miercuri, 23 ianuarie 2013

ipostaze sau antiteze?






Uitându-mă prin niște fotografii, unele  întâmplătoare, altele comandate, mi-am amintit  că am citit undeva,  nu rețín numele cărții, că  personajele  din vis  au o la fel de concretă consistență, precum cele reale.
Am încercat să înțeleg.

M-am tot gândit, nu  cred că este așa..Aș zice, mai degrabă, că sunt paralele, cumva, fiecare viață, atât cea reală, cât și cea  visată, își are propria-i realitate, diferită de altele.

Asta înseamnă că fiecare personaj, real sau  visat , poartă semnele  unei matrice.


 Sau ale circumstanțelor,  fie acestea reale sau închipuite. Iar eu, privitorul, am, de fiecare dată  altă stare. Personajul  devine o  proiecțíe  personală despre el, el înconjurându-se  în mintea mea cu o realitate pe care eu și el  o vedem diferit.
 Ca și  locurile, nu? Tu ce zici?

8 comentarii:

  1. Da. Vorbeam despre "fiecare cu universul sau". Este vreunul real?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, de fapt, ne trezim fiecare cu gândurile proprii, putem vedea aceleași figuri, dar raportările ne sunt diferite. De ce? pentru că fiecare poartă cu sine o altă zestre. Alte întrebări, altă ordine.
      Care ar fi concluzia?

      Ștergere
  2. Incerc sa ma integrez in "totul"din jurul meu,iar daca imi si place ma pot si transforma:).
    Costume frumoase,fete zambitoare.

    Oamenii au amprenta locului,asa cum locul poarta amprenta omului.
    Seara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Într0una dintre fotografii este nepoțelul meu , Prâslea, mare dansator.
      N-am fost în sală, dar mi-l imaginez de fiecare dată, preocupat să-i placă partenerei!
      Da, avem ceva în noi din locurile care ne reprezintă.
      Îmbrățișări, Angi!

      Ștergere
    2. L-am recunoscut pe micul soricel.:))
      Sunt momente atat de frumoase!
      Chiar azi am primit cd-ul de la filmarea facuta inainte de Craciun la Rosia,de la "Zilele Culturii Populare Bihorene".Cand am terminat orele,desi fiecare copil avea cd-ul in ghiozdan,ne-am asezat frumos in fata calculatorului si ne-am regasit in multimea de colindatori.Am fost cei mai mici.:))Dar frumosi.:)
      Seara frumoasa!

      Ștergere
    3. Mâine mă duc la el! Abia aștept!
      Cu fratele lui lucrez la Limba română, are simulare marțí. Cu el , mă joc de-a v-ațí ascunselea și-i spun- a nu știu câta oară ”Cenușăreasa„, ursul păcălit de vulpe ” și ”Albă-ca -Zăpada„.
      Kiti se plictisește repede.
      P.s. aștept să văd filmulețul, îl postezi?

      Ștergere
    4. Poate de Craciun.:))
      Are numai colinde si obiceiuri de Craciun,asa canu stiu cum sa-l integrez in primavara ce vine.:))

      Ai nepoti foarte frumosi!Mai trag cu ochiulsi in lumea lor.
      Hai si pe la noi pentru romana.:)
      De jucat,ma joc eu cu Labus,ca numai el e disponibil.:))

      Ștergere
    5. Da!

      Știu că îi „cunoști!„
      Pe la voi: hi! hi! româna asta..
      Îmbrățișări, dragă Angi! Și zile frumoase!

      Ștergere