marți, 4 ianuarie 2011

04/01/


Cerul își scutură fulgi răzleți  din barba deasă. Mângâie părintește norii lenevoși, răsfirați în necuprins.
La doar câteva zile de trecerea în 2011, se anunță, insistent, eclipsa totală de soare..





Am găsit la repezeală ochelarii de protecție, cumpărați , inutil, când la fel de mult a fost discutată o altă eclipsă..
La noi, se zice că va începe la 9,07, va atinge punctul maxim la 10,33 și se va termina la 12,06.//(poza este făcută astăzi,nu pot schimba data din aparatul de fotografiat..)
În jurul prânzului, orașul își curăță alene ghetele ude. Zăpada și-a murdărit haina de mireasă încrezută.
În plin centru, maidanezii , alungați de gerul nopților lungi, și-au găsit , fiecare cum a putut, un loc bun..Sunt pașnici, se amestecă printre plimbăreți, caută căldură la gura câte unui canal.
În fața Primăriei, în staulul care ar vrea să reprezinte lăcașul sfânt al nașterii Mântuitorului, paznicul, tot maidanez, își face somnul de frumusețe, în preajma oițelor bulucite pe lângă snopii de paie și fân..

Dacă vrei să-ți meargă bine, trebuie să atingi mielul cu noroace- doi lei- pe stradă sau într-un colț de magazin.



Porumbeii își fac de lucru  în Piața Milea.
 
Lumea se pregătește de Bobotează.

p.s. ați urmărit eclipsa?

21 de comentarii:

  1. Bine te-am regasit Gina, la inceputul unui an pe care ti-l doresc cel mai bun de pana acum.
    Am vazut eclipsa, am avut arsenal ramas din '99. Cel mic a fost extrem de impresionat. Nu s-a clintit minute bune. M-a molipsit cu entuziasmul lui incat am si intarziat la serviciu. Dar am fost iertata :) la noi s-a vazut foarte bine, a fost o zi geroasa, dar cu un soare mare... si acoperit de luna.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cristian LISANDRU (03 ianuarie 2011)
    __________________________________________________________________________________________________
    Vă invit şi aici – GINA (Limpede); MIRELA PETE (Iarna pe lângă barcă); OTTILIA ARDELEANU (Feng Shui);

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumos acest fotoreportaj, Gina... Şi cred că aceste eclipse (de suflet, de viaţă, de soare, de gânduri) ar merita şi un poem... Avantajul ar fi că ochelarii de protecţie şi-ar demonstra inutilitatea, în momentul lecturii...

    RăspundețiȘtergere
  4. Daaa! De pe faleza! Cam stranie lumina din jur in timpul eclipsei...

    RăspundețiȘtergere
  5. Mulțumesc pentru urări, Cati!
    Sunteți niște fericiți, dacă ați gustat frumusețea momentului!
    Un an bun vă doresc!

    RăspundețiȘtergere
  6. Cris!
    Da, aceasta a fost ideea mea- o eclipsă totală, de atitudine/stări/societate.
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  7. Elisa,
    Trebuie să di fot extraordinar!
    Eu n-am putut „prinde „eclipsa , în fotografia mea este soarele, într-un moment care mi-a plăcut mult!

    RăspundețiȘtergere
  8. saru"mana-La multi ani! ce spuneti de noua lege a educatei?

    RăspundețiȘtergere
  9. @Cezar, bună seara, La mulți ani!
    Cred că și aceasta, ca orice altă lege, este perfectibilă.

    RăspundețiȘtergere
  10. Bine te/am regăsit !

    Îţi urez un an cu maxime împliniri pe toate planurile.

    Reportajul tău este excelent, felicitări!

    ps. Nu am urmărit eclipsa; nu mă prea fascinează astronomia, dar unele fenomene astronomice mă încîntă; nu însă, ŞI eclipsele; nu ştiu de ce.

    tibi

    RăspundețiȘtergere
  11. Tibi, poate tocmai , pentru ca ~~fura ~~lumina..
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  12. Nu s-a vazut nimic aici. Norii au castigat, pacat.
    Dragute poze! Imi place aia cu piata, porumbeii...

    As avea o intrebare..Daca atingi mielul in coltul de magazin nu platesti si afara platesti? Asta face parte din gama- superstitii(mielul)?
    FAIN oras!
    :)
    L.

    RăspundețiȘtergere
  13. Lav,
    În general, orașul este frumos- astăzi părea obosit, plouat, deși ningea atât de frumos..
    Am văzut prea mulți comunitari și, n-am ce să fac, țigănuși ..O familie întreagă, cu mielușelul.În stradă, mama își instruia copilul să aleagă locurile vizitate, ca să primească bani.
    Din stradă, el (copilul) s-a mutat în magazin.
    Este o tradiție, conform căreia, în seara Sfântul Vasile și în cea de Bobotează , să atingi un miel alb..asta în cazul în care posesorul este un om cinstit..

    RăspundețiȘtergere
  14. Interesant!

    Bucurati-va de iarna, de fulgi!!! >:D< Aterizarea lor pe pamant- face sa dispara chipul plouat al orasului.

    L.

    RăspundețiȘtergere
  15. Buna Gina...nu stiam de eclipsa, m-am bucurat de imagini si de relatare...minunata!

    P.S.

    Faini ochelarii!!

    RăspundețiȘtergere
  16. Pe mine m-a inspaimantat eclipsa de dinaintea acesteia ...atunci soarele a devenit complet negru !

    Imaginile ... de plimbare ... interesante si tot atatea subiecte demne.
    Sa fie numai bine !

    RăspundețiȘtergere
  17. Lav,
    Ai dreptate!
    Uitasem de partea plină !1

    RăspundețiȘtergere
  18. Irina,
    Mulțumesc!
    Și mie îmi plac, tocmai de aceea îi păstrez!

    RăspundețiȘtergere
  19. @Grigore Rotaru,
    Eu țin minte o eclipsă petrecută ăn anii de liceu- profesoara de geografie ne-a anunțat cu o zi înainte- am adus de acasă cioburi colorate, ținute în foc..a fost un spectacol foarte interesant!
    Da, mi-am reamintit și de cea de vare vorbiți.

    RăspundețiȘtergere
  20. Eu nu ma trezesc asa devreme; nici vara !

    RăspundețiȘtergere
  21. @Daurel,
    Adică n-ați ”văzut” eclipsa?

    RăspundețiȘtergere