vineri, 23 august 2013

din expediție..

Când se adună,  pescarii spun povești.
 Una mai gogonată decât alta.
Vânătorii  se laudă cu trofeele lor.
Când se adună profesorii.. mai bine ascultați..
Zice că  s-au întâlnit într-o expediție montană- un geolog, un inginer și un profesor.
 Cum era și firesc, în fiecare seară,  fiecăruia i-a venit rândul să  pregătească cina.
Primul a fost geologul.
 A luat tuciul, l-a spălat, a mestecat bine mămăliga, au mâncat, el a spălat tuciul, a pus apă în el și l-a agățat într-un cui. Deasupra plitei.
În seara următoare, i-a venit rândul inginerului.
A  luat tuciul, l-a pus pe foc, a fiert mămăliga, a răsturna-o  atent  pe o farfurie întinsă, apoi și-a invitat coechipierii la masă.
 Când a dispărut ultima  îmbucătură, inginerul  a  spălat tuciul, a pus apă în el și l-a agățat în cui.
 Ultima seară  a fost rândul profesorului la bucătărie.
 Și-a pus  un prosop peste trening, a luat tuciul din cui, a vărsat apa, a spălat tuciul, a fiert mămăliga, a  împărțit conținutul , în mod egal, la trei, apoi i-a invitat pe ceilalți doi la cină.
 S-au culcat  târziu și s-au trezit devreme.
 Pentru că fiecare  trebuia să ajungă acasă.
S-ar cuveni o discuție, așa-i?
  Sau  un fel de concluzie. 
Ca la  geometrie. 
 p.s.Uitasem să spun  că  specialitatea profesorului era  matematica.

16 comentarii:

  1. Deci cum a impartit-o in trei parti egale?...Probabil avea si un echer sau raportor cu el....haha

    RăspundețiȘtergere
  2. Asta doar el știe..„problema „mea este „atitudinea„; am comparat(pedagogic vorbind) cam ce a făcut fiecare.

    Ce zici?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce sa zic?...fiecare cu deformarea lui profesionala...

      ps.mi-ai adus aminte cum taiau cu sfoara mamaliga la tara bunicii.Valabil probabil doar in Moldova!

      Ștergere
    2. Și în Dâmbovițá!
      Una dintre bunicile mele, maica Fănica, avea o ață specială. De tort.
      O ținea agățată undeva„ între sobă„, zicea ea..

      Ștergere
  3. Nu era inspector scolar? Astia mai incurca programele.

    RăspundețiȘtergere
  4. Uite, tocmai chestia asta n-o știu..

    RăspundețiȘtergere
  5. Mie si ''variantele'' ingineresti mi se par corecte, ca sa zic asa. Cea a domnului profesor de matematica denota o grija mai mare fata de ceilalti, dobandita, evident, de-a lungul anilor de lucru cu copiii.
    Astept si interpretarea ta, Gina.

    RăspundețiȘtergere
  6. Dragă Gabriela, eu am spus ce a făcut fiecare membru al expediției. Nicio clipă nu i-am ținut partea profesorului.


    Deci: eu nu-l „susțin„.de ce? Pentru că a exagerat.

    Aici e aici.. cine și cum explică??

    RăspundețiȘtergere
  7. A facut risipa de apa? Habar n-am... dar nu ne lasi asa, fara raspuns, sper! :) :) :) Nu cred ca faptul ca era profesor de matematica are vreo relevanta!

    RăspundețiȘtergere
  8. da,Gabriela, într-un fel, este vorba despre risipă. Grupul nostru de prietene înseamnă: două filoloage( total diferite, eu și R),o matematiciană- foarte simpatică, cea mai mare dintre noi- și o artistă, absolventă de conservator.Cum se întâmplă, când se adună câteva femei, se spun povești. Profa de mate ne-a amintit despre un tip, pe care îl știam și eu- un cârcotaș, care, după orice lecție la care asista, trebuia să aibă ceva împotrivă.
    Doamna „în cauză„ este una dintre cele mai bune profesoare din oraș.. dar , la o lecție de Cerc pedagogic- știi tu cum e- vin profesori foarte mulți-, respectivul trebuia să găsească un„cui„.. i-a reproșat că dacă în problema de geometrie a folosit o teoremă„ cred că era teorema înălțimii- trebuia să o și demonstreze.. era o problemă foarte frumoasă, complicată, interesantă.
    Doamna i-a spus parabola de mai sus.
    concluzia?
    geologul și inginerul sunt personalități pragmatice: aplică tot ce știu, adaptându-se!
    Profesorul( nu toți profesorii) o ia mereu de la capăt, „bătând niște căi „ bătătorite„.. știi tu cum se zice- repetiția este mama învățării„..dar și a plictiselii și a risipei de timp/energie/material etc.

    Ce zici? îmi dai dreptate?

    RăspundețiȘtergere
  9. Am inteles. Profesorul de matematica le-a dat o lectie de viata: fiecare cu imparteala lui.

    RăspundețiȘtergere
  10. Dragă Gabriela,
    Dacă respectivul domn mi-ar fi fost repartizat, pentru practică pedagogică,( ceea ce ar fi fost aproape imposibil) nu i-aș fi acordat calificativ pentru promovare.
    Oricât de mari i-ar fi fost notele la TEORIE,nu putea ajunge profesor..poate, cumva, cercetător..
    Părerea mea!

    RăspundețiȘtergere
  11. Am cam bajbait, dar, in final... am fost pe-aproape! :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Gabriela, ai câștigat!ești cea mai tare!

    RăspundețiȘtergere