sâmbătă, 17 martie 2012

sonete de primăvară

Și dacă-n minte ar fi iarnă,  primăvara   ne mângâie sufletele cu tandrul ei surâs  de prospețime!

 
Muguri, de Geo Dumitrescu
Asemenea cornițelor de iadă,
Se îmbulzesc pe ram întâii muguri.
Cu lacrimi mari, ca boabele de struguri,
Butucul viței plânge în ogradă.
 Miros de frunze arse, fum de ruguri
Și vrăbiile gureșe-n livadă.
Pământul aburește din zăpadă,
Cutreierat în carnea lui de pluguri.
O dulce amețeală te colindă
Și geana bate: fluture-n lumină.
Mustind de sevă, pomii din gradină
Au prins golașe ramuri să-și întindă
Și-așteaptă dimineața aprilină
În albe policandre să-i aprindă.//
ce culoare are primăvara ta?


12 comentarii:

  1. Pe aceea cu "dimineata aprilina" nu am inteles-o. Cam pretios poetul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Așa suntem noi, gemenii, cam iscoditori- recunoașteți, că sună frumos, ca un susur moale de izvor!

      Ștergere
  2. Sarut mana, doamna Gina...
    Mi-ati mangaiat sufletul cu muzica si minunatele versuri...
    Mi-as fi dorit sa am in suflet o primavara violet, dar cu incapatanare vrea sa-mi fie una bleu-ciel.
    O zi minunata va doresc, doamna Gina! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De ce violet, Ștef?primește albastru mângâietor, are puteri de balsam!
      O zi cu mult soare să ai!

      Ștergere
  3. -''Primavara ne arata, ce poate face Dumnezeu,dintr-o lume murdara si anosta''.
    - ''Serenata''lui Enrico Toselli, ne face sa constientizam, o data in plus, ca ''primavara este pt suflet, un suras al infinitului''...
    - Iti doresc o primavara neincetata, cu oameni minunati in jur, care sa-ti mangaie sufletul. Pe langa asta, sa-ti regasesti bucuria, inspiratia, forta si sanatatea.
    L

    RăspundețiȘtergere
  4. Sau, șturlubatică și zglobie, cum zicea portul „A izbit cu pumnu-n geam și-a fugit din pension„,evadând din propriul ei vis de fată uitucă.
    Aceleași frumoase gânduri și ție, Lidia!

    RăspundețiȘtergere
  5. Maria Banuş

    Vânt de martie

    Trece un vânt peste lume,
    Şi nu m-a uitat.
    Credeam în poame rotunde şi coapte,
    În ce s-a-mplinit, în ce s-a-mpăcat.

    Cutremur şi viaţa, cutremur,
    Vântul lui martie bate,
    Cred în puterea gândului nostru,
    Şi-n începutul din toate.

    Striga un vânt puternic prin lume:
    Credeţi în forţa braţelor voastre!
    Ascult şi privesc printre crengile goale
    Spaţiile-adânci şi vaste.

    O seară de primăvară frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ottilia,
      Îl voi lăsa pe Nichita să vorbească în locul meu-Primăvara

      Primejdii dulci alcătuind sub gene,
      mi te iveşti istovitor de dulce
      cu sânii bulbucaţi zvâcnind să culce
      pe ei sărutul lutului, alene.

      Te stingi încet din mine, iară
      sub piept loveşte-n căldărim o minge
      şi ziua pe trotuare se prelinge,
      lăsând în urmă-i iz de primăvară.

      Alături de mocirlele uscate
      ies pomii toţi cu trunchiurile-n floare
      Hei... zi cu soare-n zare, spune-mi oare
      cam câte fete-s astăzi deflorate?

      Un orizont pierdut, cu buze roşii
      sărută-n creştet noaptea pe hotare
      Cocoarele revin din depărtare
      şi mor în primăvară ofticoşii...

      Ștergere
  6. Gina, oricat ar parea de ciudat, primavara mea e roz-alb-albastra. :)
    Roz-alba ca florile de mar cand imi infloreste livada si albastra ca cerul.
    Un poem delicat, mi-a placut.
    Sunt franta de oboseala, iarta-mi lipsa de inspiratie, vin de la lucru din gradina si la inceput, pana sa inving febra musculara, e mai greu. :)
    O duminica insorita iti doresc, Gina!

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu văd de ce ar fi ciudat, Diana, ai un ansamblu special, o armonir perfectă!

    Și pe mine mă cam ocolește inspirația- tocmai când a venit primăvara, m-a cuprins răceala..
    Seară bună, fără febră musculară!

    RăspundețiȘtergere
  8. O primavara multicolora si sanatate!

    http://www.youtube.com/watch?v=aJq2VAnfPtw

    RăspundețiȘtergere
  9. Mulțumesc frumos, aș vrea să le simt mireasma!

    RăspundețiȘtergere