joi, 27 octombrie 2016

Singur cremenea am ars-o,

ca să luminez o clipă,
mi s-a ars al vieții cântec,
sunt cenușă din aripă.”
( lirică finlandeză)

Ziua de naștere a  unuia „dintre cei mai mari simfoniști de la Beethoven încoace„, cum spunea un  renumit  muzician englez despre Jean Sibelius   este , din 2011, Ziua Muzicii Finlandeze.
Astfel  își onorează Finlanda geniile!
Ainola, soția compozitorului, completa  „Muzica soțului meu este asemenea cuvântului lui Dumnezeu”!

Astă seară, ceva absolut special ne-a mângâiat pe noi, cei aflați în seara de concert a Filarmonicii Pitești.
Am primit
 în dar un concert,ca un zbor, de la scandinavul pastoral„Poet și țăran,, urmat de „ ”Concertul pentru vioară și orchestră în re  minor, op 47„ de Jean Sibelius, cu participarea specială a  Martei Murvai(  vioară) până la cele două suite Arleziene ale lui George  Bizet.
 Muzica  s-a colorat în verdele apoteotic al unei naturi surprinse  în  toată  armonia ei cosmică!explozie de  energie, de  sănătate sufletească, de muguri , de optimism!
 Ne-am bucurat  ascultându-i susurul, mlădierea, urcușul, desăvârșitele-i ritmuri, în prima parte.
Cu Arleziana, am  trăit fiorul dragostei și al frumuseții ei, am  văzut cu ochii sufletului o tulburătoare  poveste de dragoste, pe care George Bizet a realizat-o,  transpunând sonor scrierea lui Alphonse Daudet,  care, la rându-i fusese  impresionat de  sfârșitul tragic, din iubire, al nepotului lui  Frederic Mistral. 

 O seară, ca un  binecuvântat dar de toamnă în  strălucitoare  rostogoliri  sonore.
Măreț dirijorul, franzezul Pascal  Lacombe!
Strălucitoare orchestra Filarmonicii Pitești, concert-maestru Mădălin Sandu!
Nobilă prezență, talentata  Marta  Murvai!
 Superbe solouri;  violoncel- Paul-Mihail Oneci,  flaut-Cristina Dumitrescu, fagot- Ionuț Mardare, harpă- Iuliana Roșca.
Ce repertoriu special! 
 Seara noastră de toamnă a respirat  în  falduri primăvăratice!
 Dacă  tu crezi că adjectivele  pe care le folosesc ar fi exagerate, ascultă   doar  o parte din concertul acestei seri,  pe care m-am străduit să-l înregistrez, cum m-am priceput.
A fost o seară superbă!
Felicitări  și mulțumiri , în parte,  fiecărui  artist instrumentist din Filarmonica Pitești!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu