duminică, 6 octombrie 2013

poemul serii




Balada unei stele mici , 
de George Topârceanu


Ţii minte tu, iubita mea,
O noapte de argint în care
Mi-ai arătat pe cer o stea
Din Carul mare?


Cu faţa-n sus spre Dumnezeu,
Lăsându-ţi capul să se culce
Pe braţul meu,
Te legănam, povară dulce.


Deasupra noastră, un castan
Cu frunze pudic răsfirate
Pentru-a servi de paravan
Iubirilor nevinovate,


Tinzând o ramură-n zadar
Ca să ne apere de stele,
Fusese martor ocular
La toate cele.


Şi nu mi-ai spus atunci nimic,
Dar când mi-am coborât privirea,
Un deget mic
Mi-a arătat Nemărginirea.


Un strop de-argint a lunecat,
Şi, cu paloarea-i siderală,
Pe cerul negru a-nsemnat
Un fir subţire de beteală...


Ţii minte ce fior străin
Trecu atunci, din constelaţii,
Prin bluza ta de crepe-de-Chine
Cu aplicaţii?


Ce veşti din cerul depărtat
A nins pe fruntea ta zenitul?
Ce gânduri tainice-ai schimbat
Cu Infinitul?..

.
Sclipind departe, prin frunziş,
O stea smerită şi albastră
Sta singuratică, pieziş
Deasupra noastră.


Şi ca un spin,
Cu raza-i rece şi subţire,
Mi-a strecurat un gând străin
În visul meu de fericire.


Zicea: - Sub cerul vast şi mut
V-a aruncat aceeaşi soartă
Pe-un strop de lut
Ce-n învârtirea lui vă poartă.


Sărman atom sentimental!
Nu ştii tu oare
Că viaţa voastră-i colosal
De trecătoare?


Zicea: - Mă mir că te-ai gândit
Să-mi cânţi o odă.
De când poeţii s-au prostit,
Amorul nu mai e la modă.


Oricum, voi sunteţi prea mărunţi
Şi eu, prea mare...
N-ar fi mai bine să renunţi
Şi să vă duceţi la culcare?


Că nu există pe pământ
Mai venerabilă manie
Decât - sub stele jurământ
Pe veşnicie.


Şi nu există-n univers
Mai mare crimă
Decât - la coada unui vers -
Să pui o rimă...





 

2 comentarii:

  1. Foarte frumoasă poezia lui de George Topârceanu.
    Toate poeziile sale îmi plac foarte mult.
    Şi melodia mi-a plăcut foarte mult.
    Vă mulţumesc din suflet doamna Gina, pentru felul în care ne răsfăţaţi. Toate mi-au atins sufletul.
    Vă îmbrăţişez cu mult drag, doamna Gina! :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Pe mine mă binedispune totdeauna Topârceanu!!


    Seară frumoasă, Ștef!

    RăspundețiȘtergere