miercuri, 2 noiembrie 2011

criza de astăzi

este gluma de mâine.

Așa-i lumea asta și, de-ai face ce-ai face, rămâne cum este ea; nu poți s-o întorci cu umărul, măcar să te pui în ruptul capului. Ion Creangă


 La un colț de stradă dintr-un cartier  comercial, o țigancă bătrână vindea  cornete cu semințe .
Două la leu.
Un tânăr,  care trecea zilnic spre serviciu, îi lăsa, de fiecare dată,  un leu, fără să aștepte cornetele.
Într-o dimineață, țiganca îl oprește, tânărul face semn că este grăbit,  duce mâna spre buzunar, dar nu se oprește.
- Vrei să mă întrebi de ce nu iau niciodată semințele?

ce crezi că i s-a răspuns?


-Câte persoane lucrează în acest birou? întreabă reporterul
- Cu șef cu tot, cinci.
- Deci,  fără șef, patru?

ce crezi că i s-a răspuns? 

39 de comentarii:

  1. In lipsa sefului nu lucreaza nimeni.

    RăspundețiȘtergere
  2. Criza a devenit un motiv si un pretext pentru multe...Dezinteres, delasare, hotie, escrocherie etc.etc.etc.

    RăspundețiȘtergere
  3. Baiatul care nu lua marfa era vazator en-gros sau cultivator de seminte!
    Ce s-ar face ei fara detailisti? :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Zina,
    La vremuri noi, „oameni „ noi!

    RăspundețiȘtergere
  5. @Plano10,
    Prima nu se pune, sună un prieten!!

    RăspundețiȘtergere
  6. La întrebarea nr 2 aş fi răspuns la fel ca Mihai dar ce a răspuns ţiganca, nu ştiu să spun. Atît de imprevizibile sunt acestea că putea să-i reproşeze tînărului că-i dădea numai un leu. :)

    RăspundețiȘtergere
  7. La prima:
    ”Haoleo, frumosule, mânca-ți-aș gura matale, cum să te întreb io așa ceava. Da nu vezi, zbanghiule, că semințele are alt preț. Nu mai e două cornete la un leu. Acum e leu și cornetu”

    La a doua, merg pe mîna lui Mihai.

    Să aveți o zi bună!

    RăspundețiȘtergere
  8. @Biliuță,
    Afurisită rău, „comercianta”, ca să nu zic cotoroanța!

    RăspundețiȘtergere
  9. Desigur ca nu este asa. Dupa cum stiti, sefii nu isi iau concediul toti deodata. Sa nu se prinda lumea ca merge treaba si fara ei!

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu e deloc afurisită "comercianta". Ea, săraca, vinde seminţele la... mâna a doua. Le ia cu prima mână (stânga) din poală, le pune în cornetul ţinut cu mâna a doua (dreapta) şi tot cu mâna aceasta le întinde (vinde) clientului. Dublu efortul, dublu şi preţul. Cum să mai fie dublu şi... cornetul?

    RăspundețiȘtergere
  11. eu cred că ţiganca ar fi putut cere de-a dreptul doi lei.
    iar la cealaltă întrebare răspunsul este, cred eu, unul singur.

    RăspundețiȘtergere
  12. @Mihai,
    Nu cumva vă contraziceți?
    Cred că sunteți unul dintre șefi. Mai am niște dubii și în legătură cu alți domni, care vă susțin.
    Mai discutăm.

    RăspundețiȘtergere
  13. @Biliuță,
    Nu vă înțeleg!
    O susțineți și pe respectiva „comerciantă„, ca și pe șeful celor patru funcționari? Și cu tânărul care se duce la serviciu și din salariul lui de bugetar rotunjește capitalul femeii, cum rămâne?
    Asta așa, fără să mai vorbesc despre formația „taxi„. Mi-ați promis că veți fi atent și la partea muzicală..sau ați uitat?
    p.s. am o poantă cu „tipele” astea , care vând semințe în cornete, de numa, numa..

    RăspundețiȘtergere
  14. psi,
    scurt, clar și precis- legea capitalismului nostru- dublarea prețurilor nu are nicio legătură cu calitatea produselor.

    RăspundețiȘtergere
  15. Tiganca spunde...aste-as economiile tale:).Sec,nu!

    fara sef doar eu lucrez:)...

    RăspundețiȘtergere
  16. Angi,
    Nu, nu cred că știe ea cum e treaba cu economiile.

    La tine în școală sunteți doi- tu și șeful?
    M-ai băgat de tot în ceață!

    RăspundețiȘtergere
  17. Nu,sunt numai eu:),dar lucrez si fara sef:)).
    Sau mai bine zis,eu comand,eu execut!
    Ieri am zis;
    -Trebuie schimbate drapelele din fata scolii!
    Am luat scara,drapelele si le-am schimbat.

    Cam asa merge la mine cu...sefia:))!

    Eram sigura ca habar n-au ele de economii,dar altceva nu mi-a trcut prin cap.:)

    RăspundețiȘtergere
  18. Angi ești tare de tot!
    Tu îi înveți carte pe toți copiii? Lucrezi cu patru clase???

    RăspundețiȘtergere
  19. Mi-a placut mult raspunsul lui Biliuta, asa ca poti sa consideri ca-i si al meu. La cealalta gluma- chiar nu ma taie capul. Da' ai sa ne spui poantele, odata si odata, nu? :)

    RăspundețiȘtergere
  20. Draga Gina:

    Criza de azi are nevoie de cateva zambete ca poata fi depasita...:o)...

    Incep si eu cu unul adunat de aici...

    PS.

    S-a mai incalzit un pic vremea si la noi, nu stiu daca pentru un zbor de cocor sau pentru o raza de lumina...cat sa dam ceasul cu o ora inapoi, la comanda.

    Mai sant sapte saptamani si santem aproape de Craciun...inca nu mi-e dor de iarna!

    RăspundețiȘtergere
  21. Nu ma ajuta imaginatia, nu stiu ce raspunsuri sa dau. :)

    RăspundețiȘtergere
  22. Gabi,
    Sigur că o să spun!
    Nu doar pentru că ți-a plăcut răspunsul lui @Biliuță!!!

    RăspundețiȘtergere
  23. Irina,
    Aste era- nu putem trece peste necazuri oricum- avem nevoie de zâmbete!

    Altfel, mă gândesc la Crăciun, au și apărut afișe cu marele concert !!
    Zile frumoase îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  24. Gabi,
    Știu eu- te-a indispus „comercianta„.
    Lasă, că găsim noi ceva frumos!!

    RăspundețiȘtergere
  25. În ceea ce priveşte cea de a doua întrebare, este foarte posibil ca - la noi - în foarte scurtă vreme, să nu mai lucreze nimeni. O să stăm şi o să aşteptăm para mălăiaţă... Mult şi bine.
    Gânduri bune, Gina!

    RăspundețiȘtergere
  26. Sarut mana, Gina! Spune odata raspunsurile, ca moare lumea de curiozitate!

    RăspundețiȘtergere
  27. Cris,
    Nu se poate!! Eu zic că este vremea ca toată lumea să treacă la muncă!
    Unii- chiar la muncă silnică!!

    RăspundețiȘtergere
  28. Victor,
    Eu nu organizez, ca alții, concursuri pe nuci de vis, nu duc concurenții cu zăhărelul, zile în șir - că este așa, că este altfel..Ce spun, spun.
    Mai așteptam vreo două persoane , care se anunțaseră.
    O să spun, ai puțintică răbdare!

    RăspundețiȘtergere
  29. Gina draga, cred ca la prima istorioara tiganca si-a amintit ca tanarul era dator la ea cu ceva banuti si din acest motiv ii platea in rate zilnice de 1 leu :)
    La cea de-a doua, l-am vazut pe "Deci" si mi-am amintit de maestrul Pruteanu...
    Zi plina de zambete calde si conversatii elevate!

    RăspundețiȘtergere
  30. Tiganca zice:
    Amaratule, prapaditule, injinerule, az n-ai nici macar un leu cu care sa cadorisesti baba!

    RăspundețiȘtergere
  31. Pescăruș,
    Crezi că poate fi dator cineva la o țigancă? Ar mai rămâne ceva din el??
    Zbor frumos și ție!!

    RăspundețiȘtergere
  32. @Plano10,
    Prietenul tău, înjineru, nu se pricepe, îmi pare rău, te-am avertizat, tânărul tocmai se căuta prin buzunare, voia să-i dea banu..

    RăspundețiȘtergere
  33. Întrucât participanții cu idei la cele două întrebări vor să afle cine a răspuns corect, iată- câștigătorul este Biliuță!!!
    Să nu le fie cu supărare celor care , mai pe față, mai pe prin dos, au avut cam același răspuns despre șef.
    În treacăt fie spus, eu am muncit totdeauna fără teamă de șef. Și mai știu o mulțime de alte persoane, care au făcut la fel.
    Domnului Biliuță îi acordăm ca premiu melodia de la Taxi!
    Audiție plăcută!

    RăspundețiȘtergere
  34. Contestez...!!!
    " duce mana la buzunar, dar nu se opreste", suna enuntul problemei.
    N-a gasit ce cauta prin buzunare si nu s-a oprit.Tiganca a intuit de ce nu s-a oprit! Era injiner, adica lefter... cum ziceau tigancile inainte de 89... daca voiau sa jigneasca pe cineva.

    RăspundețiȘtergere
  35. @Plano10,
    Știi cum este când vrei să aduni comisii pe la contestații, dacă tu suferi că n-ai fost premiat, ascultă melodia de la Taxi de două ori!! Este bine așa?
    Că altfel, se m ai ridică și alți nemulțumiți, cum ar fi Gabi, tocmai din Irlanda, îți dai seama ce bulibășeală ar ieși!
    Ascultă melodia chiar de trei ori!
    Bine?

    RăspundețiȘtergere
  36. Anul acest implinesc patru ani de cand am patru clase simultane.Dupa 17 ani la o singura clasa,aceasta a fost o adevarata provocare pentru mine.Acum imi place.Aplic metoda muncii pe grupe si totul functioneaza ca pe roate.Avantaj elevii.Munca de 4 ori mai multa a dascalului.In 50 de minute de multe ori fac o multime de lucruri.Interesant e cand ii vad pe unii cum trag cu urechea la unele discutii.Azi vorbeam despre Grecia cu cei de-a IV-a la istorie,aIII-a isi recapitulau cunostintele la civica,a II-a avea matematica(adunari si scaderi pana la 100),iar clasa I isi scria frumos noduletul.Cam asa arata o ora din 4 sau 5 pe zi.:)

    RăspundețiȘtergere
  37. Angi,
    În toată cariera mea de profesoară, n-am întâlnit o situație ca a ta. Ești extraordinară!
    Ai multă energie, dar, dincolo de asta, înseamnă că ai o mare, foarte mare iubire pentru copii.
    Din tot sufletul , felicitări!!
    O seară bună îți doresc!

    RăspundețiȘtergere