joi, 20 ianuarie 2011

Paul Luculescu Band

Tocmai m-am întors de la un spectacol  al Filarmonicii, despre care în program s-a specificat   că este premieră absolută în România. Trebuie să spun câteva vorbe, deși, recunosc, la început  am crezut că-mi pierd timpul.
 
Spectatorii , două categorii de vârstă, vizibil demarcate, au avut atitudini diferite: tinerii au intrat imediat în ritm, de altfel acesta a fost mottoul –Simte ritmul!
Cealaltă lume, din care am făcut parte în prima jumătate a spectacolului, n-a fost prea sensibilă la  strădaniile celor patru tineri-Paul Luculescu, Alex Sturdzu, Marian Micu , Bogdan Andrei.
S-a ”cântat„ la instrumente clasice de percuție, dar  s-a și improvizat cu  tuburi, cutii de forme, culori și mărimi difeite, linguri, teluri,  cuțite de bucătărie,tigăi, butoi, mături, mașină de scris, capsatoare, ștampile.
 Am ascultat Oda bucuriei  cântată la tuburi roșii, verzi, galbene, Frenh Cancan, într-o combinație de tobe , fluier, o cutie metalică.
 În final, chiar și împătimiții muzicii clasice și-au descrețit palmele- au aplaudat  implicarea mai multor tineri din public, care și-au demonstrat calitățile de percuționiști ad-hoc!
Dacă vrei, poți să-ți   faci viața frumoasă, în orice moment.
 Trebuie doar  să simți ritmul!

14 comentarii:

  1. Cred ca mi-ar fi placut sa fiu in sala.Imi plac astfel de spectacole.Admir tinerii care fac cu "stiinta" lor si altceva decat au invatat la scoala.Chiar daca nu sunt ai originali,au mai facut-o si altii inaintea lor,totusi de fiecare dat a e altfel.
    Felicitari tinerilor care au smuls aplauze de la toata lumea!

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar m-am gandit la Dv. Ma gandeam ce va asteapta astazi, fiind joi. Ma bucur ca ati simtit ritmul, l-ati?! Foarte interesanta chestia cu "instrumentele" .Intotdeauna exista si un daca. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Angi,
    Chiar a fost distractiv!
    Sigur că avem gusturi diferite, dar importantă este clipa!
    M-am distrat!
    Ți-ar fi plăcut, sunt convinsă!
    o seară bună!

    RăspundețiȘtergere
  4. Lav,
    Tinerii „fremătau„, mă refer la spectatori.
    Artiștii au fost emoționați , s-au implicat total!
    A fost un spectacol interactiv, am avut o seară interesantă!

    RăspundețiȘtergere
  5. Batem palma ! Sunteti un aer cu spirit melodic. Sa mai aveti seri interesante! Si acum- o noapte linistita.

    RăspundețiȘtergere
  6. Se pare că spectacolele interactive sunt viitorul! :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Combințiile de vechi cu nou mereu prind bine la public! :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Mă bucur că reuşeşti, la diferite intervale de timp, mai lungi sau mai scurte, să profiţi de astfel de momente muzicale. Din ce în ce mai puţini oameni fac asta, datorită grijilor pe care le au, în fiecare zi...

    RăspundețiȘtergere
  9. Lav,
    Când am ”o pamă” de la un copil, mă simt de-a dreptul fericită!
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  10. Arcadia,
    Este ceva nou! Dispare , într-un fel, granița dintre scenă și public.
    Sau, publicul nu mai este doar un consumator pasiv, se implică!

    RăspundețiȘtergere
  11. Iulia,
    da, chiar așa este- fiecare generație se simte reprezentată și, împreună gustă ritmul!

    RăspundețiȘtergere
  12. Cris,
    De câțiva ani, îmi cumpăr abonament la filarmonică. Există și vacanțe- ale artiștilor, și, implicit ale spectatorilor.
    La teatru , merg de câte ori pot.
    Asemenea ”ieșiri” îmi dau senzația de libertate.
    Aș am gândit din totdeauna, într-o sală de spectacol care îmi place mă detașez de toate .
    Sunt Eu!!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Și, apropo de articolul meu... cel puțin ăla era comandat de cineva! :P cele de opinie veneau mai jos!
    Să ai o zi frumoasă, Gina!

    RăspundețiȘtergere
  14. Iulia,

    Scriem din motive diverse.Ceva ne leagă- plăcerea!

    RăspundețiȘtergere