marți, 20 decembrie 2011

crăciunițe


  În existența  lor de vise și culori,  cheamă sărbătorile în poeme parfumate.  Atente mereu  la mersul lumii.  
  În corole vorbitoare, adună, tăcute,  blândețe, liniște, melancolie, grație.
Oferă atât de mult! 
  Cer foarte puțin- lumină, apă , căldură și un strop de  tandrețe.
Unele înfloresc tot anul, violetele mai ales. 
Își scot căpșoarele parfumate de sub umbrele de frunze bogate.
Nici  curtenitorul   trandafir japonez nu se lasă,  săptămânal , își  prinde la rever   buchetul roșu aprins .
De câteva zile, două flori, total diferite-cineva le spune  crăciunițe - și-au deschis candoarea.

 În pumnișorii lor  verzi, adună  roșul inimii, țâșnind într-o rozetă vie.
Din  frunze verzi- flori de frunze roșii!
O minune!
Și crește, tot crește!
În  fiecare mlădiță, tiza ei și-a strâns, cochetă, obrajii fragezi de ciclamă.  
Caută lumina! 

La altă fereastră, Orhideea!
Regină între surate!
Vezi câți bobocei s-au aninat de lujerul plăpând?


 Și pentru flori vin sărbătorile!!

22 de comentarii:

  1. @ Gina,
    Și mie îmi plac COLINDELE lui HRUȘCĂ !
    De ai intra pe
    http://aliosapopovici.wordpress.com/
    ai vedea cât de mult .......
    Sărbători fericite !
    Crăciun minunat alături de cei dragi !
    La mulți ani !
    Alioșa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Gina, sunt minunate florile tale. Se vede cât de mult vă iubiţi, dacă au înflorit pentru tine acum, la sărbători :)

    RăspundețiȘtergere
  3. @Alioșa,
    Am văzut atmosfera de sărbătoare de la tine! Din păcate, nu pot lăsa comentariul. Pur și simplu, nu se poate.

    RăspundețiȘtergere
  4. Diana,
    Da, cred că este un fel de armonie, o comuniune perfectă între mine și ele!!
    Seară bună îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  5. Vai, ce flori frumoase ai! In Romania am avut o adevarata sera! Aici terasa e plina de flori "normale" tot anul! Florile de exterior nu se usuca niciodata! Nici macar liliacul nu isi pierde frunza! Dar imi lipseste craciunica! :)
    Seara buna! Multumesc pentru comentariu si iti doresc sa poti manca o turta dulce buna si aromata!

    RăspundețiȘtergere
  6. superbe flori şi colinde!

    o seară liniştită!

    RăspundețiȘtergere
  7. Cita,
    Tu spui „crăciunică„ celei cu floare din frunze?
    Am impresia că am văzut-o și în Franța.

    Cât despre turtă dulce, recunosc, îmi place, dar în casă, n-am pregătit niciodată.
    Rămân admiratoarea fidelă a artei tale!
    Seară bună!

    RăspundețiȘtergere
  8. Ottilia,
    Mă răsfeți!
    Seară bună și ție!

    RăspundețiȘtergere
  9. Minunat post Gina....si eu ma gandeam la un post cu flori pe zapada....dar al tau imi place mai mult decat la ce ma gandeam ....asa ca dau Cezarului ce e al Cezarului...:O)

    RăspundețiȘtergere
  10. Ce frumos ai vorbit despre acele vietati ale planetei care au doar rolul de a ne incinta privirea si de a ne da (tot noua) aer.
    Si o fac cu atita finete,sensibilitate...

    RăspundețiȘtergere
  11. Am tot auzit zilele astea, la un post de radio pe care îl ascult în maşină, o reclamă pentru ananas şi crăciunţe. Unul din eroii reclamei, bărbatul, bineînţeles, se entuziasmează auzind că o crăciuniţă, asistenta lui Moş Crăciun, cum credea el, costă doar 11,99 lei. Până la urmă, se hotărăşte să cumpere şi crăciuniţa (floarea), nu doar ananasul.
    Ei bine, citind eu, pe blogul meu, titlul de mai sus, m-am gândit că este vorba despre... asistentele lui Moş Crăciun şi am dat fuga să citesc materialul. N-am fost dezamăgit. Dimpotrivă...
    Să aveţi o zi minunată!

    RăspundețiȘtergere
  12. IonelMuscalu,
    Când grăiește Poetul, mă înclin smerită..
    Zile frumoase îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  13. Irina,
    Florile își scriu singure poemele.În frunze, culori, armonie.
    Sunt o admiratoare cuminte și răbdătoare, ele mă răsfață!
    Să ai zile frumoase!

    RăspundețiȘtergere
  14. Fosile,
    Pe lângă farmecul lor înnăscut, florile au o mare calitate- te învață să asculți liniștea culorii. Și modestia.
    Dăruiesc atât de multă tandrețe, în cel mai firesc mod cu putință. Ar trebui să învățăm de la ele arta de a fi fericiți doar privind.
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  15. @Biliuță,
    Din țara lui laponă, Moșul pleacă singur, din câte spune legenda.
    El , săniuța și renii.
    Pe drum, înțeleg că s-ar lăsa ademenit, vezi, până și el, cât este de cuminte, trage cu coada ochiului la ființe zvăpăiate.
    Crăciunițele mele sunt simboluri.
    Delicate, fragile, firești.
    Cele despre care vorbiți amintesc de rochița Evei...11, 99 , ziceți? tot simbolic!
    Să aveți zile frumoase!

    RăspundețiȘtergere
  16. Admiratoarele de flori sunt sensibile si delicate dar si zvapaiate precum jocul multicolor al petalelor ce tocmai s-au ivit din spargerea bobocilor in toiul iernii.

    RăspundețiȘtergere
  17. Ce flori frumoase ai ! Înseamnă că și sufletul îți e la fel de frumos !
    O zi minunată să ai !

    RăspundețiȘtergere
  18. Plano,
    Dacă este așa cum spui înseamnă că reacția este reversibilă!
    Legenda spune să fii atent la farmecul lor, să le iubești în clipa lor de veșnicie..se topesc la fel de repede, așa cum au deschis petalele!
    Mulțumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  19. Zina,
    Flori sunt peste tot..doar că prea puțini le văd.
    O zi bună să ai!

    RăspundețiȘtergere
  20. Bucurie vizuală îmbrăcată în gânduri bune. "Curtenitorul trandafir japonez" nu uită niciodată să fie romantic. Un exemplu de urmat.
    Gânduri bune, Gina!

    RăspundețiȘtergere
  21. Cris,
    Trandafirul japonez are ceva romantic în atitudine! De asta mi se pare curtenitor!
    O zi frumoasă vă doresc!

    RăspundețiȘtergere