luni, 21 noiembrie 2011

sinceritatea absolută

 doare, la fel de mult  ca un lanț de erori, de fapt, li se spune minciuni.  
Mi-ar plăcea ca adevărul să fie romantic.
Încerc un fel de prefață pentru răspunsurile   la întrebările dintr-o simpatică leapșă, primită de la Zina.
Nu cred că sunt mulți cei care  citind pe ici, pe acolo, chiar încearcă să înțeleagă  ce există în spatele tastelor.
Ar fi imposibil, oameni suntem..nu insulți pe nimeni, dacă nu-i acorzi timpul pe care și l-ar dori..demontăm viața în bucățele, recompunem momentele care ne plac, nu putem umple cu sentimente  toate paharele lăsate la ferestre.//

1.Ce vârstă are cel mai vechi blog pe care îl cunoașteți?
R.6 ani. A fost o provocare să-l descopăr.
2.Care este primul blog  pe care l-ați descoperit, de îndată ce ați intrat în virtual?
 R.Sunt mai multe- vreo patru, îl menționez , în  special, pe al lui Andi.
3. Regretați închiderea vreunui blog? Dacă da, care anume?
R.Da, regret că mai multe bloguri dragi și-au tras obloanele.
În ferestrele lor, găseam , mereu, flori proaspete.
Viața are urcușurile și coborâșurile ei, unele abrupte, mergem alături o vreme,  apoi, brusc, potecile se strecoară printre hățișuri, unele se împiedică, se zvârcolesc neputincioase, așteaptă ajutor, nu-l primesc și se închid.
 Da,  cred că blogul este ca o inimă.
4. V-ar bucura închiderea vreunui blog, dacă da,  care anume?
R. Nu! 
Cum să te bucuri, când o fereastră se trântește?
 Câtă vreme există șansa ca  fiecare să privească lumea  așa cum simte, de ce să vreau să văd storuri cu genele plecate?
5. Care este blogul pe care îl vizitați cel mai des?
R. Prefer să nu spun.
 Cu unele empatizez categoric, sunt bloguri a căror lectură îmi creează certitudini, în vâltoarea dilemelor, în altele simt tristețea din spatele tastelor. Nu citesc doar ca să mă aflu în treabă..
6.Cam cât timp credeți că poate un blog să-și justifice existența?
 R. Nu-mi permit pronosticuri, este o chestiune  care ține de mulți factori- pasiune/ dorința de comunicare/plăcere/vise/înțelegere/dileme/interes..
7.În ce codiții v-ați închide blogul?
R. Nu-mi place să trăiesc sub impulsul condițiilor impuse, nu impun nimănui nimic.

Mâine dimineață voi gândi altfel, pentru că și eu voi fi alta.
Gândirea este prizoniera tentațiilor, așa că prefer să nu iau în calcul închiderea blogului, chiar dacă tentații au ( mai) fost.
8. Ce vârstă are blogul?
R. Peste o lună, împlinește -4 (PATRU) ani!

9.Cum ați decis să faceți blog?
R.În niște momente speciale- trebuia să păstrez ceva, să las deoparte altceva,  să fac și o schimbare.
Există oameni care uită să converseze, poate că, involuntar, se așază în fața oglinzii.
 Eu vreau să văd, să aud, nu sunt pesimistă,  nu mă plâng că viața ar fi oribilă, o modelez, alungând zgomotul inutil, prefer călătoria într-o caleașcă imaginară, într-o companie plăcută ( în vară  am văzut caleștile regale britanice, cât lux, ce senzații!)
10. Este bloggingul  un viciu, dă dependență/
R.Aș zice că adevărul este pe la mijloc- viața se compune dintr-o mulțime de semi, nu?  lumini, umbre, deschideri, plecări.
Sunt clipe când împletim în  metafore  ghirlande, cineva le strivește cu sau fără vrere.. cioplim,   din nou, în vorbe,  edificii și tot așa.
 Vorbim , scriem, evadăm din concret, creăm „realități” proprii, de fapt, tot timpul ne abținem în fața a ceea ce simțim  că ne agresează.
Blogul este un un fel de suspendare, un loc între lumea știută și visul imposibil.
Nu-mi permit să  transmit leapșa  decât prietenelor mele: Andi, Elise, angiDiana, Vera, pescărușul-//., dar oricine poate încerca să răspundă..
Gânduri bune, Irinei și Ottiliei 
p.s.  tu ce zici?

44 de comentarii:

  1. Draga mea,aceasta leapsa a venit spre tine si din partea mea acu'ceva vreme...uite:
    http://cuelisa.com/2011/11/11/leapsa-3/
    :)))))
    Sunt incantata ca si tu simti ca-ti sunt prietena :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Îmi amintesc când ați început să-mi vizitați blogul. La mine veneau atunci doar (foști) colegi și câțiva omuleți virtuali, puși pe miștocăreli arogante și imposibil de provocat emoțional și intelectual.
    A fost un șoc pentru mine să fiu apreciată și să mi se răspundă serios, încă este.
    Vă mulțumesc pentru fiecare clipă în care mi-ați vorbit cu plăcere, cu poeme sau referințe culturale, cu suflet, cu dojeni fine, neumilitoare, care m-au ajutat mult. Și cu o nesperată tandrețe.
    Am încercat să vă răspund cu ecourile pe care le stârneați în mine, dar cred că va fi mai potrivit să vă las la fereastră câte un poem sau un cântec, de câte ori îmi va permite viața.

    Cu cele mai bune gânduri,

    RăspundețiȘtergere
  3. Gina, voi încerca să răspund chiar mâine, deşi îmi va fi greu să dau răspunsuri diferite de ale tale. Gândim foarte asemănător. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Elise,
    Să-mi ierți neatenția, chiar nu știu cum s-a întâmplat..
    Vezi, nu ne știm cu adevărat, avem aceeași minunată meserie, am parcurs perioade asemănătoare și, cel mai tare- suntem niște „buni„ tinere!!
    Să trăim , că trebuim!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Andi, draga mea!
    A fost o surpriză extraordinară să te descopăr, eram începătoare, mă tot rătăceam..
    Ți-am scris ceva despre zborul unui avion,încercam să explic un sens al părții nevăzute din lucrurile știute.
    Îmi plac gândurile tale, îmi place umbra copacilor din poemele tale, ascult cu plăcere muzica fiecărui vers, chiar dacă nu vorbesc de fiecare dată.
    Mare bucurie să te știu!

    RăspundețiȘtergere
  6. Diana,
    Nu vorbeam noi, deunăzi, despre rezonanțe?
    Iată-le!!
    O zi frumoasă îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  7. Promptitudinea celui care nu are timp de pierdut degeaba ! Multumesc, Gina !
    Fireste, cine se aseamana, se aduna, cum era sa raspunzi fundamental diferit. E placut, insa, cand primesti confirmarea ca nu esti singura care gandeste si simte intr-un anumit fel. :)

    RăspundețiȘtergere
  8. Zina,
    Mă bucur să aflu că vibrăm în aceeași direcție, pe aceeași lungime de undă!
    O zi frumoasă îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  9. Sarut mana, Gina!
    Apropo de una dintre intrebari, cea referitoare la inchiderile de bloguri: m-am dus la lista ta, si am constatat ca ultimele 8 nu si-au mai deschis ferestrele de mai bine de un an de zile! Mai speri ca acestea sa revina in blogosfera? Putin probabil!

    RăspundețiȘtergere
  10. Victor,
    Unele dintre acele bloguri au un loc anume în listă. Știi, sunt ca niște adrese pe care nu vrei să le ștergi.
    Pentru că există.
    Oricum, voi face „curățenie ” de iarnă1
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  11. O stea rasare, o stea dispare..Asa si cu blogurile...O seara frumoasa! :))

    RăspundețiȘtergere
  12. La multi ani blogului !
    imi place ce ai scris aici :"Mâine dimineață voi gândi altfel, pentru că și eu voi fi alta." m-a pus pe ganduri pentru ca nu gamdeam asa.

    :)

    RăspundețiȘtergere
  13. Foarte interesant! Ma gandesc la blogul lui Se-cret, chiar si la un an daca pune o postare si eu tot la blogroll il las. Ma bucur ca nu l-ai inchis pe al tau, nici macar prin gand sa nu-ti mai treaca:)! Multa sanatate si spor in toate in continuare iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  14. Oare cate ferestre are New Yorkul ? Fiecare fereastra este un om, un caracter , o poveste. Unele sunt curate, altele sunt murdare, altele nu vor mai fi deschise niciodata decat de alta mana .
    Orice blog are motivele sale sa se inchida la un moment dat. Problema este ca cel care il administreaza sa il respecte. Sa isi faca prieteni, dragi si apropiati pe care probabil nu o sa/i vada niciodata.
    Oare un blog ar trebui sa fie lasat mostenire ?

    RăspundețiȘtergere
  15. virusverbalis,
    Este „strălucitoare„ metafora!

    RăspundețiȘtergere
  16. £avi H.,
    Să ne gândim că la sfârșitul zilei avem o neîmplinire, o tristețe.
    Noaptea este un sfetnic bun! Mâine vei vedea lucrurile altfel!
    Nu-i așa că , deja, ești alta??
    Mulțumesc pentru gândul bun!!

    RăspundețiȘtergere
  17. RobertN,
    Să știi că îl păstrez în listă, îmi plăceau florile lui.
    Poate, cine știe, de sărbători, își va aminti că undeva a uitat o fereastră deschisă.
    Seară frumoasă!!

    RăspundețiȘtergere
  18. Micuțul,
    Este frumoasă și plastică ideea ta- șansele pe care ni le deschide internetul, ferestre deschise către lume.
    Sigur că suntem diferiți, sigur că orice, absolut orice, așa cum are un început, are, și un sfârșit. Toți știm asta, chiar ne temem ș-o recunoaștem, deși este legea firii.
    Cred că fiecare știe bine ce are de făcutcu propriile -i gânduri și stări.
    Eu cred în prietenie!! Cred că ea poate fi și virtuală!
    Moștenire?
    Iar îți voi face o mărturisire- scriu și pentru nepoței.
    Scriu ce n-am reușit să transmit copiilor mei, pentru că timpul fuge ca nebunul..când să le povestești , când să-i ajuți, când...vezi cum fuge vremea ??

    RăspundețiȘtergere
  19. Gina
    Sa nu razi dar simt cum trece vremea. Parca acum faceam traznai cu prietenii din copilarie si maine poimaine sunt bunic. M/am gandit deja la un blog cu povesti pentru copii. Este o idee nu ?

    RăspundețiȘtergere
  20. Micuțul,
    este cea mai faină idee!
    Eu am relații diferite cu nepoțeii- cea mai simpatică este cu mezinul- ne jucăm de-a baba oarba, facem fotbal, îi povestesc, nu am voie să ocolesc vreun amănunt, imediat mă ”aduce „ la locul faptei1
    Acum câteva minute, am vorbit- ne-am cam răstit unul la altul- cu cel mare..pe alte teme. Bineînțeles- școala!
    Cum ar fi,cum n-ar fi este ceva extraordinar să fii „buni”!!

    RăspundețiȘtergere
  21. E minunat că m-ați inclus în lista de prietene! Mulțumesc
    Am acceptat leapșa:
    http://vera-arev-vera.blogspot.com/2011/11/leapsa.html

    RăspundețiȘtergere
  22. Apreciez ! mai ales cum vezi modul de convieţuire în jungla virtuală !
    Felicitări din toată inima !

    RăspundețiȘtergere
  23. Vera,
    Chiar asta ești- o bună prietenă virtuală!!
    seară bună!

    RăspundețiȘtergere
  24. SoriN,
    În real - pe pământ și sub soare, estye loc pentru toți. Cât o fi!
    Aici, deocamdată, fiecare spune ce dorește, în limitele bunului-simț. De îndată ce ai fereastra ta, de ce să nu lași să intre soarele??

    Seară bună!!

    RăspundețiȘtergere
  25. eu te-am descoperit de puţină vreme, gina, dar tot îmi face plăcere să te citesc, să te învăţ, să te cunosc...
    frumoasă imaginea ta cu blogul fereastră. :)

    RăspundețiȘtergere
  26. psi,
    Mă bucură vorbele tale!
    Îmi plac castelele tale cu ferestre albastre!!

    RăspundețiȘtergere
  27. gina, eu cred că nu venim întâmplător unii către ceilalţi. şi mie îmi place ceea ce găsesc la tine, ceea ce intuiesc, omul de dincolo de fereastră. :)

    RăspundețiȘtergere
  28. Psi,
    Este ceea ce spuneam aici

    http://incertitudini2008.blogspot.com/2011/11/rezonante.html

    RăspundețiȘtergere
  29. din păcate, nu am timp să intru în joc, dând răspuns la fiecare întrebare; vreau să spun, totuşi, că blogul este locul în care putem dărui celorlalţi o parte din noi, arătându-le ce suntem capabili, este un mijloc de a vorbi dincolo de pereţii unei case, este o altă lume în care ne putem simţi bine, ne putem face prieteni, putem învăţa unii de la ceilalţi. însă, mereu timpul este între noi, şi atunci, le putem părăsi ca pe nişte cuiburi.

    o seară frumoasă tuturor!

    RăspundețiȘtergere
  30. Eşti veche în blogosfera, Gina! Am observat că ai şi o listă lungă în blogroll! Îţi doresc mult succes în continuare

    RăspundețiȘtergere
  31. Așa este, Ottilia,
    Sunt atâtea cuiburi goale, doar vremea le pune perdele de gânduri..
    O seară bună!

    RăspundețiȘtergere
  32. Marycix,

    Aceleași bune gânduri și ție!

    RăspundețiȘtergere
  33. Gina, am mai scris odata si s-aa intamplat ceva de a disparut mesajul meu.
    Iti scriu pe scurt acum.Esti sincera si ma bucur ca exista in blogosfera oameni ca tine si prietenii tai si ai mei.

    RăspundețiȘtergere
  34. Iti multumesc ca te-ai gandit si la mine,desi acum trec cam rar prin lumea aceasta draga si mie.
    Raspunsurile tale la aceste intrebari adauga un farmec aparte lumii tale,prin care sincera sa fiu,tare-mi place sa ma plimb:) cu sau fara caleasca,dar pe aripile cuvintelor.
    Sunt inca mica in lumea aceasta,dar imi place sa traiesc prin ea.
    Imi plac oamenii adunati in jurul meu,nu foarte multi,dar de calitate!

    RăspundețiȘtergere
  35. Mă bag şi eu pe la amiază să vă răspund. Noapte senină!

    RăspundețiȘtergere
  36. Gabi,
    Știi cum e- prietenii tăi sunt și ai mei!
    Să trăim cu toții!!
    O zi bună îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  37. Angi,
    Eu mă bucur să te știu bine!
    Ești mult prea ocupată- trebuie să reamintesc celor care te știu doar din lectura blogului că tu ești cea mai tare- înveți copii de toate vârstele, în același timp!
    Din suflet te felicit!!!
    Îmbrățișări!

    RăspundețiȘtergere
  38. Costea,
    Bine ai revenit!
    Aștept cu nerăbdare lectura de seară!

    RăspundețiȘtergere
  39. Frumos. Blogurile fac, deja, parte din viaţa noastră. Mie mi-a schimbat viaţa blogul, pentru că prin intermediul său am cunoscut-o pe Geanina.
    Literar vorbind, realitările mele (mă refer la volumele publicate şi la cele care vor apărea) seva a venit din blog.
    Suplimentar, am cunoscut foarte mulţi oameni interesanţi. Bineînţeles, au existat şi excepţii, însă - cum se spune - apa trece, pietrele rămân.
    Din nefericire, s-au închis (din varii motive) multe bloguri pe care le citeam cu plăcere. Încă, din acest punct de vedere, decizia respectivilor bloggeri trebuie respectată.
    Nu aş putea renunţa la blog, sincer să fiu. Iar timpul trece peste noi toţi şi peste blogurile noastre.

    Gânduri bune tuturor, Gina!

    RăspundețiȘtergere
  40. Cris,
    Blogul tău este un uriaș poem!


    O zi frumoasă vă doresc!

    RăspundețiȘtergere
  41. Draga Gina, ma simt onorata si emotionata ca figurez in tezaurul tau de prieteni virtuali!
    Voi dedica si eu un spatiu tematicii acestei lepse, mai ales pentru bucuria de a descoperi oameni deosebiti, cu multe calitati si cunostinte.
    La buna si placuta recitire! :)

    RăspundețiȘtergere
  42. Pescăruș,
    Mă bucură ideea!
    Am fost în vizită la tine!

    RăspundețiȘtergere
  43. Draga Gina:

    Iti multumesc pentru raspunsurile din acest post si pentru linkul de la urma...generoasa ca de obicei.
    Eu sant prinsa in clesti cu munca saptamana asta si cu o raceala.

    Numai bine si pe curand

    irina

    RăspundețiȘtergere