miercuri, 9 ianuarie 2019

”Dacă nu mi-a fost dat să fiu liber,

   lasă-mă  măcar  să-mi  aleg stăpânul„.

Aseară  căutam în bibliotecă  ”Izgonirea  lui Prometeu.„  
Știam  că  am opera lui  Philippide, trebuia să fie  undeva.   Nu-i și nu-i!  Tot  răscolind, am dat peste fratele lui  mai  mare într-ale  poeziei, titanicul  conflictual  de la  Mărțișor!
Mi-am început  ziua   citind/ recitind/ răscitindu-l  pe   Arghezi.
Știi tu ce  frumusețe   dulce-amară, albă și neagră,  adâncă  și  înțeles-neînțeleasă,   ghimpoasă  și  lină, drăcească și  jucăușă  am redescoperit  ?
  Dacă nu ai cele  două volume  de   Versuri, cumpără-le!
  La orice pagină ai deschide și ai citi, sigur  vei trăi o minune!
  Arghezi-o conștiință a  dramaticei zbateri între  aici  și Acolo.
În care  versul  este un spectacol.


„Vino, femeia mea, să te mângâi
De-a lungul până la călcâi
Cu buzele, cu ochii, cu visarea.
Mă uit la tine, te frămânți ca marea,
Din spume de dantele, din talaze,
Cu peruzele, cu zmaralde și topaze.
Strecoară-te subt luntrea mea și lină
Du-mi-o-n adânc și în lumină.

Te cânt ca un copil bătrân,
Lasă-mă să mi te-adorm pe sân,
Lasă-te-ntreagă să îți leagăn moale
În luntre farmecele tale
Și frumusețile tăcute.
Bijuteria mea cu pietre neștiute
Decât de robul tău care te cântă,
Vino încet și mă-nveșmântă
Cu sufletul, cu carnea ta,
Pe care nu o pot uita.
Tu ești iubita mea,
Stăpâna mea,
Durerea mea și bucuria mea.
Noi suntem unul amândoi
Ca un altoi lângă un alt altoi
Și-n lumea toată suntem numai noi,
Ca două cărți legate într-o carte,
De-a pururi, zi cu zi, până la moarte.
Să nu mai știu de nimeni, de nimic,
Puiule mic,
Nufărul meu deschis
Plin de parfume rare și de vis.
Vino grădino,
Vino senino.
Vino încet ca zborul tiptil de rândunea
Iubita mea, femeia mea.” 
Tudor Arghezi,
”Mi-e dor„


2 comentarii:

  1. Mă simt încrezătoare!

    Inscripție pe un cuțit

    Ți-l vâr în brâu, păstrează-l treaz în teacă,
    Sprijină-ți pieptul în plăseaua lui
    Și-nvață-ncins cu fier de te apleacă
    Să-ntâmpini cuviința orișicui.

    Bărbatul drept, tovarăș cu oțelul,
    Se simte vrednic și voios în zori.
    Ai dreptul să-ngenunchi, de-ți este felul,
    Dar să-l tragi când e să te măsori”.

    Tudor Arghezi, „Versuri„, volumul I, pagina 260.

    RăspundețiȘtergere