luni, 26 martie 2012

printre gene


Cad în stoluri raze lungi.
Mai generos ca oricând, soarele se lăfăie pe tot cerul.
Cald, mai cald și mai altfel ca de obicei.
Lipsesc doar frunzele.
S-au oprit în  pleoape  de muguri.
Ca și cum primăvara își ține răsuflarea.
  
Martie își încheie frumos  socotelile  cu vremea. 
În gângurit de păsărele.
În inocent freamăt de stare.
în ce culori se poartă primăvara ta?

22 de comentarii:

  1. Sarut mana, doamna Gina! :)
    Doamne, cat de frumos ati descris primavara, am citit si re re citit cu mult mult drag si fiecare cuvant al d-voastra e ca o adiere calda de vant, ce-mi mangaie sufletul.

    Asa este si pe la noi... iar pe pasuni, mustacioarele de iarba sunt tot mai pregnante, imbracand pamantul in vesminte de verde crud.

    O zi minunata va doresc, doamna Gina, cu drag! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce bine trebuie să arate mustăcioarele de iarbă!


      Gânduri bune, Ștef!

      Ștergere
  2. Galben de narcise, si in rest.... verde, verde peste tot. Aproape ca ma dor ochii de atata verde, dar zau ca nu-mi pare rau! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gabi,
      Așadar, să ne întoarm la Bacovia-

      „Verde crud, verde crud…
      Mugur alb, şi roz şi pur,
      Vis de-albastru şi azur,
      Te mai văd, te mai aud!

      Oh, punctează cu-al tău foc,
      Soare, soare…
      Corpul ce întreg mă doare,
      Sub al vremurilor joc.

      Dintr-un fluier de răchită,
      Primăvară,
      O copilă poposită la fîntînă
      Te îngînă
      Pe cîmpia clară…

      Verde crud, verde crud…
      Mugur alb, şi roz şi pur,
      Te mai văd, te mai aud,
      Vis de-albastru şi azur.„

      Ștergere
    2. Anda Calugareanu da acestor versuri un farmec aparte.

      http://www.youtube.com/watch?v=RKRWzHvCVgU

      Ștergere
    3. Da, mulțumesc,ascult, minunat, tandru ca un șal pufos de mâțișori!

      Ștergere
  3. Știi, m-am uitat cu mare drag la rămurele, așa le-am descoprit pleoapele fragede!

    RăspundețiȘtergere
  4. se termina, deja, martie??
    iar eu nu am reusit sa imi simt propria-mi rasuflare...
    sarut mana, Gina!

    eu sunt mereu grabit...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ca să-ți amintești de
      Martisor, Ion Pillat

      Privesti de pe poteca ce urca-n deal la noi,
      Din zbor intaia barza cum cade pe zavoi.

      Vezi trenul care intra incet de tot in gara
      Si omul care sapa, plugul care ara.

      A nins cu nea de floare pe prunii din livezi
      Si muntii de la Rucar cu iarna lor ii vezi

      Auzi pe sub podgorii un caine care latra
      Te simti legat de toate - nu poti urni o piatra.

      Aceste lucruri simple ce vesnice iti sunt!
      Ce sfanta bucurie descoperi pe pamant.

      Ce limpede te cheama un cuc: o data, doua -
      De fiecare data ti-e inima mai noua.

      De fiecare data mai trainic te unesti
      Cu farmecul acestor privelisti campenesti

      In gara, iata trenul a inceput sa se miste.
      Toti pomii ninsi, pe dealuri ii flutura batiste.

      Galgaitor, din iarba un sipot s-a trezit
      In tine si prin ramuri e cerul limpezit.

      Ce rasete, ce chiot pe drumurile viei -
      Pe unde-au mers parintii iti duci si tu copiii.

      O noua viata astazi de viata veche legi,
      Dau muguri pretutindeni din vestedele crengi.

      Cu apa ei lumina ti-a botezat campia.
      Ce pace e pe omul in alb ce sapa via,

      Pe barza ce se duce pe Arges tot in sus,
      Pe-adancul rost al vietii la care te-ai supus.

      Ștergere
  5. Primavara este anotimpul, care place ochiului, pentru ca intreaga natura revine la viata, dupa o lunga pauza, in care culorile au fost aproape, in intregime , sterse.
    Eu astept cu nerabdare ziua, cand vegetatia gradinii mele, se va deschide, aidoma nufarului.
    Ador verdele crud si, minunea magnoliilor inflorite!
    L

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Lidia,
      Eu simt primăvara în evantaiul splendidelor ei culori, care țâșnesc din lungul popas alb, dar și ca o stare de spirit - mi-o transmite verdele, cred.
      Ador toate nuanțele de verde.
      p.s. am citit cândva o proză scurtă ,un fel de medalion despre muzică.
      Era acolo o artistă îmbracată într-o rochie verde- intim. Ei bine, mi-am cumpărat ceva , care, pentru mine înseamnă „verde- intim„.
      Asta așa, ca să ne bucurăm de verdele celui mai tânăr dintre anotimpuri!
      Magnoliile? exlozie de minuni liliachii!

      Ștergere
  6. intre timp tu ti-ai schimbat design-ul, nu si felul de a scrie


    inca mai raman saptamana asta, incercand, cu eforrturi mari, sa readuc pe cineva pe linia de plutire

    dar e greu sa lupti cu incapatanarea altuia, tu cred ca intelegi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc frumos!

      Da, a fost o mare și crâncenă încleștatare, sper să poți face ceea ce trebuie! De fapt, am mare încredere!
      Mult noroc!

      Ștergere
  7. Primavara mea este plina de toate culorile, cele vii tipice a tarii mele de origine, cele pale si rafinate pe care mama m-a invatat sa le iubesc, iar cele inchise si posomorate le-am eliminat in intregime in aceasta perioada.

    RăspundețiȘtergere
  8. Culorile noastre sunt , într-adevăr, vii, Vera!
    Fiecare este un simbol, și toate, laolaltă, compun o grădină de bucurii!
    O zi însorită îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  9. Frumos. Eu insa, am niste poze calde, scoase ieri din Cismigiu si nu pot sa le postez.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Până la urmă, a trebuit să recunoașteți că știu să fac poze!!
      Doamne, cât de încrezută sunt!

      Ștergere
  10. Frumoase cuvinte, frumoase imagini! Imi plac toate culorile primaverii care fac ca florile sa fie atat de frumoase, ca cerul sa fie albastru ...! Imi plac mult chiar si "culorile vantului de primavara"! Toate ne vorbesc despre Viata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Și vântul! dar să fie blând ca un îndrăgostit!
      Seară frumoasă, Marycix!

      Ștergere
  11. Draga Gina:

    Si la noi a fost o vreme de euforie si vis cu temperaturi record, cateva zile peste 20 de grade, acum am revenit un pic la realitate, dar desi e un pic mai rece, tot primavara se cheama, cu brandusi pe post de narcise...:o-)

    Numai bine,

    irina

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Irina,
      Cred că , indiferent de culori, primăvara își scrie povestea ei, are atâta optimism, că nimic nu-i poate stinge căldura!
      O zi faină îți doresc!

      Ștergere