vineri, 23 martie 2012

cum alegi, ce alegi?

Nu este nimic mai demodat decât fidelitatea.
Fidelitatea este o virtute caracteristică celor care sunt pe cale de a fi trădați.
A fi fidel înseamnă a-l înlănțui pe celălalt.
Orice femeie ar dori să fie credincioasă . Dar nu este atât de ușor să găsești bărbatul care merită fidelitate. Marlene Dietrich
 n-am scris numele primilor trei gânditori, m-am gândit că n-ar conta prea mult, doar trăim într-o lume deschisă.
FIDELITÁTE s. f.  Statornicie în convingeri, în sentimente, în atitudine etc.; devotament, credință. – Din fr. fidélité, lat. fidelitas, -atis. 
tu ce spui?Între timp, am primit un dar - iată-l



30 de comentarii:

  1. Fidelitatea n-a fost la moda niciodata. Parerea mea!

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu zic: ma simt bine in pielea mea, asa demodata cum sunt eu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Din cate stiu ,Marilene Dietrich era o persoana extrem de capricioasa ,dificila si chiar foarte egoista.(din scrierile fiicei ei,daca imi aduc bine aminte)Fidelitatea este apanajul sufletelor alese si a marilor caractere.Exista fidelitate,cunosc cazuri destule.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eleganta,stilata,talentata ,da(era considerata actrita cu cele mai lungi picioare de la Holywood la vremea ei),insa citind marturiile fiicei ei, era departe de a fi o mama chiar devotata...cupluri celebre fidele poate au existat mai multe decat ne imaginam noi,au avut grija altii insa sa denatureze ....Scandalul mai presus de toate!Se vinde!eu asa cred.

      Ștergere
    2. Cele mai lungi și mai frumoase picioare! și tocmai din cauza lor a avut cele mai întunecate suferințe, culminând cu înstrăinarea , refugiul în alcool, durerea neîmpărtășită cu nimeni.
      M-ai determinat să răsfoiesc câteva însemnări despre această femeie misterioasă, controversată, admirată, hulită, nepremiată cu Oscar niciodată.
      Știi ce am aflat? deși era nestatornică în amor, era FIDELĂ în prietenie!!
      A iubit chiar platonic- de neînchipuit, pe Heminngway.
      A iubit pătimaș, chiar și când era bătută- pe nimeni altul, decât pe Jean Gabin- zice-se, marea ei iubire.
      Dacă a fost văduva soțului ei, cu care a „conviețuit„ mai bine de jumătate de secol, fără iubire, ea însăși, la moartea lui Gabin, care se căsătorise cu altă femeie, a spus că este văduvă pentru a doua oară.
      Nu știu cum s-a purtat cu fiica ei, este de neconceput să nu-ți iubești copiii, ce știu este că a fost una dintre cele mai tulburătoare artiste ale secolului trecut.
      La moarte, i-au fluturat trei drapele- german, francez, american:

      Ștergere
    3. Gina nu am vrut sa demontez cultul pe care il ai pentru ea,insa remarca mea pleaca de la o anumita discrepanta ce am sesizat-o citind reflectia ei despre fidelitate si anumite descrieri ale fiicei ei...nu detaliez,am spus-o in cateva linii de ansamblu,ca ideie.Artistii apoi au multe metehne,ma duc cu gandul acum la Edith Piaf cu care a fost prietena buna...ei ce viata vicioasa a avut si ea,si totusi cata iubire emana!

      PS;Stiai ca a vrut sa-l ucida pe Hitler?!...eh unde am ajuns si eu...scuze!

      Ștergere
  4. Viciul blond„,cu frac, joben și papion a provocat, vreme îndelungată, imaginația ambelor sexe.
    Păcat că nu i s-a acordat un premiu și pentru eleganță, niciodată..în rest, cine mai știe?
    p.s. Să fi existat, de-a lungul vremii, vreun exemplu de cupluri celebre fidele?

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu am sa raspund cu un citat: “Nimic nu este mai nobil, nimic mai onorabil decat fidelitatea. Fidelitatea si adevarul sunt cel mai sacre calitati ale mintii umane. ” Marcus Tullius Cicero

    Iar crezul meu, raportat la semenii nostrii, este, ca cel mai potrivit ar fi sa fim cumpatati in toate, pana si in fidelitate...

    O zi minunata va doresc, doamna Gina! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Știu și eu, Ștef? Parcă în fidelitate n-ar exista cale de mijloc- există sau nu.
      Cum să fii cumpătat? să răspunzi infidelității prin infidelitate?
      Încurcate sunt toate pe lumea asta..

      Ștergere
  6. Mmmda! Si eu ma simt bine demodata, inlantuita si cum mai era? Ah, pe cale de a fi tradata! :)) Si, surpriza, am gasit si barbatul care sa fie la fel! Drept urmare, ne simtim bine impreuna si fiecare in pielea lui! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Crenguța, mă derutezi..sunt două enunțuri diferite în ceea ce spui, așa-i?
      p.s. n-o iei în calcul și pe incerta Marlene ?

      Ștergere
    2. Ideea principala era doar ca ma simt bine asa cum sunt, fidela, credincioasa. :) Poate ca am fost cam prea ironica, din cauza celor trei ganditori si felul lor de a vedea fidelitatea. Am luat-o in calcul si pe Marlene, precizand ca eu am gasit barbatul care sa merite. Imi cer iertare pentru derutare, n-a fost cu intentie. :)

      Ștergere
    3. Era o glumă, desigur, Crenguța!
      Fericiților să aveți o primăvară frumoasă!!!

      Ștergere
  7. Ce spun eu?
    Spun, ca FIDELITATE e ''un cuvant existent ,doar in dictionar''.
    Cunosc insa, cupluri de cursa lunga, din lumea artistica, de la noi.(vezi:M. Mihut si V.Rebengiuc;I.Caramitru si M.Caracas;E.Hossu si C.Dumitrescu).
    Se zice ca-RABDAREA- ar fi secretul mariajului de durata, sau intr-o sfera mai larga, eu as spune: ''taci si-nghite!''
    Si, ca un corolar pentru -fidelitate -as mai aminti ca, numai in lumea necuvantatoarelor,gasesti cupluri fidele, pe viata.(vezi: lupii, gibonii,vulturii,condorii, albatrosii,gugustucii,lebedele).

    Cu bine,
    L

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevărat grăiești, Lidia- răbdare trece marea, așa-i?
      Dacă și fascinanta, neînțeleasa, unica, Marlene Dietrich a avut o căsnicie de jumătate de secol înseamnă că se poate.

      Cât despre finalul spuselor tale, FELICITĂRI!!
      Ești extraordinară!auzi- guguștioucii??hi! Hi!
      p.s. cuplurile despre care spui tu sunt longevive, mai departe.. este treaba lor, așa-i?

      Ștergere
  8. Pai daca fidelitatea e demodata, inseamna ca si eu sunt de la antichitati...
    Dintre toate cele, vorba lui Marlene imi place si ma regasesc in ea...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vera,
      Suntem pe aceeași baricadă!
      Seară frumoasă îți doresc!

      Ștergere
  9. "INCERTITUDINIMar 23, 2012 05:47 AM
    Cele mai lungi și mai frumoase picioare! și tocmai din cauza lor a avut cele mai întunecate suferințe, culminând cu înstrăinarea , refugiul în alcool, durerea neîmpărtășită cu nimeni."
    Cu mine? Nu a impartasit nimic! Despre fidelitate insa, discutia e foarte lunga si naste multe controverse. Ce inseamna fidelitate? Fidelitate in cuplu, in pasiune, in politica...
    Uneori frivolitatea e doar in mintea noastra. O gasim si acolo unde nu este. Interpretarile ne omoara.
    Stop! Gata cu filozofia!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Păi da, fiindcă Diva a căzut de câteva ori, rupându-și picioarele. De aici, dramele.
      Cred că v-ați ambalat prea tare, nu vorbim despre fidelitate în politică.
      p.s. de ce stop filozofiei, sunteți nervos?

      Ștergere
  10. Nu. Dar discutia este prea lunga pentru mine. Eu sunt o fiinta foarte agitata. De aici si parerea multora ca as fi frivol. Si apoi, eu sunt un singueratic picat in mijlocul societatii. Toata lumea ma intreaba cate ceva, majoritatea spun ca dau "ritm" petrecerilor, dar cel mai bine ma simt in singuratate. Adica, sunt o fiinta paradoxala. Am inceput sa ma laud. Probabil ca am gasit ceva laudatori la rubrica decese!

    Parerea mea despre citatul: "Fidelitatea este o virtute caracteristică celor care sunt pe cale de a fi trădați." este ca cel ce a scris-o nu avea toti boii acasa. Nu de fidelitate este vorba, ci de teama de singuratate.

    Acum, chiar gata!!! Ajunge pentru azi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Știți bine, noi, gemenii suntem politicoși, adică îi menajăm pe musafiri. Vreți să declar aici că vă înțeleg?
      Pur și simplu nu pot.
      Pentru că vorbiți despre singurătate și gemenii sunt gemeni, nu?

      Ștergere
  11. Modart, am postat aici, pentru că nu mi-a fost primit comentariul la locul potrivit.
    Nu am cult pentru MD. Mi-a plăcut artista!
    Nu știam de intenția ei de a-l ucide pe Hitler. În schimb, uite, cineva mi-a trimis niște informații despre relația Divei cu fiica ei-

    „ Postul tau mi-a reamintit de moartea ei acum 20 ani, la 91(?) ani, singura, izolata, "înstrainata" - doar geografic - de fiica-sa, Maria Riva, care traieste în USA de zeci de ani, nu stiu daca o mai fi în viata?... dupa decesu' "îngerului blue", Maria a publicat o biografie în care povesteste viata ei cu si mai mult fara mama-sa, care-o numea "copila"... mentioneaza prieteni, amanti, etc, au avut o relatie excesiva mama-fiica, un fel de "amour-vache": nici cu tine, nici fara tine... Oricum acest volum n-a diminuat cu absolut nimic popularitatea lu' Frau Marlène, "la femme totale", caci era inteligenta si cultivata, se pare ca Marilyn Monroe n-ar fi existat fara MD...„

    RăspundețiȘtergere
  12. fidelitatea este o mare caracteristică morală şi ea este cu atât mai convingătoare cu cât se poate manifesta şi în situaţii în care dragostea lipseşte aproape cu desăvârşire!

    să mergem pe un fir acrobatic este mult mai greu decât pe un drum pe pământ!

    o zi frumoasă tuturor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ottilia,

      De ce „convingătoare”? de ce trebuie să convingi pe cineva că tu ești așa cum poți fi?
      Dacă „mergem „ la esențe, ești fidel cuiva sau îți ești fidel? ( este valabil , la fel de puternic , femininul)

      Ștergere
  13. Basescu Traian isi este fidel; cand derapeaza isi plange de mila...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta da fidelitate! chiar că le are pe toate! ( și gramatical!!!)

      Ștergere