miercuri, 16 noiembrie 2011

ai noștri tineri

Despre învățământul preuniversitar francez al  ultimilor ani, am puține informații.
Mezinul dintre cei doi fii ai mei,   absolvent al unei universități  bucureștene și al aceluiași profil într-o școală franceză,     pe când era student cu bursă Erasmus, îmi spunea că tinerilor  de acolo le cam place să-și prelungească șederea prin universități.
 Motive sunt destule! 
La treizeci de ani împliniți, fiul meu, ca mulți alți tineri  serioși, români și de alte naționalități,   muncește într-o altă metropolă europeană . 
De la 8 la 18.
Zi de zi. De opt ani încoace.
 
În dimineața asta, mi-a venit în minte o discuție pe care am avut-o cu un profesor  francez, care preda desenul într-un colegiu, înfrățit cu un liceu din orașul meu.
Era prin 2000.
Domnului profesor îi era total necunoscut Eminescu.
Am fost mirată atunci să constat că nici Baudelaire nu figura pe lista cunoscuților.//

În vară, ne-am delectat/isterizat/spălat pe cap cu  perlele absolvenților noștri de liceu, candidați la obținerea diplomei de bacalaureat.
 După  lectura  mailului primit aseară de la o  prietenă, aflu că  pe pământ și sub soare, tinerii  , dacă  nu citesc, ajung filozofi...
Fragmente din tezele  francezilor..
  "Pour illustrer mon propos, je devrais mettre une citation, mais il y en a tellement qui me viennent à l'esprit qu'en choisir une serait faire injure aux autres"
    (Pentru a-mi exemplifica subiectul, ar trebui să pun un citat, dar sunt atâtea care îmi trec prin cap, încât, alegând unul, ar însemna să le jignesc pe celelalte.)

 "Il est triste de penser que le pôle Nord et le pôle Sud ne se rencontreront jamais".
    (E trist să ne gândim că polul Nord și polul Sud nu se vor întâlni niciodată.)
 
    "Si deux droites parallèles se croisent dans un triangle on obtient un rectangle"
    (Dacă două drepte paralele se încrucișează într-un triunghi se obține un dreptunghi)

    "Ce qui fait la puissance des Etats-Unis, c'est surtout sa technologie d'avant-garde qui vient de Chine".
    (Ceea ce face puterea Statelor Unite este , mai ales,  tehnologia sa de avangardă care vine din China )

    "A Prague , le printemps 1968 a commencé en plein hiver".
    ( La Praga , primăvara anului 1968 a început în plină iarnă.)

      "Comme le Roi Arthur dans Kaamelott, De Gaulle était entouré d'incompétents. Il était difficile pour lui de faire plus dans ces conditions".
    (Ca și regele Arthur în Camelot, De Gaule era înconjurat de incompetenți. Era greu pentru el să facă mai mult în aceste condiții.

    "Quand il y a des problèmes dans le monde, l'ONU envoie des casquettes bleues".
    (Când există probleme în lume, ONU trimite căștile albastre.)
    
    "Hitler  a cré une nouvelle race qui serait la plus supérieure : la race aérienne".
    (Hitler a creat o nouă rasă,  care ar fi cea mai superioară: rasa aeriană.)

    "La mortalité infantile était très élevée, sauf chez les vieillards".
    (Mortalitatea copiilor era foarte ridicată, exceptându-i doar pe bătrâni.)

    "Une bouteille d'eau explose s'il gèle car, sous l'effet du froid, l'eau devient un explosif".
    (O sticlă de apă explodează dacă îngheață, fiindcă, sub efectul frigului, apa devine un exploziv.)
    
    "Toute sa vie, Montaigne a voulu écrire mais il n'a fait que des essais".
    (Montagne a vrut toată viața să scrie, dar n-a făcut decât încercări.)

      "La loi des probabilités s'appelle ainsi car on n'est pas sûr qu'elle existe".
    (Legea probabilităților se numește astfel, deoarece nu e sigur că există.)
    
    "Un sonnet est formé de deux quatrains et de deux tiercés".
    (Un sonet e format din două catrene și două treimi.

  " La Terre aspire à changer de planète, car elle n'est plus ce qu'elle était".
    (Pământul năzuiește să schimbe planeta, căci nu mai e ce era - odată -.)
"Le Vietnam est la capitale du Liban".
    (Vietnamul este capitala Libanului.)
    
    " La Terre serait recouverte de glace s'il n'y avait pas les volcans pour la chauffer de l'intérieur".
    (Tera ar fi acoperită de gheață, dacă n-ar exista vulcanii pentru a o încălzi din interior.)

    "Quand on a brûlé Jeanne d'Arc, les gens ont senti une odeur de sainteté".
    (Când a fost arsă Ioana d'Arc, oamenii au simțit un miros de sfințenie.)
    
    "Les pauvres s'appelaient sans-culottes car ils n'avaient pas les moyens de s'acheter un slip".
    (Săracii se numeau 'fără-pantaloni-scurți' pentru că nu avea mijoacele financiare să-și cumpere un slip.)
    
    (Trebuie amintit că termenul 'sans-culottes', de fapt 'dezbrăcații', i-a reprezentat pe săracii - desemnați și prin termenul 'starea a treia' -   care au luat armele în mână - topoare, furci -, făcând Revoluția Franceză 1789, culminând cu căderea Bastiliei; săracii (țărani sau orășeni) purtau totuși pantaloni lungi, semn distinctiv față de aristocrație și burghezie, care purtau pantaloni trei sferturi sau până la genunchi; de fapt, 'culottes' reprezintă un pantalon purtat în societate, pe stradă,  până la nivelul genunchiului; azi ar desemna termenul de 'boxeri' - chiloți bărbătești, de unde și confuzia între pantaloni scurți și chiloți...)
    
    "Les Amazones étaient comme des femmes mais encore plus méchantes".
    (Amazoanele erau ca niște femei, dar și mai rele.)

    "Le chef de file du surréalisme est Salvador Dalida".
    (Liderul suprarealismului este Salvador Dalida.)

    "Dans notre société, le premier motif de l'alcoolisme est la boisson".
    (In societatea noastră primul motiv al alcoolismului este băutura.)
    
    "Les 3 états de la matière sont l'état solide, l'état liquide et le tiers-état".
    (Cele trei stări ale materiei sunt starea solidă, starea lichidă și a treia-stare.)
    "Au cercle polaire, l'hiver dure neuf mois et l'été aussi".
    (La cercul polar, iarna durează nouă luni și vara la fel.)
    
    "Au Moyen-Age, les lunettes existaient déjà, mais les verres étaient en vessie de porc".
    (In Evul Mediu, ochelarii existau deja, dar sticlele erau din bășică de porc.)
    
    "Quand la marquise de Pompadour se trouvait mal, on lui faisait respirer des selles"
    (Când marchiza de Pompandour se simțea rău, i se dădea să respire...șei.)
     sels înseamnă săruriselles  înseamnă șei.
p.s.tu ce spui?








   

42 de comentarii:

  1. M-am mai stamparat si eu putin, citind cele cateva mostre din profunzimea gandirii tinerilor studiosi francezi. :D

    TREBUIE SA-SI MAI SCOATA SI EI BARNA DIN OCHI, INAINTE SA VADA PAIUL DE LA NOI! :LOL:

    RăspundețiȘtergere
  2. Aiureala nu are graniţe, Gina, ar trebui să învăţăm - până la urmă - că nu suntem nici cei mai deştepţi dar nici cei mai proşti de pe lumea asta. Am citit cu atenţie "perlele" francezilor şi sunt unele pe care nici ale noastre nu le depăşesc. Cel puţin cea cu mirosul de sfinţenie atunci când a fost arsă pe rug Jeanne D`Arc este inegalabilă...

    Gânduri bune ţie şi musafirilor de pe blogul tău!

    RăspundețiȘtergere
  3. Gabriela,
    De dimineață, am recitit câteva proverbe franțuzești- așa simt eu că pot înțelege mai bine psihologia cuiva.
    Iată unul-„Comparația nu este un argument„.
    Ce zici?

    RăspundețiȘtergere
  4. Cris,
    Mare este grădina ..nu?
    Și fiindcă veni vorba despre ardere, uite ce spun ei- „cine vede că arde casa vecinului să aibă grijă de a lui.., interesant, așa-i?

    RăspundețiȘtergere
  5. Gina, unele exprimări ale tinerilor francezi sunt adevărate butade, altele sunt sclipitoare paradoxuri, dar, din păcate, nu sunt făcute din prea mult spirit, ci din contră.
    Oricum, m-am amuzat. :D

    RăspundețiȘtergere
  6. Hm...
    Stiu ca exista posesori de Baudelaire ori Eminescu legati(!) piele care si-ar schimba diplomele universitare pe cateva milioanel din conturile lui Marean V ori ale lui G. Becali...

    Doamna, lipsurile unora sau orele obositoare de lucru vin uneori de la aere parfumate de Paris ori de la florile lui Baudelaire; te-ai gandit vreodata?
    Cati oare se ingrasa de la perlele celor amintiti mai sus si cati se lafaie pe plajele Azorelor citind Baudelaire?
    Intreb sperand ca nu ofensez pe nimeni; departe de mine acest gand.
    Aduag inca una:
    Se pare ca oportunismul si negarea valorilor spirituale nu mai sunt degradante; au devenit virtuti.

    RăspundețiȘtergere
  7. Am scris pe tema asta si am suparat pe unii!! Perle produse de profii francezi nu aveti?
    Ps. Nu se mai lauda nimeni si cu odrasle care au invatat si muncesc in Ro ! Eu da! Am doi baieti care au invatat si muncesc intr-o multi....dar in Ro!(apropo de pensii!)

    RăspundețiȘtergere
  8. Diana,
    Vrei să spui că ai noștri tineri fără examen de bacalaureat au sclipiri mai simpatice??
    Suntem tari!!

    RăspundețiȘtergere
  9. "Fiecare pasare pe limba ei piere" si gradina e plina de pasari...
    Am ramas cu un gust dulce-amarui lecturand perlele spumoase ale elevilor francezi si m-am linistit: ignoranta, confuzia si necunoasterea nu iarta pe nimeni: nici pe ai lor, nici pe ai nostri.
    Salvador Dalida - doi artisti intr-unul singur sau vulcanii care incalzesc din interior Pamantul sa nu inghete :)
    Suntem latini, asa ca ne asemanam in multe directii; inclusiv din perspectiva inteleapta ca trebuie sa invatam din greseli, dar si ca hrana fara un strop de condimente nu prea are gust.
    Seara calduroasa si aromata, draga Gina!

    RăspundețiȘtergere
  10. @Neveu,
    Uite ce zic eu- oamenii sunt diferiți. Situații pot fi de toate felurile- bogați instruiți, posesori de Baudelaire , nu doar pe raft.
    Asemenea ființe merg la concerte , pentru că le place muzica adevărată, își petrec vacanțele în locuri frumoase, pentru că vor să stabilească un echilibru între muncă și restul vieții.

    Sunt săraci și cinstiți, vorba cuiva, care așteaptă să le pice para mălăiață.
    Sunt bogați îngâmfați, știu și pe aici- cumpără cărți la metru, spun ce am văzut.
    Sunt săraci leneși, cu diplome universitare..

    Și încă ceva- profesorii sunt , ca salariu, la coada listei.
    Totuși, sunt destui care o duc bine, fără să fi fost imorali, fără să fi fost incorecți.Au muncit mult, corect, frumos.
    Au avut grijă să pună deoparte ceva bani pentru zile gri.
    Da, sunt de acord cu tine că pentru mulți „oportunismul si negarea valorilor spirituale nu mai sunt degradante; au devenit virtuti„.

    Să nu uităm- suntem diferiți.
    Am răspuns corect?

    RăspundețiȘtergere
  11. @CEZAR,
    Dacă-mi aduc bine aminte, erați tendențios în postarea cu pricina.
    Pe lumea asta, sunt Oameni și indivizi. În orice sector al vieții, al activităților umane. Pe oricare dintre paralelele Terrei.
    Voi căuta și perle ale profilor francezi. Deja, am spus câte ceva, amintindu-l pe domnul profesor de desen.

    Despre copii- nu m-am lăudat, alta a fost intenția mea, categoric, alta.
    Felicitări pentru băieții tăi!
    Fiul meu cel mare muncește- aș putea spune mai mult, dar vei crede că mă laud- într-o multi..bucureșteană.
    Sănătoși să fie toți copiii!!
    Recunoaște- ai un ghimpe de pus în coasta profesorilor.
    Greșesc?

    RăspundețiȘtergere
  12. Mi-am permis de data aceasta numai să mă amuz copios...

    RăspundețiȘtergere
  13. Pescăruș,
    Prietena mea este nostimă foc- adunase „perlele „ sub titlul- analfabeți, din toată lumea, uniți-vă!!
    Citindu-le, m-am distrat, gândindu-mă la un proverb francez care zice că „nu toate adevărurile se pot spune”; îți dai seama ce am mai fi citit, dacă autorii n-ar fi fost sancționați pentru indecența expozeului...

    Seară frumoasă și ție!!

    RăspundețiȘtergere
  14. Vera,
    Aș zice că ne face bine , măcar așa, din când în când, o porțioară de râs!
    Seară frumoasă îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  15. Sincer? Da !
    Multumesc pt. urare! Si ai dumneavoastra sa fie sanatosi si cu mult noroc!!
    Nu am vrut sa fiu uracios dar .....asta e!
    Ma intalnesc cu un fost coleg ! Se umfla in pene-fata mea ii profesoara in ..Franta bai...Daaa? dar aici nu putea ? vezi de treaba...bla,bla.. ai dracului astia ce pensii mici ne-au dat...
    Zic eu-am sa-mi trimit si eu baietii sa mature prin Franta si cred ca o sa le avem si mai mici..pensiile desigur! Sunt sigur ca m-ati inteles

    RăspundețiȘtergere
  16. Am rîs pe săturate! Fiecare neam cu tonţii săi! :)

    RăspundețiȘtergere
  17. De la o prietenă din Franța-
    Bonjour, Gina!
    Am surfat pe la tine si-ti confirm ca esti obiectiva...:) Heureux Scoala franceza nu mai ce era acum 31 ani, când am "aterizat" aici, nici ca acum 20 sau 10, hélas! Copiii si adolescentii NU mai citesc, de unii ajung în clasa-VI-a, dupa cele 5 de "elementara"(primara) incapabili sa citeasca si sa scrie corect! De ce?... cu aparitia internetului, totul a luat-o razna(sic!), iar multi parintii(cei care au între 30-40-45 ani) nu se mai ocupa de copii, îi pun în fata TeVe-ului sau a computerului, deci se "cresc" si se "educa" singuri, rezultatele fiind din ce în ce mai dezastruoase!

    Am predat engleza aici si la "generala" si la liceu(XI-XII), elevii mei erau "masca"(bouche-bée) de cultura mea generala, îmi puneau întrebari despre diverse, le raspundeam si-asteptau cursurile mele cu nerabdare...

    Mi-amintesc în 2003, dupa invazia si ocuparea ilegala a Irakului, habar n-aveau sa-l situeze pe harta si... mai grav, cam 80% dintre liceenii-US nu "gaseau" USA pe-un glob!:D La banane !
    Concluzia generala: occidentalii si nord-americanii n-au nici-o "apasare" de restu' Europei sau de restu' lumii, mai ales anglo-saxonii(English speaking people): engleza e vorbita si scrisa pe toate meridianele, iar în ultimii 10-15 ani, computer skills+engleza sunt baza...

    RăspundețiȘtergere
  18. @CEZAR,
    Din experiența mea de profesoară și dirigintă, știu că poartă pică profesorilor adulții care au avut probleme cu școala. Sincer.
    Când spun „probleme„, mă refer la orice fel de necazuri. chiar există.
    Durerea ar trebui să dispară în timp.
    Alimentată,provoacă alte necazuri.
    Și apoi, nu toți profesorii sunt răi.

    Despre pensii, am spus la Biliuță- nu invidiez pe nimeni, doresc tuturor să ajungă să se bucure de liniștea meritată!
    Banii nu aduc fericirea, doar o întrețin, așa-i?

    RăspundețiȘtergere
  19. Nu nu m-ati inteles! Cu profii de acum am cate ceva si chiar cu unii mai vechi!
    EX. Profa de romana 24 ani casatorita,merge la elev acasa sa-l mediteze! Si il medit. dar in materie de sex.In final elevul sare pe geam
    Invatatoare la furat din locuinte. Proful de sport...Etc
    Programul unui prof, din bloc cu mine;ora 10.30 don prof. pleaca la munca cu BMW 14.30 don prof. vine de la ,,munca"
    Acelasi don prof. Cumpara ap.50000 euro,Il lucreaz 8 luni . Nu isi cere nici macar scuze pt .deranj!
    juma din clasa se muta la munca la don prof.
    don prof. munceste la ap. permanent dar e si la scoala etc,etc... Responsabil. 0
    Nu trebuie sa publicati

    RăspundețiȘtergere
  20. @Tiberiu,
    Era o vorbă- râde ciob de oală spartă, facem și noi haz de necaz..

    RăspundețiȘtergere
  21. Examenul de titularizare de anul acesta a scos la iveală şi neajunsurile profesorilor. Corectorii din judeţul Alba au găsit numeroase exprimări nefericite

    Examenul de titularizare de anul acesta a scos la iveală şi neajunsurile profesorilor. Corectorii din judeţul Alba au găsit numeroase exprimări nefericite în lucrările celor care au concurat pentru un post de dascăl, relatează RTV. Câteva exemple:

    "Virgula este o întrerupere de sarcină"

    "Motivele poeziei ar fi iubirea"

    "Învăţarea devine mai captivă"

    "Este prima poezie de factură romantică a lui Eminescu în care iubita îl invită la iubire"

    "Subiectu constă în efermitatea poetului în contrast cu natura"

    "Codrul este un prieten vechi unde simte nevoia pentru o descărcare sufletească"

    "În « Sara pe deal » merg oile la păscut"

    "Preşcolari îşi formează unele deprinderi şi însuşiri noi fără să îşi dea cu seama"

    "Idilă de dragoste"

    "În continuare ilustrează iubirea stranică care se întrupează"

    Se pare că nu doar elevii care s-au prezentat la examenul de bacalaureat au avut probleme cu acordul între subiect şi predicat. "Poemul Luciafărul exprimă expresia absolvită pe care le atinge gândirea poetului", este un alt exemplu de exprimare incorectă găsit în lucrările profesorilor.

    *

    RăspundețiȘtergere
  22. @CEZAR,
    Știu că există asemenea situații, spre rușinea lor!
    Ce pot spune? pădure fără uscături nu există.
    Nu toți cei care devin profesori sunt apți pentru această meserie.

    Nu se întâmplă așa în toate domeniile?

    RăspundețiȘtergere
  23. Cu pensiile am vrut sa evid. altceva-daca toti ne-am trimite copii sa lucreze in strainatate(cum e la moda) nu ar mai avea cine sa ne plateasca pensii! mO seara super!

    RăspundețiȘtergere
  24. @CEZAR,
    Copiii își urmează dorințele, pasiunile, vocația!
    Fiecare poate să aleagă unde îi este bine, unde îi sunt respectate munca, talentul, capacitatea de organizare, efortul.
    Ca părinte, nu poți decât să te bucuri pentru copilul tău și să-l susții în luarea hotărârilor bune.

    RăspundețiȘtergere
  25. Parca am auzit ceva de o planeta a mediocrilor, dar pe cea a tampitilor, traim cu siguranta!

    RăspundețiȘtergere
  26. deci marchiza de pompadour mirsea şei??? :))))))
    salvator dalida şi rasa aeriană? cred că hitler s-ar sinucide iar să ştie ce rasă a creată...
    am râs cu mare poftă. mulţumesc, gina.

    RăspundețiȘtergere
  27. psi,
    Emancipații noștri frați de gintă ne fac concurență!!

    RăspundețiȘtergere
  28. E și multă poezie ”involuntară” în perle :)
    Cred că Dali s-ar fi topit de plăcere să citească asta:
    ”Liderul suprarealismului este Salvador Dalida.”

    Foarte haios și sexi! :)

    Vise plăcute, noapte bună. Și mulțumesc :)

    RăspundețiȘtergere
  29. Faptul ca am citit aici niste "nestiinte" ale elevilor francezi (cine stie din ce parte, din ce cartier ca mai sunt si enorm de multi veniti de pe te miri unde!)adunate chiar de francezi, sunt convinsa, nu inseamna nici ca romanii sunt mai destepti nici ca francezii sunt tampiti!
    Cunosc o romanca care face greseli de gramatica si in romana si in franceza si care e profesoara de franceza in Franta!Nu trag de aici concluzia ca romanii sunt prosti ci doar ca francezii sunt in criza de cadre!
    Cunosc medici romani care fac greseli grave de ortografie si as putea continua
    Acum nu uitati ca tara lor e ceva mai mare... numarul de elevi asijderea! Bacalaureatul este un examen adevarat si nimeni nu il ia daca nu merita!
    Si cum bine ati spus, in Franta lumea face ce face pentru ca vrea, cine vrea sa se cultive se cultiva si nimeni nu e in competitie cu nimeni!
    Daca ne face bine sa zicem ca altii sunt mai prosti ca noi... atunci hai sa ne distram!
    Fata mea a studiat in Franta si intr-adevar la inceput a surprins prin cunoasterea unor lucruri nestiute aici (cum ar fi calculul cu rigla de calcul!) dar faptul ca le stia oricum nu ii foloseste azi la nimic!
    Colegii ei beau, se drogau dar azi nici nu beau nici nu se drogheaza si sunt in fruntea unor societati cu performante deosebite!
    Aici e ceva ce eu nu reusesc sa inteleg: cum de sunt capabili sa isi gaseasca echilibrul?
    Cat despre chestia cu munca, va asigur ca muncesc si printre cei harnici sunt si tineri care nu ar avea necesitatea sa se scoale de dimineata pentru a-si castiga painea caci au averi crescute de 8 generatii! E drept ca cei saraci trebuie sa fie treji mai de dimineata pentru ca sa razbata si mi s-a parut firesc ca fiica mea sa munceasca ca sa se intretina daca si-a dorit mai mult!
    Si ca sa inchei as spune ca scoala noastra nu mai e ceea ce a fost si bacalaureatul de anul acesta pare sa fie concludent!
    In rest... numai de bine!

    RăspundețiȘtergere
  30. Andi,
    Nimeni nu este fără greșeală, doar că unii sunt simpatici și atunci când spun lucruri incredibile!
    Îți mulțumesc pentru gândurile bune!

    RăspundețiȘtergere
  31. Cita,
    Bună dimineața devreme!
    Mă bucur mult că ți-ai făcut timp să vii în căsuța mea virtuală!
    Ai multă dreptate în tot ceea ce spui, nu trebuie să fim ca vulpea care spune despre struguri că sunt acri, doar pentru că nu poate ajunge la ei.
    În vară, am fost în Marea Britanie, o dată, într-o excursie organizată, a doua oară, în vizită la fiul meu .
    De la ghidă- o româncă stabilită, după cum spunea glumind, acolo din comuna primitivă, o doamnă citită, fermecătoare și deloc reținută în explicații din varii domenii, am aflat câte ceva despre învățământul britanic actual. În paranteză fie spus, prin excursii, lumea este interesată de diverse lucruri, în funcție de pregătire, vârstă, pasiuni etc.
    Ea spunea că școala britanică- mai ales cea de stat- trece printr-o criză puternică.
    Nu uit ce zicea , zâmbind- peste 10 ani vom regreta ce se întâmplă astăzi în școli.
    De ce am amintit ce tocmai am spus?
    Cred că este chiar ceea ce spuneai- învățământul- francez, englez, român etc. traversează o perioadă dificilă, din cauza restrângerii serioase a personalului bine pregătit să ocupe loc la catedră.
    În 2000, când am avut în casă niște liceeni francezi, am aflat exact ce spuneai- ușurința cu care ei se redresează după ce trec prin experiențe dure.
    Am mai aflat că la ei, colegiul îi pregătește total , pe un anume compartiment.
    Sunt diferențe serioase în privința structurii școlilor aparținând diverselor state.
    Da, școala românească este într-un impas.
    Și dacă se întâmplă asta, accentul se mută pe rolul familiei.
    Știi cum se spune-„ceea ce înveți în leagăn durează până la mormânt„.
    Deseori, îmi vin în minte spusele lui Slavici, le-am tot repetat copiilor mei, când erau mici și elevilor, de câte ori am avut prilejul- Omul să învețe câtă vreme este tânăr; când are nevastă și copii, ar mai dori să învețe, dar nu are timp și nu are tihnă.
    Închei, optimist-Cine trăiește fără a greși nu este atât de înțelept pe cât pare.
    Să ne trăiască sănătoși copiii- ai noștri și ai tuturor!
    O zi însorită îți doresc!
    Te aștept cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  32. Ce mai la deal, la vale... E moartă şi capra vecinului !
    PS Ai un ping la ARTE !

    RăspundețiȘtergere
  33. Duna dimineata_
    "Violul" de la Sfântu Gheorghe. Profesorul a fost reţinut

    Poliţia l-a reţinut aseară, pentru 24 de ore, pe Tatar Gergel, profesorul în vârstă de 42 de ani de la Liceul de Artă "Plugor Sandru", din Sfântu Gheorghe, judeţul Covasna, pe numele căruia a fost depusă o plângere conform căreia acesta ar fi întreţinut relaţii sexuale timp de doi ani cu o elevă, acum în vârstă de 14 ani. Profesorul de pian va fi prezentat astăzi magistraţilor de la Judecătoria Sfântu Gheorghe cu propunere de arestare preventivă pentru 29 de zile, sub acuzaţia de întreţinere de relaţii sexuale cu o minoră.

    RăspundețiȘtergere
  34. Zina,
    Ne mai trebuie ceva? Am trăit s-o vedem și pe asta..

    Sosesc!

    RăspundețiȘtergere
  35. @CEZAR,
    Aflu și eu știri, ca tot omul, mă crucesc..parcă s-au adunat prea mulți dezaxați prin cancelarii.
    Este revoltător!!

    RăspundețiȘtergere
  36. Si in invatamant ca peste tot ,,pestele se impute de la cap" si se incearca ,,albirea" de la coada!!
    -M-a revoltat furia cu care toti din invatamant(cei cu functii de decizie) dar si dascalii obisnuiti,au sarit sa-si spele pacatele dand vina pe elevi!! Nici macar nu realizau ca se autoacuza!
    M-a revoltat implicarea in politica si santajul practicat pe vremea lui Tariceanu(fata de care am tot respectul)
    Va amintiti sper,Tariceanu mai ca nu se ruga de dascali sa accepte o marire de 38%. Cineva le-a clipit din ochiul stramb si ei nu si nu ,vor obligat. 50% Nu au mai luat nimic, sau poate -50
    Daca mai adaugam si ghidusiile ce ies tot mai des la suprafata,veti intelege sper de unde ghimpele ....
    Personal am fost un mic rasfatat(mai putin in LM-am scris cate ceva despre asta) al dascalilor si dascalitelor
    EX. Profa de romana m-a convins sa accept rolul Luceafarului si ma indopa cu ciocolata sa-mi treaca emotiile! La un control de la Inspectorat a fost ,,sapunita' tare ca nu mi-a dat 10 la raspuns ci doar 9(va dati seama ca toata comuna a aflat)
    Cu proful de istorie jucam fotbal si faceam excursii prin zona eu fiind ghidul
    Cu cel de mate jucam table si sah seara la camin si cum eram cam prostut il mai si bateam!!
    Cand intrau in clasa nu ne mai cunosteam!
    Va rog sa nu publicati! Cu asta sper ca am inchis subiectul! O zi buna si multa sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  37. Octavian Modest Manu (32 de ani), asistent universitar la Universitatea "Ştefan cel Mare" din Suceava, a fost arestat preventiv, aseară, sub acuzația de pornografie infantilă. Anchetatorii au descoperit în calculatorul bărbatului peste 2.500 de fişiere cu materiale porno cu minori, cu vârste cuprinse între un an şi 16 ani. Potrivit unor surse judiciare, Octavian Manu a declarat la audieri că "mă relaxam când le vedeam (materialele -n.r.). Mai întâi, a fost curiozitate, apoi plăcere". Scandalul de la universitatea din Suceava are loc în contextul altor două scandaluri sexuale ce implică profesori.

    Ce sa fac asta e: cand dati de militari dezaxati sa faceti la fel!!

    RăspundețiȘtergere
  38. @Cezar,
    Cazurile despre care discutăm sunt absolut monstruoase. Vă dau dreptate.
    Știți ce-mi reproșez? că nu am suficient curaj să intru în politică.
    În administrația școlară aș fi putut să fac asta , de multe ori, n-am făcut-o, am preferat să mă dedic familiei și activității de profesoară.
    Regret că nu pot face ceea ce am în gând.
    Este monstruos ce se întâmplă- ajung dascăli mulți nenorociți.
    Este nevoie de o legislație severă, de verificare ordonată a tuturor celor care au la mâna lor copiii.
    Cunosc un caz, m-am confruntat cu atitudinea lui, nimic nu s-a schimbat, lumea este lașă, câtă vreme, legile sunt interpretabile..

    RăspundețiȘtergere
  39. Aveti dreptate! Nu va dau sfaturi ! Cancerul este atat de adanc....stati de vorba cu niste fete care nu va cunosc! Sa va povesteasca cum merge in invatamantul asa zis superior! Trebuie ras totul,desfiintate toate facultatile infiintate dupa 89 >Sa ramana doar cele traditionale. sa se intre doar prin examen . sa fie verificat si triat intreg corpul profesoral,sa se apeleze la cei iesiti din sistem si care in activitatea lor au demonstrat ceva competenta. E greu...nu ne mai necajim ca tot aiurea! Va doresc toate cele bune!

    RăspundețiȘtergere
  40. Eu zic asa; tinerii francezi simt ca mai au de invatat, deci nu prea le convine sa fie trimisi pe piata muncii; ceea ce ar trebui sa ne bucure...

    RăspundețiȘtergere
  41. @Daurel,
    Chiar dacă astfel rămân locuri libere pentru est-europeni, salariile nu sunt prea atractive, așa-mi spunea cineva.

    RăspundețiȘtergere