marți, 8 ianuarie 2013

i-am smuls

călăului masca.Fața lui  era plină de lacrimi.
Valeriu Butulescu, Stepa memoriei

Cine ești tu, cine sunt eu nu privește, cu adevărat, pe nimeni. Poți să mă contrazici, este treaba ta, dar   eu sunt convinsă că  tot ce se consideră a fi înțelegere a gândurilor și trăirilor celuilalt   este doar  un fel de traducere, fiecare dintre noi rămânând  izolat în propria-i existență. Nu ascund că asemenea  idei   s-au  conturat în legătură cu  evenimentul care  continuă să  acopere mult spațiu, deși cineastul Sergiu Nicolaescu este , deja, cenușă.

Avem relații cu multă lume .
Relații speciale,  cu mult mai puțină lume.
 Prietenie , cu și mai puține ființe. 
Prietenii adevărați  îi numărăm pe degetele unei mâini. 
 Ne cunoaște cu adevărat cineva?
 Noi- tu, eu- pe cine cunoaștem dincolo  de ceea ce lasă fiecare să-i fie cunoscut?
Încercând  să comunic cu cineva pe tema credinței, astăzi am citit câte ceva  din opera celei care a fost și este Maica Tereza.
Oricum
Oamenii sunt adesea neînţelegători, iraţionali şi egoişti...
Iartă-i, oricum.

Dacă eşti bun, oamenii te pot acuza de egoism şi intenţii ascunse...
Fii bun, oricum.

Dacă ai succes, poţi câştiga prieteni falşi şi duşmani adevăraţi...
Caută succesul, oricum.

Dacă eşti cinstit şi sincer, oamenii te pot înşela...
Fii cinstit şi sincer, oricum.

Ceea ce construieşti în ani, alţii pot dărâma intr-o zi...
Construieşte, oricum.

Dacă găseşti liniştea şi fericirea, oamenii pot fi geloşi...
Fii fericit, oricum.

Binele pe care îl faci astăzi, oamenii îl vor uita mâine...
Fă bine, oricum.

Dă-i lumii tot ce ai mai bun şi poate nu va fi niciodată de-ajuns...
Dă-i lumii tot ce ai mai bun, oricum.

La urma urmei, este între tine şi Dumnezeu...
N-a fost niciodată între tine şi ei, oricum.//


adevăr sau mască?
 

22 de comentarii:

  1. Nu, nu e un punct de vedere corect! Oamenii vorbesc impreuna, dar se inteleg separat. De cele mai multe ori, fara egoism sau rea intentie. Atat inteleg ei. (Pentru a pune punctul pe "i", NOI). Chiar cand vrem sa facem ceva bun pentru cel de langa noi, o facem prin prisma noastra. Dar ei au alte nevoi.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din punctul dumneavoastră de vedere, nu există, în esență, „NOI„?
      Nicidecum?

      Ștergere
    2. Probabil ca numai mama Omida, sau fica ei naturala pot citi cu exactitate. In rest, nu exista decat empatie.. Sau, nu.

      Ștergere
    3. Eu privesc lucrurile cu mare seriozitate.
      N-am glumit deloc.
      Ideea era/este- chiar suntem total dezinteresați de cel/cea de lângă noi?

      Ștergere
    4. Nu. Problema este ca avem impresia (gresita) ca ii intelegem. De aici dorinta noastra (atunci cand vrem sa le facem pe plac) de a le confuda parerile, ideile, sentimentele... cu ale noastre.

      Ștergere
    5. Da!
      Cred că aveți dreptate, orice ai face, oricât te-ai strădui, nu te poți situa în locul celuilalt. De aici..
      Oameni suntem.
      p.s. cred că este mult mai grav să treci pe lângă suferința cuiva,ca și cum nu ai vedea. O vorbă bună, nu una de critică ( nicidecum) contează mult.
      Mult!

      Ștergere
  2. un gînd banal:
    orice și oricum
    am face
    masca e bine lipită de adevar,
    iar adevarul se ascunde sub o mască
    și
    nu suntem noi cei inocenți

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. DA!


      doar maestrul-regizor-arbitru-stăpîn-al-regulilor
      nu poartă mască....

      stabilitatrea dominului este unul dintre capriciile sale



      Ștergere
    2. Să existe ”dubluri„? cineva cu mască, alături de ființa identică, fără mască?

      Ștergere
  3. de acord...deschiderea conteaza. :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Sunt ooptimista si o "iubitoare de oamani" cum mi-a spus Sorin odata.
    Imi place sa comunic cand am cu cine,imi place sa ajut cand am pe cine,imi place sa daruiesc cand am ce,imi place sa iubesc,sa cant sa rad,da dansez...adica imi place sa fiu om.
    Imi place creatia pe care ai selectat-o.
    Seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  5. Optimisto!
    Cu tine se adeverește ideea că o zi pierdută este doar aceea în care nu râzi.

    Seară frumoasă1

    RăspundețiȘtergere
  6. La multi ani!! E prima oara cand ne auzim in anul cel nou dupa atata vreme!
    Ma bucur sa stiu ca sunteti bine si ca scrieti in continuare! Eu am fost plecata si abia ieri m-am intors din Shanghai. Abia astept sa am timp liber si sa va citesc din nou!
    Multe ganduri de bine si imbratisari!
    Tare imi sunteti draga!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cât mă bucur să te „văd”, Vera!Bine ai revenit!
      Mi-a fost dor de tine!
      Aștept cu mare, mare nerăbdare să deschizi cartea cu povești!

      Ștergere
  7. Mi-a placut ce a scris maica Tereza. Sunt niste observatii venite din experienta dar scrise atat de simplu si de frumos. Pe mine oamenii m-au dezamagit de foarte multe ori incat o vreme, am spus ca nu mai am incredere in nimeni. Apoi, am invatat ca nu trebuie sa ii judec si nici sa ii inteleg. Oamenii sunt defini de fapte, nu de vorba. Poti sti multe despre o persoana fara sa ai nevoie de cuvinte, doar stand cateva minute in compania ei. De foarte multe ori am ajutat diferite persoane iar asta s-a intors impotriva mea. Nu numai ca nu m-au ajutat dar mi-au facut probleme la un moment dat. Am invatat insa sa nu cer de la nimeni nimic, sa nu am asteptari iar cand fac ceva, sa o fac pentru sufletul meu, pentru ca asa stiu eu si simt ca trebuie facut. Cand am fost sus, m-au invidiat, cand am coborat m-au privit cu dispret. Apoi am inteles ca sunt atat de umani. Ii iau asa cum sunt si merg mai departe pe drumul meu. Stiu cine sunt, ce vreau si ce pot. Sunt impacata cu mine.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gabriela,
      Când sunt eu cu mine, mă întreb de ce se întâmplă ceea ce spui- faci bine și ți se răspunde cu mult rău, de ce procedează chiar oameni apropiați astfel?
      De multe ori plâng, pentru că nu am explicații, nu găsesc soluții.
      Îmi zic: gata, apoi revin, iert, o iau de la capăt și tot așa.
      Ca și tine,nu cer nimic. Nici nu am cerut nimic.
      Da, lumea trebuie luată așa cum este. Este calea cea mai bună.
      Mi-a mers la suflet gândul tău!
      Mulțumesc frumos!

      Ștergere
  8. Cu mare drag. Nu trebuie sa cauti explicatii. Asta e firea umana, instabila, neincrezatoare, gata sa judece pe fiecare. Cu cat au mai multe frustrari, cu atat oamenii sunt mai intoleranti si mai razbunatori. Prieteni adevarati e foarte greu de gasit.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gabriela,
      Oameni suntem toți- cu bune și rele. Nu pot să mă declar bunătatea întruchipată,dar țin mult la prietenia adevărată. Fără dedesubturi.

      Seară frumoasă îți doresc!

      Ștergere