mama a fost prima mea întâlnire cu un înger...


    *Inima mamei este sala de clasă a copilului.*

    http://www.youtube.com/watch?v=_Vv8spXb3cI

    L.

    RăspundețiȘtergere
  36. Lav,
    Copilule, cum să fiu perfectă, doamne cât de sus mă urci!!
    Sunt o mamă obișnuită, o fiică sfâșiată de multe regrete, plâng, râd, mă bucur, mă întristez, cad, mă ridic..cam așa.
    Mulțumesc pentru dar!!
    Succes la școală!!

    RăspundețiȘtergere