miercuri, 7 martie 2012

cine n-a făcut ,

  niciodată, nicio greșeală n-a încercat nimic nou.Albert Einstein.//
Poate că vei fi rezolvat testul de mai jos. Sau poate  nu.
Eu l-am primit ieri, zice prietena mea că ar fi un dar pentru ziua de mâine, adică să mă pregătesc mai devreme. 
Ori  să  aflu  în ce categorie  de persoane mă situez-asta mi-am zis eu.
( din grijă pentru tine, n-am atașat fotografia  lui Einstein)
Am citit informațiile, mai întâi rapid, apoi cu atenție. 
Recunosc  că m-am apucat de croit scheme.
 Apoi, am prins șmecheria. Am răspuns la întrebare, am dat , oarecum, și de ițele  întregii construcții, dar n-am mai continuat.
Încerci? ( fără să cauți , pe ici, pe colo)
Ar mai fi ceva- crezi că autorul este chiar Einstein? 
 Este  un test de inteligență?
Prezumții:
1. există 5 case ,fiecare de altă culoare
2. în fiecare casă locuiește o singură persoană, fiecare de altă naționalitate.
3. fiecare locatar preferă o anumită băutură, fumează o anumită marcă de țigări și deține un anumit animal de companie.
4. niciuna dintre cele 5 persoane nu are casă de aceeași culoare cu alta, nu bea aceeași băutură, nu fumează aceeași marcă de țigări și nu deține aceeași specie de animal.
Se dau următoarele date :
a. britanicul locuiește în casa roșie.
b. suedezul are un câine.
c. danezul bea cu plăcere ceai.
d. casa verde se afla în stânga casei albe.
e. locatarul casei verzi bea cafea.
f. persoana care fumează Pall Mall are o pasăre.
g. locatarul casei din mijloc bea lapte.
h. locatarul casei galbene fumează Down Hill.
i. olandezul locuiește în prima casă.
j. fumătorul de Carlbrough locuiește lângă cel care are o pisică .
k. locatarul care are un cal locuiește lângă cel care fumează Down Hill.
l. fumătorul de Wind Fill bea bere
m. olandezul locuiește lângă casa albastră.
n. germanul fumează Rustguns.
o. fumătorul de Carlbrough are un vecin care bea apă.
Întrebare: Cine are acvariul cu pești? //


Albert Einstein ar fi  conceput acest test. El susținea că 98% din populația globului n-ar fi în stare să găsească rezolvarea.
Tu ce  spui?

12 comentarii:

  1. Sunt foarte multumit! Sunt intre cei 98%!

    RăspundețiȘtergere
  2. oricare, mai puţin cel care are o pasăre. e posibil să mănânce peşti :).

    numai bine şi ... La mulţi ani frumoşi (preventiv :) )!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ottilia,
      M-ai învăluit într-un exercițiu, care nu mai are nicio necunoscută.
      Aștept sărbătoarea, fără măsuri de precauție, doar cu speranță!
      seară bună, draga mea!

      Ștergere
  3. N-am cautat nicaieri, am rezolvat cu creionul pe hartie, a durat 4 minute . Germanul are acvariul cu pesti ! O fi bine ? Stie cineva ?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce bine că ai avut creion și foaie, Zina!
      Doar așa ai aflat că nemților le place lumea acvatică!
      Seară frumoasă!

      Ștergere
  4. O sa incerc si eu testul,dar acum nu prea mai am energia necesara:)
    De ce toata lumea fumeaza?:)
    Acum,la ora asta ,eu fac parte din cei 98% foarte obositi...am avut zile prea pline si la scoala si acasa.Si maine e o zi,si inca cer ziu.
    Sa te bucuri din plin de ziua de maine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ufff, Angi,

      Mă doare fiecare clipă din acest început de primăvară..
      Zâmbește! poate că de acum o să fie altfel.
      Sigur te vor bucura micuții!

      Ștergere
  5. Testul Gina este sa stii foarte interesant,am sa-l incerc si eu intr-o zi mai senina,acum nu-mi gasesc starea.
    Nu cred ca este de Einstein!,mai cunosc eu o pilda cu profesorul si elevul Einstein care este doar asa de a atrage cititori,,,cineva pe un forum facea observatii critice foarte percutante la adresa povestirii reliefand aspectul publicitar.
    Ma indoiesc considerabil,cred ar fi existat mai multe asemenea teste daca Einstein s-ar fi ocupat cu asa ceva!!!Dar nu sunt!Este o problema de manegement in opinia mea....Procent ca sa starneasca ambitia,Einstein ca na... multi se cred mici Einstein...haha

    RăspundețiȘtergere
  6. Cumva, mi-ai cam bătut capul cu testul de mai sus- era târziu, noapte, am ajuns până într-un punct interesant.
    Chiar dacă nu-i aparține lui Einstein, și eu cred că nu el l-a conceput, este, totuși, interesant.

    Știu și eu- mie mi se pare un exercițiu de verificare a inteligenței speculative, știu niște persoane care au făcut repede ”carieră„, uzând de un asemenea tip de abilități.

    O zi frumoasă îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  7. Testul este raspandit in lumea larga!Eu am facut niste cautari sa vad daca Einstein a mai compus alte teste,nu am aflat,am aflat doar acest test,are si rezolvari pe net....eu le-am evitat deoarece vreau sa-mi pun mintea la contributie intr-un moment de tihna...imi plac asemenea teste cand calatoresc la drum lung cu trenul sau autocarul...desigur pe primul loc este sa inregistrez peisaje cat mai multe in memoria afectiva.Alteori iau un patrat de hartie si caut sa inventez un model origami,ori sa descifrez o diagrama noua , asta se intampla si la stomatolog uneori...nu am rabdare de felul meu sa astept in asemenea situatii,ma plictisesc teribil!Uneori caut sa intru in discutie cu altii ca sa treaca timpul mai repede,si chiar trece,doar ca oamenii au cam uitat sa se bucure unii de altii conversand.Fiecare e atat de inchis in sine si temator,stiu pe de o parte sunt necazurile de vina,si totusi tacerea nu este cred o solutie...exista si oameni comunicativi dar putini,ori spun doar prostii,cum sa fie ma gandesc viata mai buna,mai frumoasa daca nu cultivam hobbiuri,daca nu citim,daca nu cautam sa ne imbogatim zestrea interioara?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. După ce am încercat niște combinații, am găsit două soluții. Era târziu, n-am mai continuat, apoi chiar am părăsit problema. Sigur o să mă întorc la ea, văd eu când.
      Știi, mie îmi place să observ oamenii, mai ales în tren- lumea , în general, nu este rea- sunt destui oameni la locul lor, oameni cu probleme fel de fel.
      Unii se deschid repede, povestesc, dau sfaturi, împărtășesc din experiența lor.

      Îmi place și altceva-să privesc locurile din goana trenului- ce îmi displace rău de tot este mizeria de pe lângă calea ferată- nu-i înțeleg pe cei care provoacă atâta rău.

      Și-mi mai place lumea văzută de sus, mă uluiește zborul printre nori, am o senzație extraordinară- visez și plutesc!

      Ștergere