vineri, 11 ianuarie 2013

nicăieri în lume,


 toamna nu e mai frumoasă ca în uliţa veche din Bucureşti. O toamnă ca un vis de aur al copilăriei covârşite de miresme tari şi de aduceri aminte... În fiecare piatră stăruie un vis...
în Ţara bună (1936)

Legende, istorie cu domnitori iluștri, politică,  artă,  Micul Paris, cultură, lux,  La șosea,  femei frumoase, La Capșa,  bogați , lume selectă,  și săraci, tramvaiul cu cai,  piețe și monumente,  cârciumioare  și tarafuri de lăutari,  o lume de poveste.
 În alb și negru.
Și renumiții mititei– reţeta de la Carul cu Bere
Ingrediente:

  • 1 kilogram carne tocată (cărniţă de vacă de la gât, fără a se îndepărta grăsimea. Dacă va fi carnea prea slabă, se va adăuga ceva seu de vacă sau din lipsa acestuia chiar de oaie, ca la 100 până la 150 de grame pe fiecare kilogram cântărit de carne)
  • 8 grame de piper proaspăt 
  • 12 grame de cimbru  uscat cât mai proaspăt
  • 4 grame de enibahar
  • 2 grame de coriandru 
  • 2 grame de chimion turcesc
  • 1 gram de anason  stelat  - toate pisate mărunt
  • 8 grame de bicarbonatde sodiu
  • 1 linguriţă de zeamă de lămâie
  • 1 lingură de untdelemn
  • 1 căpăţână bună de usturoi aromat şi nu din cel iute
  • 500 ml zeamă de oase//
  •  Cineva mi-a trimis  niște imagini absolut extraordinare..




  •  
  •   
  • Cum arată Bucureștii din sufletul tău?

14 comentarii:

  1. O imitaţie nereuşită a centrelor vechi din oraşele cu adevărat turistice. Nici măcar mustării nu mai sunt cum erau cu vreo treizeci de ani în urmă. Carul cu bere trece frecvent de la 7 stele la una singură şi tot aşa. calea Victoriei numai la promenadă nu mai invită, la Capşa nu mi-a plăcut niciodată; ce-ar mai fi de spus? Mulţumesc pentru reţeta de mititei. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Te-am prins într-o pasă rea.
      Nici romanțele nu-ți plac? adică nu se mai cântă muzică „mustoasă„ nicăieri în București?

      Ștergere
    2. Mai degrabă trăiesc în Bucureşti şi ştiu ce spun deşi, nu-mi place să spun aşa ceva; nici urmă de Micul Paris în Bucureştiul actual. Mai bine mă opresc aici. :)
      Romanţele îmi plac foarte mult dar, în afară de Cercul Militar nu cred că se mai pot asculta în alt restaurant. Nici măcar la Carul cu bere, nici la Hanul Berarilor - fostul Restaurant Bucur - unde în surdină, poţi asculta muzică din repertoriul internaţional.

      Ștergere
    3. Păcat..

      Cu niște ani în urmă, am locuit , în timp ce susțineam examenul pentru gradul al doilea, la „Hanul lui Manuc„.
      Era o atmosferă deosebită. Mi-a plăcut mult!

      Ștergere
    4. Alte vremuri; atunci, Manuc era un loc rîvnit de mulţi, în special Salonul Voievodal, unde am făcut nunta. :) Acum...

      Ștergere
    5. Ai văzut cât de bine au învățat cehii să-și vândă farmecul autohton?
      p.s. și pe câți bani..

      Ștergere
    6. Am văzut Gina; nu regret nici măcar o singură coroană cheltuită acolo. A meritat cu prisosinţă, tot tot tot.

      Ștergere
    7. Printr-o fericită întâmplare, am văzut centru vechi al orașului Brăila.
      Este ceva extraordinar de frumos.
      Dar stă să se prăbușească..să dispară noblețea unei lumi .

      http://incertitudini2008.blogspot.ro/2011/08/in-orasul-cu-salcami.html

      Ștergere
  2. Bucurestiul din sufletul meu e asa cum il stiu dintotdeauna: o atmosfera culturala efervescenta si cu cu deschidere spre universalitate.


    Ganduri bune Gina!



    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tu găsești totdeauna partea cea mai limpede a vieții, Irina!
      Mă înclin!

      Ștergere