miercuri, 21 martie 2012

un colț de lume

Cineva  zice că altcineva l-ar fi întrebat pe Gandhi ce crede El  despre factorii care  distrug ființa umană.

Gandhi ar fi răspuns așa: 

Politica fără principii, 
plăcerea fără angajament,
 bogăţia fără muncă,
 înţelepciunea fără caracter, 
afacerile fără de morală, 
ştiinţa fără umanitate 
 rugăciunea fără caritate.

Viaţa m-a învăţat că lumea este amabilă dacă eu sunt amabil;
 că persoanele sunt triste dacă eu sunt trist; 
că toţi mă iubesc dacă şi eu îi iubesc; 
că toţi sunt răi dacă eu îi urăsc; 
că există feţe zâmbitoare dacă eu le zâmbesc; 
că există feţe amărâte dacă eu sunt amărât;
 că lumea este fericită dacă eu sunt fericit; 
că lumea se supără dacă eu mă supăr; 
că există persoane recunoscătoare dacă eu sunt recunoscător.

Viaţa este ca o oglindă: dacă zâmbesc, oglinda îmi întoarce zâmbetul. Atitudinea pe care o am în faţa vieţii este aceeaşi pe care viaţa o va lua faţă de mine.

Cine vrea să fie iubit să iubească!

Unicul motiv să fii fericit este pentru că tu hotărăşti să fii fericit.//



Tu ce crezi?

19 comentarii:

  1. Viaţa m-a învăţat că lumea nu este amabilă dacă eu sunt amabil;că persoanele sunt fericite dacă eu sunt trist samd. Cred ca Ghandi a inteles gresit lumea care ne inconjuara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Poate , pentru că trăim în lumi diferite, înțelegem fericirea diferit.
      În lumea lui, altele sunt, cred, criteriile fericirii- zic și eu.

      Ștergere
    2. Exact! Sfaturile potrivite unei alte lumi sunt doar sfaturi...

      Ștergere
  2. Sunt mai mute „rețete” ale fericirii.
    Gandhi nu a pretins și nu fost niciodată infailibil. Așa că el spune ceea ce ar putea fi una dintre aceste rețete, nu neapărat cea mai performantă.
    De cele mai multe ori, noi, europenii, ne amăgim că fericirea înseamnă să acumulăm bunăstare materială. Într-un asemenea caz, „rețeta” lui Gandhi nu va fi nicioată valabilă.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, cred că noi suntem dependenți de agoniseală, confort material, avere..
      Din când în când , mă reîntorc în lumea copilăriei și a adolescenței- cum a fost ieri.
      Am simțit că vreau să vorbesc despre fericire- fericirea de a fi într-un moment anume, în locul perfect!

      Ștergere
  3. Gandhi a fost o personalitate fascinanta a sec. XX.
    Laitmotivul care l-a calauzit, a fost acela de a raspunde raului, cu binele.''Satyagraha''( puterea sufleteasca)-e o idee centrala in filosofia non-violenta a lui M. Gandhi.
    A militat pentru imbratisarea binelui, a deschiderii, a intelegerii, a tolerantei, ca sa ne apropiem astfel, de o lume mai buna. El spunea:''Fii schimbarea, pe care vrei s-o vezi, in lume''.
    Lidia

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Putem ajunge, oare, Lidia, să răspundem , asemenea Lui, răului cu binele?
      Cine începe schimbarea cu sine?

      Ștergere
  4. Imi place sa cred ca "reteta" lui Gandhi va functiona intr-o cat mai mare masura.Sunt o visatoare a binelui ,frumosului,dar nu tot timpul mi se plateste cu aceeasi moneda.:(
    Locurile dragi trezesc in sufleul omului trairi puternice,iar daca aici s-au intamplat lucruri frumoase sufletul se umple de bucurie,mintea de ganduri bune,fata de zambete.
    Ai fost acasa?
    Seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Angi,
      Da- ACASĂ, dar un alt fel de acasă, este greu să povestesc- un ACASĂ; fără casă, un ACASĂ, care va fi mereu doar al meu!!
      Mulțumesc că m-ai „citit„!!

      Ștergere
  5. Noi, prin lupta cu propriul ego.
    Incepem prin a aplica schimbari in viata personala, la obiective pe care ni le punem si care ne-ar ajuta sa avem o viata mai buna pe plan emotional, in relatii, in interactiunile cu ceilalti din jurul nostru.
    L

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lidia,
      După cum spui tu, ar fi simplu.
      Întrebarea este - de ce există atâta rău, dacă noi , toți, ne dorim doar binele?

      Ștergere
  6. Draga Gina:

    Sant de acord cu ultima fraza din acest articol...desi cred ca a fi fericit depinde de mai multi factori, nu numai de noi insine.

    Cateodata e bine sa ne amintim ca fericirea e poate mai simplu de atins decat ne imaginam...

    Multumesc pentru ca ne reamintesti acest lucru.


    Numai bine,

    irina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Irina,
      Ce bucurie îmi aduci!
      Și eu cred că adesea fericirea este mai aproape decât credem. Poate că ne rătăcim în amănunte..sau cine știe?
      Gânduri bune!

      Ștergere
  7. Buna dimineata, doamna Gina... :)
    Ce frumos s-a instalat primavara pe meleagurile d-voastra, foarte frumoase locuri.

    Din experienta mea personala de pana acum, eu cred ca M. Ghandi, are perfecta dreptate, in toate raspunsurile.

    O zi minunata va doresc, doamna Gina! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ștef,
      Zona din care tocmai m-am întors este însorită!
      Lipsește doar verdele.
      O zi bună îți doresc!

      Ștergere
  8. Evident se refera la calitatea de a fi bun,in aceeasi ideie in care Maica Tereza De Calcutta spunea "fii bun oricum",ori asa cum Iisus insusi afirma prin exemplul de a intoarce si celalat obraz cand ti se da o palma.Desigur reprezinta un model ideatic important ca aspiratie,efort,(imposibil in contextul decazutei noastre conditii lumesti)...doar astfel karma negativa colectiva a umanitatii poate fi schimbata,printr-un efort sustinut din partea fiecaruia/Apoi noi judecam raportul cauza-efect dupa un anumit timp lumesc ce priveste mai cu seama rezultatele imediate,nu dintr-o perspectiva a timpului divin care are cu siguranta alte intervale de decantare si implinire.

    Imi vine in minte acum vorba cuiva;"cere-i omului mai mult decat poate ,ca sa dea cat poate!"...asadar doar aspirand spre modelul ideatic putem fi mai buni!

    PS:Am insa multe alte nelamuriri....nu si in ceea ce-l priveste pe Mahatma Gandhi care este unul din marile spirite ale omenirii...ce viata ,ce caracter,ce inima!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Modart,
      Cred că este nevoie de multă „muncă„, dăruire, implicare, educație a propriei voințe, răbdare..
      Fericiuți sunt , cred, doar cei care izbutesc să se înalțe deasupra umilei noastre condiții umane.
      Nu mă văd în stare să ofer și celălalt obraz, nu pentru că nu vreau, ci pentru că , încă, nu pot. Poate că se va întâmpla vreodată, sper.
      Mulțumesc frumos pentru gândurile bune!

      Ștergere
  9. uneori se întâmplă să dăruieşti şi să primeşti nişte palme în schimb!
    nu e frumos, dar pentru unii este interesul personal...

    RăspundețiȘtergere
  10. Astea sunt mari tristeți, Ottilia!
    Îți doresc să fii ocolită de asemenea situații.
    Seară frumoasă!

    RăspundețiȘtergere