miercuri, 14 martie 2012

la Eurovision

ce zici?

32 de comentarii:

  1. In fond, toti avem loc pe Terra.
    Amuzante bunicutele si sigur canta live.
    Va fi o premiera absoluta pentru Eurovision.
    Si eu as fi propus sa ne prezentam cu... mosnegi.
    Altii insa, au prerferat un fel de ...''zacusca'' romaneasca.
    Ii zice:-ZALEILAH-(!??!).
    L

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lidia,
      Ca în poemul lui Schiller„Vânătorul din Alpi„-
      „Pe pământ este loc pentru toți„, de ce nu s-ar încuraja și prin muzică „îmbătrânirea activă„?

      Recunosc, nu știu cine ne reprezintă în acest an la Eurovision..

      Ștergere
  2. Incotro ne indreptam?...din video as zice ca spre nicaieri...si tare as vrea sa ma bucur sa vad ca se promoveaza oameni frumosi si talentati...
    Eurovisionul dintr-un spectacol la care familile se adunau gramada in casa unui vecin pentru ca avea telezivor si puteau sa-l urmareasca, s-a transformat in ceva plin de ridicol si prostie ...Unii ar putea sa-mi spuna: bai, dar de ce nu razi? Ca uite cat sunt de misto babele...
    O fi in constructia mea, dar cand vad astfel de sabii infipte in frumos, cultura si talent, nu pot decat sa ma intristez...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Vera,
      Ce să zic? De gustibus et coloribus non disputandum..

      Seară bună!

      Ștergere
  3. Sunt fenomenale băbuţele ! am convingerea şi chiar pot paria că vor ocupa unul din locurile fruntaşe la Eurovision !! doar precedentul s-a creat , să nu uitam şi în plus acolo votul este preferenţial , aşa că vom vedea ...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sorin,
      Cum spune vorba- Cine râde la urmă râde mai bine!
      Să așteptăm!

      Ștergere
  4. Sunt haioase bătrânelele... și curajoase! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Concursul Eurovision a devenit faimos de-a lungul anilar. Iata, anul acesta este deja, a 57- a editie.
    E regretabil, ca muzica prezentata uneori la Eurovision, a fost de calitate indoielnica, recitaluri bizare si voturi despre care nu o data s-a spus, ca se dau pe criterii politice.
    De-alungul anilor, printre castigatorii concursului s-au numarat si nume care au facut - legenda- in muzica, spre ex: ABBA si Celine Dion.
    Daca unii, prefera acum, sa se prezinte la Baku, cu ceva sui-generis( in treacat, fie zis, mizand pe acest aspect.)
    si noi, ne-am putea duce la anul, cu Grigore Lese si un cor polifonic, promovand astfel, folclorul vechi romanesc, care este remarcabil.
    L

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lidia,
      De vreo doi ani, nu prea mă uit la Eurovision. Cândva, era un adevărat eveniment, pe care îl așteptam de îndată ce se termina precedentul. S-a degradat atât de mult, că nu mă mai atrage deloc.
      Ceea ce se întâmplă cu prezența acestor doamne pare o scenă situată la granița dintre râs și plâns. Părerea mea.
      La ora asta, la tine este noapte, dormi!

      Ștergere
  6. Răspunsuri
    1. Angi,
      Asta dacă s-ar prezenta într-un festival al vârstei lor. Sau într-un concurs de folclor, nu?

      Ștergere
  7. Imi place zambetul lor, imi doresc ca toate batranele sa fie asa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Robert,
      Sper că nu vrei ca toate doamnele de vârsta lor să se prezinte la Eurovision, nu?

      Ștergere
  8. Sunt de acord cu ele pentru un act de caritate pe care il au in vedere.Altminteri,cred ca unii nu stiu cu ce sa mai socheze!De dragul ineditului se cauta asemenea efecte ci nu profunzimea venita din ratiuni pur intinseci,si autentic profesionale.Muzical piesa este rasuflata.Ceva traditional speculat si in muzica usoara respectiva de mai mult timp.
    De simpatice sunt foarte simpatice,pai cum nu, ca doar e bine gandit momentul ca impact psihologic si managerial.E foarte posibil sa aiba succes,surclasand piese valoroase chiar!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe mine mă „doare„ modul în care este speculată naivitatea simbolică a unei categorii de semeni într-un eveniment care, la origini, urmărea descoperirea marilor talente în muzica ușoară.
      Este ceva ce mă întristează în amestecul de reacții:impact asupra lumii și folosirea implicării psihologice, fizice, personale a unei categorii de vârstă care ar merita mult mai mult respect.

      Ștergere
  9. Ceva intre parodie si tragicomedie...dupa parerea mea. Nu vreau sa supar pe nimeni, Gina, ai spus bine, de gustibus... Babutele sunt de admirat pentru vitalitate si curaj, dar totuși, este Eurovision. Le-ar fi stat mult mai bine la un festival folcloric sau intr-un spectacol de revista.
    Sa ai zile frumoase !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da,Zina,
      Bine a zis cine a zis- de la sublim la ridicol nu este decât un pas.
      Gânduri bune!

      Ștergere
  10. Se cauta cu orice pret "originalitatea" si factorul "shock"!
    Pentru o distractie la un club gen "ziua femeii" sau la o sezatoare, e excelent! Sau la "romanii au talent"!
    Aici e exploatare, ironie, mahnire!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred că mi-ai dat , fără să știi, o sugestie- ne lăsăm furați , tot mai mult, de ambalajul foșnitor, uitând esența.
      Ne hrănim cu surogat.
      Cuvântul care mi-a venit în minte , când am văzut videoclipul a fost- mâhnire.
      O zi bună!

      Ștergere
  11. :)
    Buna de dimineata, frumosilor, chiparosilor!

    Am citit postarea, am citit si comentariile.
    Fiecare cu propria-i perceptie, conform sablonului mental construit de-a lungul anilor.
    Eurovizion s-a vrut, inca de la "concepere" (1955) un show de televiziune pe modelul Sanremo. Desi era destinat mai mult muzicii pop, de-a lungul timpului au fost prezente piese cu influente celtice, grecesti, arabe etc.
    Daca melodia era cantata de nishte dudui tinerele cu fundurile goale si cu silicoanele la vedere, nu s-ar mai fi "oripilat" atat de mult, pentru ca mentalul colectiv s-a construit pe ideea ca tineretii i se cuvine totul, iar batranetii nepoteii, bolile si indeletnicirile "domestice".
    Eurovizionul de mult timp si-a pierdut din calitate, nu datorita participantilor, ci managerilor care decid cine si ce sa prezinte. Fiecare tara face compromisuri functie de INTERESE si decide propriul candidat.
    In Romania, varsta a III-a este vazuta mult mai urat decat hartiile pe care le aruncam pe strada cu dezinvoltura. Stors tanarul pana la epuizare iar cand ajunge la o varsta considerabila este aruncat sau privit cu mult dispret.
    In occident se intampla lucrurile putin altfel, si este foarte bine.
    @anonim a sugerat ceva ce ar putea fi luat in serios: Grigore L. Tudor Gheorghe ar putea fi adaugat pe lista si probabil altii...
    In opinia mea, atata timp cat se mentine decenta, bunul simt si "exigenta" asupra calitatii muzicale, nu vad de ce nu ar participa si oameni de 100 de ani. Nu varsta este cea care este vizata in acest spectacol (adica nu se regaseste in niciun criteriu si este bine asa).

    Gina, tu spui ca "ne lasam furati de ambalaj", uitand esenta.
    :)
    Toata societatea (pana si a noastra, care este mult mai inapoiata) este construita pentru a admira, pretui, ambalajul si nu ceea ce se afla in ambalaj.
    Dovada si faptul ca aceste comentarii au fost facute vis-a-vis de "ambalaj" (de faptul ca sunt batrane cele ce canta), nu de ceea ce canta cele batrane!
    Nu ar trebui sa ne mahneasca ci doar sa ne determine sa ne cercetam propriile perceptii, prejudecati, atitudini.
    Participarea acelor batranele nu dauneaza nimanui, ci este un plus pentru diversitate (divertisment), si nu in sensul de tinere care sa-si arate flutureii de langa organul sexual, silicoanele proaspat achizitionate si exchibitionism inerent tineretii.
    Bataranelele nu fac streaptes pe scena, nu sunt imbracate indecent, nu se comporta bizar etc.
    :)
    parerea mea si nu e musai sa coincida cu a altuia.
    p.s. - trupa mandinga este de calitate comparativ cu "trupa" babutelor?!
    difera, e-adevarat, ambalajul!
    :))

    RăspundețiȘtergere
  12. Andrei,
    Tu mă omori cu zile!! glumesc, desigur.
    Am urmărit încă o dată videoclipul.
    Nu pot să mă bucur, pur și simplu.
    Ieri, când l-am primit de la o colegă de liceu, care zice că a urmărit evenimentul, aflată fiind la Roma, m-am veselit un pic.Apoi, brusc, mi-a dispărut bucuria.
    S-o iau, oarecum, metodic.
    1.organizatorilor le-a fost foarte greu să adune niște doamne cu vârste trecute bine de „prima tinerețe„..Sunt diferite, este și normal.
    2. fiecare doamnă „prestează „ din punctul ei de vedere- cele mai tinere simt onoarea de a apărea la televizor, de a fi văzute de lumea toată.Își dau silința să placă, să impresioneze.
    3. mă „doare„ ce se întâmplă cu doamna cea mai scundă- nu aude, știe foarte puțin din „partitură„, mimeză, râde, cu gura ei știrbă, dar sufletește nu simte nimic.
    4. Publicul aplaudă diferit. Sau reacționează diferit- ca și noi, aici- poți înțelege fenomenul până la un punct, dar, dacă te gândești la emblema festivalului, lucrurile se schimbă.
    Pentru asta ziceam „ ne lasam furati de ambalaj", uitând esența„.
    Și acum , o paranteză, cam mare.
    Am cântat în diverse coruri, în liceu, dirijorul nostru era compozitor-Gheorghe Carp.
    Nu era prea cunoscut, pentru noi, era excepțional. La revederea din vară, toate colegele ne-am aminti- ”E pe Volga o stâncă bătrână„, Corul Vânătorilor..etc.
    Ca profesoară, am fost , din nou, mai mult, forțată, la cor- dirijor, un preot, mai apoi o profesoară de muzică. Prezența o făcea primarul, care zicea că o să taie cu ”pistiriul”.


    O colegă de cancelarie se eschiva totdeauna- „nu am voce„!
    Acum, pensionară fiind, cred că ”bate ”la vreo șaptezeci „ apare pe la televizor, cântând romanțe, este mereu îndrăgostită de câte cineva disponibil.( cu bani)
    Prestația este jalnică( din punctul meu de vedere).
    Vârstele își au locul lor!
    Doamnele , în ansamblu, sunt simpatice.
    Analizând circumstanțele, mie îmi provoacă durere. Nu doar pentru ele.
    Pentru noi, ca oameni.
    Poate că greșesc, este doar părerea mea.

    RăspundețiȘtergere
  13. :)
    Gina, ai intrebat "ce zici?", dupa postarea videoclipului.
    Eu am raspuns!
    Nu trebuie sa justifice nimeni impactul asupra persoanei sale acest clip, aceasta participare intr-un festival.
    :)
    Fiecare percepe dupa constructia sa interioara.
    Pe mine nu ma doare participarea acestor doamne (de apreciat), ci faptul ca sapiensii sunt retrograzi (in opinia mea). La fel de retrograzi ca pe vremea cand femeia nu avea voie sa studieze, nu avea voie sa divorteze, nu avea voie la vot etc.
    Dupa cum am mai spus, festivalul nu a avut nicicand un criteriu de selectare: varsta!
    Festivalul nu mai este ce s-a vrut a fi cand a fost conceput.
    Festivalul urmareste spectacolul (recte audienta si profit) nu propulsarea unor valori in muzica.
    Si trupa doamnelor in varsta, in opinia mea, nu difera de trupa mandinga. Ba da! Doar la ambalaj. Acesta este argumentul meu.
    :)

    Tu spui: "varstele isi au locul lor"!
    :)
    Asa se spunea cu ceva vreme in urma: "femeile isi au locul lor"!
    :)
    Hai sa extrapolez. Da, varstele isi au locul lor, insa doamnele in etate din clip si-au ocupat locul firesc.
    Dupa cum am mai spus: nu fac striptease, nu joaca sotronul, nu-si arata partile trupului, nu fac nimic anormal varstei lor.
    Societatea (de consum) ne-a obisnuit sa vedem in astfel de evenimente numa tinerete (cat mai fragede, daca e cu putinta). Si ochiul nostru se razvrateste cand vede altceva decat tinerete.

    Referitor la doamna micuta, careia i-ai vazut dintii lipsa, i-ai depistat surzenia, are o lumina pe fata (ceea ce inseamna ca dusa cu pluta nu este, constientizeaza UNDE ESTE si este tare fericita).
    Doamna aceea, asa cum o vezi tu, poate fi matusa cuiva din acel grup.
    :)
    Te-ai gandit la asta?!
    :))
    Pe noi, oamenii, ar trebui sa ne doara faptul ca punem limite nefiresti unor lucruri firesti si ca extindem lucrurile nefiresti pana la a fi firesti. Gen: un copil de trei-patru ani sa tina un spectacol de 2 ore, sa se fardeze si sa se comporte precum un adult trecut peste 30 de ani etc.

    Faptul ca 7-100 de persoane in varsta (care nu sunt meikapate, nu au placi dentare, nu au parate auditive) participa la un festival intr-un cor, inseamna normalitate!
    In opinia mea.
    Este ceva firesc.
    Adriano Celentano are 78 de ani si vocea ii este mai faina decat in tinerete.
    Dar nu se oripileaza nimeni cand il vede, pentru ca este bine ingrijit. Are placa dentara, are aparat auditiv (sau aude bine) etc.
    Sa ne doara ca nu toti oamenii in varsta de pe planeta au sansa sa fie demni, fericiti, respectati etc.
    :)
    parerea mea!
    Tu mi-ai cerut-o!
    :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Andrei,
      Sigur că eu ți-am cerut părerea, îmi place tare mult să te aud!!
      Nu cred că spunem lucruri total diferite! Eu nu resping nicidecum participarea doamnelor într-un , hai să-i zicem- act cultural, deși sună aiurea; nici eu nu mai sunt, cu buletinul în mână, o tinerică, dar dansez de mor, cânt, alerg, merg cu bicicleta, merg mult pe jos etc..
      Mă refer la manipulare.
      Să nu-mi spui că ele au venit acolo de drag.
      Au fost folosite. Asta vreau să zic!
      Nu sunt feministă, dar admir femeile deștepte, feminine, recunosc valoarea, fără să sufăr că este cineva mai talentat, mai tânăr, mai frumos.
      În cazul de față, vârsta a fost folosită în scop de marketing. Asta văd eu.
      De asta am spus că mă doare ce i se întâmplă doamnei scunde.
      Crezi că dacă nu s-ar fi dorit impactul , ea ar mai fost căutată și adusă din cine -știe- ce- sat?

      Ștergere
    2. :)
      Sigur au venit DE DRAG!
      Cine ar refuza o astfel de oferta?!
      mai cu seama cu nu falseaza, nu sunt penibile (in opinia mea).
      Nu au fost obligate, nu au fost santajate. Se floseste acelasi mecanism ca in cazul copiilor. Nu difera.
      Sau chiar in cazul adolescentilor.
      Varsta a fost TOTODEAUNA FOLOSITA IN SCOP DE MARKETING.
      Acum depinde cum este perceput acest lucru de sapiensi.
      Se hlizesc precum ... de faptul ca vad niste doamne in varsta decente care canta?
      Se oripileaza precum ... pentru ca vad niste doamne in varsta cantand in loc sa vada silicoane si funduri goale?!
      Sau privesc participarea acelor doamne ca un LUCRU FIRESC, de bun simt?!
      Pentru ca una e sa vezi o doamna in varsta facand streaptese, sau jucand sotronul, si alta e sa vezi o doamna in varsta cantand intr-un cor (sau solo) o melodie normala, intr-un registru normal.

      Pe mine nu ma intereseaza substratul (pentru ca stiu ca intotdeauna gasim ceva)!
      Il privesc ca pe un lucru firesc, de bun simt. Interesul celor ce propulseaza trupe, coruri, gashti, solisti, nu ma priveste.
      Ma priveste starea de normalitate.
      Iar doamnele din clip reprezinta stare de normalitate.


      :)
      Tu zici ca "te doare" ca a fost folosita in scop de marketing!
      Si mie-mi vin in minte figuri peste figuri de "vedete" si oameni cu valoare care se lasa folositi in scop de marketing, pentru a mai castiga ceva banuti.
      Gen Nadia Comaneci.
      Uite-aici ma oripilez eu (vis-a-vis de scop de marketing).
      Face reclama la margarina (un produs alimentar foarte nociv)!
      Si-l baga si pe fis'u la inaintare. Pentru ce?
      pentru BANI!
      Nu o intereseaza ca face un deserviciu parintilor, copiilor, o intereseaza BANII!
      :)

      Mai dau un exemplu: madonna, care are o varsta trecuta de multa vreme de cea care sa-i permita sa faca ceea ce face.
      Nu se oripileaza nimeni. De ce?
      Pentru ca ambalajul acopera varsta.
      Nu a fost niciodata o voce speciala. Nu a cucerit lumea cu vocea, ci cu industria de divertisment (uzina din spatele ei ce stie sa faca spectacol).
      :)
      O zi frumoasa, tuturor!
      Multam pentru oportunitatea de a-mi spune si eu parerea.
      :)

      Ștergere
    3. Andrei,
      Știi ceva?
      Eu îți mulțumesc din tot sufletul!
      Mereu învăț ceva de la tine!De fiecare dată, altceva!
      O zi frumoasă îți doresc!

      Ștergere
  14. :)
    Uite:
    http://www.youtube.com/watch?v=SVpEP8FgM7U&feature=player_embedded#!
    Sa vdem ce fata fac cei ce au spus ca e parodie, tragicomedie... !
    :)
    Sarut'mana, Gina, pentru ca mi-ai dat posibilitatea de a spune ceea ce gandesc (de fiecare data) fara sa ma feresc ca voi supara pe cineva, ca voi primi vot de blam, ca voi fi "marginalizat" sau ca voi face "victime" care, ulterior, ma vor arata cu degetul!
    Aici intotdeauna vin cu inima si mintea deschise. Stiu ca sunt acceptat asa cum sunt!
    :)

    Multumesc si eu!
    Las la portita... violete.
    p.s. - vizionati clipul, va asigur ca nu aveti nimic de pierdut!

    RăspundețiȘtergere
  15. Andrei,
    ador violetele!
    Vizionez clipul!

    RăspundețiȘtergere
  16. Eurovisionul este,sau mai bine zis s-a dorit a fi candva un CONCURS DE CREATIE MUZICALA cu mesaje sensibile bine articulate..este asadar vorba de talent compozitie muzicala si talent interpretativ!!!


    Aici evident nu este creatie sau mai stiu eu ce interpretare remarcabila(ma duc cu gandul la niste batrane din Maramures care canta folklor autentic cu o forta de iradiere interioara,simt muzical si vitalitate incredibile) ci doar un moment cu iz evident comercial ,altminteri bine gandit ca strategie de marketing...(cativa pasi nostimi de coregrafie,amestec disco-folklor,centru de interes expre ales vezi babuta cea micuta cu o grimasa vesela ,luminoasa...)
    Daca ar fi fost vorba de o sectiune de muzica folklorica,intr-un cadru solemn a acestui concurs ,acolo cu siguranta se aflau in perfecta normalitate ca ideie,nu pe o asemenea scena care aduna un public dornic de distractie si senzational mai degraba decat de muzica in sensul ei cel mai adecvat.
    Ele insele ma indoiesc ca si-au dorit,nici baremi nu cred ca le-ar fi trecut prin cap sa participe la Eurovision...apoi de la o anumita varsta sa avem pardon,dar ai chemari si carari de urmat mult mai importante.Nicicum in asemenea agitatie si zgomot!


    PS:Pe batrana micuta din grup mi-ar place s-o vad alaturi de nepoti cantandu-le un cantec de dor ,sau grijind de animalele ei ca intr-o nuvela de Tolstoi...oricum ii strang pumnii ca sa se simta bine si sanatoasa pentru ziua respectiva.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu m-aș situa între ce spuneți voi- fiecare are, în parte, dreptate.
      Eurovisionul este altceva astăzi. Au dispărut criteriile inițiale. Lumea aleargă după câștig.
      Dar vezi, doamnele au fost implicate într-un proiect foarte frumos.

      http://www.youtube.com/watch?v=SVpEP8FgM7U&feature=player_embedded#!

      Ștergere
  17. Îmi cer scuze pentru agresivitatea discuțiilor, în numele prieteniei pentru că , poate, n-am fost suficient de atentă.
    M-am gândit că noaptea este un sfetnic bun și că Andrei își va cere scuze.
    O fac eu, ca gazdă.
    Și eu detest agresivitățile. De orice fel.
    Mulțumesc frumos pentru complexitatea mesajului!
    O zi frumoasă de primăvară îți doresc!

    RăspundețiȘtergere