vineri, 12 ianuarie 2024

”Mi se cere să lupt


 pentru un lucru în care nu mai pot să cred așa cum credeam altădată„

Deunăzi, am început să citesc o carte,
despre al cărei autor nu știam nimic. Recunosc că mă așteptam la o abordare, care nu s-a potrivit deloc cu subiectul romanului.
Foarte bine scris romanul!
Lectura( cartea numără 292 de pagini cu scris mărut de tot) am încheiat-o în noaptea de 10 ianuarie.
Mi-a plăcut mai mult finalul. Filozofia omului simplu, șeriful.
Unii ar încadra-o, cumva, în
rândul romanelor polițiste- sigur poate și fi și așa, dar
„Nu există țară pentru bătârni„ aduce un mesaj prin care autorul sugerează că America anilor de după Vietnam ar fi o țară în care oamenii nu mai trăiesc până la bătrânețe.
Nu reușesc să văd filmul turnat, film care a primit patru premii Oscar, dar am citit niște comentarii scrise de persoane care l-au văzut.
Am fost stupefiată să aflu că un comentator zicea că ” filmul nu are final„.
Adică, faptul că un șerfi cinstit vrea să demisioneze, pentru că într-o americă bântuită de crime, droguri( cum se întâmplă ,de altfel, în lumea toată) nu mai poate face nimic pentru oamenii care ar trebui să moară de bătrânețe, și că vede cum„ o grămadă de credincioși își pierd tăria..„ nu înseamnă NIMIC.
„Îți pasă de oameni, și atunci încerci să le mai ușurezi povara. Chiar și când ei singuri și-au pus-o în spinare..„
”Uneori îmi zic că oamenii preferă să li se dea un răspuns greșit, decât să nu primească niciunul”
”Le-am spus adjuncților mei de o mie de ori că nu poți îndrepta decât ce se poate îndrepta,și cu restul nu-ți bate capul„.
Aș zice să citești romanul!
Nu pentru partea lui aventuroasă.

Un comentariu:

  1. „Acum înțeleg mai bine mersul lucrurilor, dar pentru asta, am plătit ceva. Am plătit chiar destul de mult.„

    RăspundețiȘtergere