joi, 24 noiembrie 2011

cui pe cui

 Deunăzi, un păstor îşi mâna turma de  mioare pe un  câmp din preajma unui drum național.
Ceață deasă. 
Ciobanul zărește  două faruri apropiindu-se.  Un Jeep Cherokee nou- nouţ frânează la doi pași de omul speriat.
Şoferul, coborât din filmele alea de care auzise el pe fiu-său,   costum Hugo Boss, pantofi Gucci, ochelari de soare Ray Ban,  cravată YSL, scoate capul pe fereastră :
- Măi  bade, dacă îţi spun exact câte oi ai în turmă,  îmi dai  mioara pe care o aleg?
Ciobanul se apropie de geam, se uită la domnul cu ochelari pe frunte, se uită și la mioarele lui, se scarpină sub căciulă , apoi, calm, zice
- No, da! ț-oi da, numa să zâci corect.
Tânărul parchează bolidul pe miriște, scoate laptopul, îl conectează la telefonul mobil, accesează NASA prin Internet, apoi satelitul GPS, scanează aria, deschide baza de date şi câteva pagini de EXCEL 60 pline de formule, apoi tipăreşte cu ultima generaţie de printer portabil un raport de 150 de pagini şi, fără să-l privească pe ciobanul care trăgea cu ochiul la mașinăria  din poala șoferului, zice  răspicat: -Ai exact 1586 de  oi!
-   Dreptu-i. A'ca poti să iei o oaie.
Se uită senin la tânărul care-şi alege oaia şi o cară , înghesuind-o în portbagajul elegantului autoturism..
Era cât pe aci  să plece, când  ciobanul   îi face semn că ar avea ceva de zis.
- Dacă io îţi spun un'e meri la slujbă, îmi dai oaia înapoi?
- ok, de ce nu?
- Eşti consoltant la govern..
- Tataie, ești grozav, dar cum ai ghicit??
- Păi uite, răspunde păstorul, te-ai abătut pe aici fără ca nimeni să te cheme, ai cerut să fii plătit pentru o întrebare pe care eu nu ţi-am pus-o şi mi-ai dat o informaţie pe care eu o aveam! Pă dasupra, habar nu ai pe ce lume trăiești !

- Cum adică?
- Păi, din tăte oile, tu ai ales cânele..:

12 comentarii:

  1. Cainele? Dar ce productie de lapte la hectar dadea?

    RăspundețiȘtergere
  2. @Mihai,
    Pe google n-am găsit nimic. Poate la știrile de la ora 5. Sau la acces direct.

    RăspundețiȘtergere
  3. Excelent ! Era câine de lapte sau de lână ?!
    Îi ilustrează grozav pe guvernanţi, cu Gucci şi Hugo Boss dar nepricepându-se la nimic, nici măcar să recunoască o oaie.
    PS. Ai un ping la ARTE !

    RăspundețiȘtergere
  4. :)))
    Daca era ceata,iar cibanestii sunt blanosi,il putem ierta pe domnisorul"consoltant la govern".
    Tat taranu-i fruncea!

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu cu amaratul meu de logan ma opresc Peco sa pun gaz...ca am inverstit si i/am pus instalatie de gaz.
    Pe locul de alimentare cu gaz , parcaty un Porche Chayenne, jeep. Astept , nimeni nu ma baga in seama. Claxoane, strigaturi si urari de bine . Apoi cu stupoare vad furtunul de la rezervorul de gaz cuplat la Porche. Deci ditamai jeepul alimenta cu gaz. El, soferul se uita mirat lamine de ce il claxonez. Eu deja eram superior . Pai daca asta cu masina de 100.000 de euroi are gaz pe hardughie, eu cu formula unu de la Logan de 1.4 MPI adica jaful jafului ce pretentii sa am?

    RăspundețiȘtergere
  6. Zina,
    Nici de lapte, nici de lână, era ciobănesc de stână!

    Seară bună!

    RăspundețiȘtergere
  7. angi,
    Din câte-mi amintesc, parcă a fost o vreme , când și țărănimea era reprezentată în parlament.. altă făina s-ar fi măcinat la moară!
    Seară bună!

    RăspundețiȘtergere
  8. O istorioara plina de miez. Am ras cu pofta cu toate ca e de plans.

    RăspundețiȘtergere
  9. Micuțul,
    Nu mă pricep la chestii de astea, dar, după mintea mea, zic să așteptăm omologarea unui motor- minune, care, în loc de gaz/benzină /motorină, să meargă cu apă( chioară).
    Ce zici, am găsit cea mai potrivită soluție?
    Fără tipi duri, fără coadă, fără Peco.

    RăspundețiȘtergere
  10. Mircea,
    Îmi vine în minte vorba cuiva: comicul este negația continuă a naturii. Natura nu este niciodată comică. Comic este ceea ce o contrazice.

    Seară bună!

    RăspundețiȘtergere
  11. Da, bine spus. Nu avea habar pe ce lume trăia. Încep să cred că acesta este criteriul în funcţie de care sunt aleşi cei care se laudă că fac istorie în România asta tracasată şi pusă, în mod repetat, în genunchi... Vai nouă!

    RăspundețiȘtergere
  12. Cris,
    Chiar crezi că există criterii de selecție, în meseria de „consoltant„?
    M-aș mira!
    Seară frumoasă vă doresc!!

    RăspundețiȘtergere