joi, 16 decembrie 2010

sclipici

Mă uit rar la televizor.
N-am rezistat să-l dau jos și să pun în locul lui un teanc de cărți necitite, cum spune cineva că a reușit să scape de indispoziția pe care ți-o provoci, de bunăvoie și nesilit de nimeni, din momentul în care începi să folosești telecomanda.  
 Aseară, , absolut din întâmplare, mă rog, hai să zic, tot căutând  pe ici pe colo, am ajuns la 10 pentru România.
Au fost câteva momente emoționante. Am aflat de existența unor   persoane  care merită deplină  admirație.
 Suntem contemporani cu mulți Oameni dedicați semenilor  , talentați, harnici, inteligenți, inspirați, comunicativi, modești, care au făcut cariere strălucite!
În slujba omenirii!

Există suferință , pe care unii Oameni o suportă stoic, fără să cerșească.
Trăiesc demn, purtându-și crucea.//
Nu pot să nu remarc faptul că am văzut și lucruri total nepotrivite cu ținuta momentului și a locului .
Absolut penibile..
Trec peste cel în care o persoană de  sex feminin a venit să încaseze premiul președintelui țării.
Mă întreb câtă securitate poate fi în asemenea momente, într-o sală  cu atâta lume,  mai ales dacă  intrarea s-a făcut pe bază de invitații.//
Jalnică mi s-a părut prestația unui cuplu de actori, premiați a nu știu câta oară- doamna , cam prea sprințară,   domnul, cam obosit.
Nu știu cine o fi autorul texului cu găina , pe care l-au interpretat, dar m-am rușinat în locul  tuturor.
Unii refuză  să îmbătrânească frumos.

De la sublim la ridicol nu este decât un pas, spunea cineva. Mic de tot( s-a văzut aseară).

29 de comentarii:

  1. Trăim într-o perioadă a extremelor. Între ele, jale deplină. Unii oameni o transformă în brad, atârnă globuri colorate, se mint. Şi da, nu se îmbătrâneşte frumos, se îmbătrâneşte, în destule cazuri, strângând ură şi cârcoteli sub pleoape... E prea mult ridicol şi mai deloc sublim...

    RăspundețiȘtergere
  2. Exista peste tot in lumea asta oameni deosebiti dar si oameni penibili... Trebuie sa avem ochiul format sa-i privim cu respect pe cei care merita si cu repulsie pe ceilalti...

    RăspundețiȘtergere
  3. Intr-o pauza pe postul sotiei (nu ma refer la cel al Craciunului deoarece le-am invatat pe fiice "sa nu dea din casa"), am nimerit taman cand se reinventau, penibil, Arsinel si Popescu...Cred ca m,ereu au fost astfel, dar nefiind concurenta...

    RăspundețiȘtergere
  4. Trec peste "gaina" care nu mai face oua de aur, trec si peste greu de intelesul episod al premierii presedintelui si raman cu ceva ce nu am mai simtit de mult: sunt mandru de multi dintre compatriotii mei!

    RăspundețiȘtergere
  5. Mda, asta am facut si eu aseara...m-am uitat , dar cam pe la sfarsit.
    Acel cuplu, parca premiati a 5a oara la Gala 10.... Mda, la un moment dat, chiar am crezut ca este vorba despre...o gaina, stiti, o femeie, daca tot incepusa sa-si bata joc, trebuia sa contin., nu ma prea atrag piesele, sau ce or fi astea ale lor....Domnul cam obosit, era tarziu, o fi satul de atatea premii, iar doamna, ce rosu avea in cap, pot spune ca se tot invarteau ca o gaina si un cocos:))
    Da, asa mi s-a intamplat si mie, cautand pe ici pe colo...dar, imi place de acel comentator!! Nu inteleg, de ce se tot leaga tot de aceia din trecut, sunt altii care au ceva de aratat, ceva nou si mai bun.

    Ce e cu titlul? sclipici?
    L.

    RăspundețiȘtergere
  6. Cris,
    Bătrânețea, de care toată lumea se sperie, dar vrea să o ajungă, ar trebui să fie frumoasă.
    Un anume fel de frumusețe- cuminte, liniștitoare, fără încercări ieftine de a o ”travesti„ în tinerețe smochinită.

    RăspundețiȘtergere
  7. Denise,
    Sigur că ai dreptate, dar figurile de care vorbeam ar trebui să aibă o anume decență- sunt mulți tineri artiști talentați, pentru care scena trebuie lăsată liberă, cu demnitate.

    RăspundețiȘtergere
  8. @Daurel,

    Începusem să cred că sunt singura care a văzut penibilul de aseară.
    Vă mulțumesc pentru susținere.
    Nu pot să nu adaug spusele unei colege de școală

    ”Draga dna Gina,
    Am citit acum cele scrise de dv pe blog cu privire la ceea ce s-a intamplat aseara la gala “10 pentru Romania “si pe langa multe LIPSURI ale acestui eveniment ,aparitzia celor doi actori mi s-a parut si mie penibila ,fapt care s-a reflectat si in aplauzele care nu prea erau entuziaste .
    Acelasi lucru l-am simtzit si in legatura cu Anca Pandrea si Iurie Darie ,dar intr-un alt context .Probabil ca ,de la o varsta ,chiar si marii actori se senilizeaza si nu isi dau seama cand rup legatura cu realitatea .

    Mi-am permis sa va scriu si am intrat direct in subiect deoarece acelasi lucru l-am simtzit si eu ,un sentiment de jena .Faceam legatura cu ceea ce atzi scris despre Radu Beligan..”


    p.s. noroc cu tinerii care șochează, așa se mai restabilește echilibrul.

    RăspundețiȘtergere
  9. Mircea,
    Foarte frumos!!
    Respectul pe care îl avem pentru asemenea Oameni este tributul moral, pe care îl dăruim , din tot sufletul meritului !
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  10. Lav, copilule!
    Tu ești sarea și piperul, ești sinceritatea care purifică!
    Vezi că nu exagerez- respectivii erau cum zici-un cocoș și o găină, în cupletul lor. Recunosc, nu i-am văzut până la sfârșit, erau ridicoli..
    Asta zic și eu - să lase scena altora, care , sigur, au altceva mai bun de spus.

    De ce ”sclipici?” Păi n-ai observat că a fost și destulă lingușeală? și prea mult ..sclipici !

    RăspundețiȘtergere
  11. Sunt?
    Nu-mi place sarea si nici piperul... e de bine?

    Pai la sfarsit era de fapt, vorba despre muntele gaina, sau ma rog, un munte...un varf, habar nu am sigur, nu pot sa spun ca nu sunt simpatici, dar tot aceleasi...fata lui de om mofturos, ea ca o gaina :)) in fine.

    Nu stiu ce am observat mai exact. Apai no, linguseala... da am ras de o doamna, care chiar a tipat la microfon, aa da, erau alea cu produsul lor , mama = fiica, cred.

    L.

    RăspundețiȘtergere
  12. Lav,

    Sigur că este de bine!Nu trebuie să-ți placă sarea sau piperul- ele două dau reușita unei situații, asta am spus.
    Cât despre cei doi, lasă-i să doarmă..
    Mult noroc la școală!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Nu prea inteleg eu acum...
    atata oboseala.
    Multumesc.
    Aveti grija si sper ca va placut jocul melodic, sau ce o fi, ala de pe mail. Nu stiam ce sa raspund, mereu tastez, tastez, dar ajung la concluzia = mai bine sterg. :)
    Zile cu zapada! Pastrati-va visele vii!

    va las cu asta:

    http://www.youtube.com/watch?v=fd3a189vcVc&feature=related

    RăspundețiȘtergere
  14. Lav,
    Mulțumesc! Am reținut ideea cu visele!Vii, zici?

    RăspundețiȘtergere
  15. Nu am vazut decat secvente din acea gala, insa zic ca merita respectati fiindca am cunoscut, am auzit despre oameni deosebiti, romani de-ai nostri.
    O zi minunata, Gina!

    RăspundețiȘtergere
  16. Tare misto a fost chestia aia cu "verisoara" lui Basescu ce a venit sa primeasca premiul in locul sau. Adica, penibil de misto!

    RăspundețiȘtergere
  17. Geocer,

    dacă ar fi să analizăm întreg evenimentul prin prisma acestui moment, rezultatul ar fi- ridicol!
    Dacă nu dai doi bani pe un premiu dintr-o sută, înseamnă că premierea este ceva de ochii lumii..
    Păcat că se pierde atât de repede simțul măsurii.

    RăspundețiȘtergere
  18. Ardeleanu Georgiana17 decembrie 2010 la 14:23

    Am vazut si eu doar cateva secvente din Gala 10 pentru Romania, am prins momentul doamnei Raluca-Ioana van Staden, care a inventat aparatul care poate detecta cancerul in 6 minute si momentul cu telocitele. Dupa ce i-am vazut pe cei doi, care merita toata admiratia si tot respectul, am lucrat mai cu spor ce aveam de facut, mai motivata.
    Mi-a placut modestia celor doi si simplitatea lor, in ciuda inteligentei de care dadeau dovada.
    Desi au fost si momente penibile, as vrea sa zic bravo Romania pentru oamenii ei destepti! Iar mass-media sa invete sa ii aduca in fata mai des si pe cei care realizeaza cu adevarat ceva, nu numai pe "VEDETE".

    RăspundețiȘtergere
  19. Mă bucură nespus observația ta, Georgiană!
    Ar fi fost , probabil, mult prea mare bucuria, dacă ai fi spus că ești una dintre elevele mele!

    RăspundețiȘtergere
  20. :) cu placere!!!

    Pai de ce mai intrebati? daca ati retinut-o?

    Vin, vin.:)).
    Mda, visele...
    Intrebarile astea, scurte, au nevoie de un raspuns lung, asa le vad eu.
    Acum, nu vreau sa ma intind...va spun mai TARZIU!

    :*

    RăspundețiȘtergere
  21. Ma bucur de fiecare data cand aud ca la televizor inca se mai promoveaza Oameni adevarati, nu doar nulitati!! Emisiunea nu-mi este familiara, insa premierea presedintelui ("pretextul" inteleg ca a fost unul pozitiv) imi suna foarte apropiata de un alt premiu pe care nu l-am inteles nici pana in prezent: Nobelul pentru pace al presedintelui Obama...

    Cat ii priveste pe actorii batrani ce nu stiu sa se retraga frumos, in ciuda nenumaratelor exemple frumoase din randul generatiei lor... de unde sa ceri decenta si demnitate acolo unde n-au existat niciodata?!

    RăspundețiȘtergere
  22. Lav,
    Cred că ai avut o săptămână grea..

    RăspundețiȘtergere
  23. Ruxi,

    Știi cum este la noi? nu se poate face un lucru frumos de la cap la cap..trebuie să fie și chestii de ”umplutură”..
    Concluzia este că, deși sunt vremuri grele, există și Oameni adevărați!!Valori mondiale!
    Nu se puteau aduce doar ei..a trebuit să mai fie și alții..
    Mulțumesc mult pentru gânduri!
    O seară frumoasă!!!

    RăspundețiȘtergere
  24. Ziceam ca : va spun mai tarziu..
    Sau asa ceva.
    Pai, da...visele astea, daca nu visam si nu speram ca odata si-odata se va impli unul, sau mai mult de unul..ar fi monoton!
    Iar daca aceste vise, nu se vor putea naste niciodata, sa le numim tot vise vii. in inima noastra...
    Dar stiu eu, ca intelegeti Dv. :))

    Credeti? Da, a fost asa..combinata. nu neaparat toate zilele, momente si momente! Trebuia sa merg la plimbare, din aceasta cauza am spus: mai tarziu... poate din aceasta cauza m-ati inrebat , de fapt ati spus ca: am avut o sapt. grea.
    Sau?

    RăspundețiȘtergere
  25. Lav,

    Totdeauna am spus că elevii muncesc mult mai mult decât adulții.Vorbesc de cei serioși.
    6/7 ore petrecute în bancă la care adaugi cel puțin cinci pentru pregătirea lecțiilor înseamnă enorm.
    De asta am spus că ai avut o săptămână grea.
    Primul semestru de liceu are și alte inconveniente- este vorba de acomodare, de comunicare..
    Nu știu dacă se vor putea face schimbări cu adevărat esențiale..

    RăspundețiȘtergere
  26. Bine spuneti. Adevarat, a fost mai greu la inceput.
    Semestru asta, inca mai e :(. nici nu vreau sa ma gandesc. nu prea pot scapa de acea dezamagire...
    Cel putin 5? Pai, cand e 18 ora, deja mi se-nchid ochii. Si orarul strica.. oricum, eu daca sunt serioasa, uit tot.

    L.

    RăspundețiȘtergere
  27. Lav,

    Seriozitate înseamnă program , în cazul tău.
    Zilnic.Pe care trebuie să-l respecți- somn, muncă, hrană,odihnă, plimbare .etc.Până te integrezi total în viața de liceu.Apoi este mai simplu.

    RăspundețiȘtergere
  28. Bine.
    Am inteles.
    Viata de liceu. Ma tot gandesc, sunt nemultumiti, unii, ca avem numai o viata, Daca stai ''s-o iei'' treptat- avem atatea, din moment ce le tot numerotam- de liceu, de copil, de parinte, de Somn! Da, merg sa respect elementu` din lista, vedeti? Ce serioasa sunt?

    relax!

    :*
    L.

    RăspundețiȘtergere