duminică, 20 octombrie 2013

în ansamblul lui,


universul este masculin, spun savanții.
Temerari, bărbații i-au șlefuit asperitățile, îl conduc și vor să-l domine.

Deși poate folosi logica la fel de bine ca și jumătatea ei,  femeia nu se preocupă îndeajuns în a elucida misterele din juru-i, pentru că ea însăși este un mister.

 Dacă vreți să  fiți egale cu noi, încetați  să vă mai fardați și să vă lăcuiți unghiile, i-au strigat misoginii.
Treaba lor.
Eu nu cred în egalitate.
La ce mi-ar folosi?!


Nu doar mintea femeii contează.
Nici  dragostea cu care  ea se dăruiește familiei..

Nici că, adesea, muncește, poate,  dublu față de puterile ei..

Femeia nu poate fi separată de  propria-i imagine.

De cele mai multe ori, ea vorbește  prin hainele pe care le poartă. Așa că s-a gândit  să inventeze cochetăria, nu de altceva, ci doar pentru  a da  un mai mare preț darurilor cu care a fost înzestrată.

Model, de fiecare dată, i-a fost natura.
 Regat și exil, miracol  de esențe și culori, forme și  tonuri, în armonii de vis.

 Nu te-ai plictisit, (încă)  nu-i ?

Ei bine , o să-ți povestesc de ce am spus  toate chestiile de mai sus.

Un moment!//



Simplu sau  împodobit cu broderii ori desene, țesut din bumbac, cașmir  sau lână fină, șalul,  căci despre el vreau să-ți povestesc, a fost, la începuturi, articol  de vestimentație bărbătească.

Astăzi, în lumea noastră, îl poartă femeile. aproape la orice ocazie.( excepție face actorul Florin Piersic..)
  Împletit discret  în  jurul gâtului, acoperind sfios  umerii,  prins cochet  de mijloc, el  aduce căldură  și mângâiere, ocrotește asemenea atingerii cuiva drag, presară  acel dorit strop  de feminitate și  rafinament ..
  În culorile visului florilor, în tumultul mării sau al  norilor, în  nuanțele anotimpurilor,  croit în  forme și dimensiuni  diferite,  șalul  ne înfrumusețează  viața. 

Ne reamintește  că  romantismul nu piere.
Nu doar nouă..//

O fostă colegă de liceu, mi-a trimis un filmuleț. Fără să vrea, mi-a sugerat o temă.
Să știi că o să ai de învățat, mie mi-a plăcut!  Nu ți-aș recomanda finalul.
Nu știu ce o fi apucat-o, brusc,  pe autoare ..
nu-ți spun mai multe.//




2 comentarii:

  1. Imi plac esarfele foarte mult. Am si eu o serie. In Germania se poarta indiferent de anotimp, chiar si vara, la tricouri cu maneca scurta. Sunt feminine, ofera un plus de culoare si rafinament. Si barbatii le poarta cu placere. Esarfa e un accesoriu de nelipsit. Am vazut clipul cu modurile de a lega o esarfa. La turcoaice am vazut mult mai multe. Invatam mereu. Mi-a placut postarea. Ne aduce oarecum cu privirea catre noi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Gabriela,

    Prima mea eșarfă era bleu!( înainte, ca elevă,aveam niște baticuțe mici, rețin unul verde-intim, de mătase naturală, pe care îl purtam pe sub gulerașul uniformei doar până la poarta liceului)
    Ador aceste extraordinare fâșii de frumos!! pentru toate anotimpurile! vara ne apără umerii de „curiozitatea „soarelui..
    Am fost la Londra de câteva ori- englezoaicele au tot timpul un fular - culori cam stinse, dar materiale foarte bune!

    Cel mai frumos șal îl am de la fiul cel mic, mi l-a adus din Singapore- este atât de fin, dar și de călduros, că-l pot purta în orice ocazie!

    RăspundețiȘtergere