duminică, 20 ianuarie 2013

de la arcul Carpaților

  Am înțeles că putem visa
 Până la Luceafăr și chiar mai sus..


    Cineva drag  mi-a trimis unul dintre  cele mai frumoase filme pe care le-am văzut până acum, despre  sentimentul veșniciei în Munțíi Carpațí.
 O insulă de lumină, un neam între toate popoarele lumii semănate de Domnul pre pământ , cum spunea odinioară Bălcescu.
 Am văzut filmul, m-am gândit la poezia lui Marin Sorescu și  mi-am  dorit  să împart emoția cu tine.
Un ceas- cam atât durează  să redescoperi paradisul  unui colț  mângâiat de  grația divină! 



Cu capul pe bogățiile noastre de uraniu și aur/
De la holdele din Bărăgan cu spicul greu/
 Atârnând  sus, în vârful înaltelor lănci/
Pierdute cândva de oastea lui Darius/
Am știut că tot ce ne calcă pământul devine pașnică recoltă./
 Astfel atenți la tot și la toate/
Am învățat să fim veșnici”
.Astfel, de Marin Sorescu




25 de comentarii:

  1. Ora 13,35. Tocmai am terminat de vizionat filmul. Încă un șut în posterior să-mi vând casa și să mă mut undeva în munți, cum mă tot gândesc de câțiva ani...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Suflet mereu însorit, Arcadie dragă,
      În vara care s-a tot dus, ți-am admirat cu ochii larg deschiși, mănăstirile Meteore, călcând cu piciorul înaltele scări, parcă suspendate deasupra lumii, am înconjurat , în legănarea vaporului, Muntele Athos.
      Și m-am minunat!

      Nu văzusem filmul..
      Acum, mă declar o neștiutoare a minunățiilor cu care ne-a dăruit Divinitatea!
      Chiar că avem un colț de Rai.
      Păcat că, era cât pe ce să zic și eu ca alții, mă abțin, așa că o să zic doar- păcat că suntem ignoranți în fața atâtor daruri..//

      Ștergere
  2. Am urmarit reportajul cu o imensa placere. De ce trebuie strainii sa vina si sa ne scoata frumusetile plariurilor noastre romanesti? Asta nu inteleg eu. Reportajul este exceptional si poate fi folosit cu succes pentru promovare. Multumesc pentru recomandare, Gina, si multumim celui care ti l-a recomandat tie. Sa ai o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce interese vor fi fost la mijloc să se facă acest minunat film, dragă Gabriela, nu știu, că vezi bine, nu noi l-am făcut, nu noi ne promovăm darurile dumnezeiești, ci alții.
      De la noi, a zburat în lume frunza..

      Ștergere
    2. Citind comentariu tau, imi dau seama ce deserviciu de imagine a facut cu loggo-ul acela, Ministerul Turismului, tarii noastre. Frunza e simbolul efemerului, a nestatorniciei si a nesigurantei. Ma intreb ce e cu oamenii acestia care ajung sa ne conduca? Nu stiu care e substratul reportajului respectiv. Mi-a placut cum au descoperit strainii Romania, ca dincolo de coruptia si saracia pe care au gasit-o au vazut si frumusetile tarii, asa cum sunt si au stiut sa selecteze lucrurile cu adevarat autentice. Poate invatam ceva de la ei. Am vaut ca apare printul Charles in cateva imagini. E posibil sa aiba o legatura cu el ori l-au foloit doar pentru a da valoare materialului, legandu-l oarecum de Casa regala britanica, in context european. Eu zic ca omul a lucrat ca un veritabil profesionist. Mi-a placut si descrierea ansamblului de la Sarmisegetusa, cu informatiile istorice necesare. Am vazut procedeele tehnice de obtinere a imaginilor, fara a atrage atentia asupra lor, prin calatoriile cu mai multe mijloace de transport, cu Dacia noastra, cu elicopterul, pe jos, tara vazut din cat mai variate perspectiva. Am fost incantata de descoperirea traditiilor a oamenilor satului, oamenii aceia nealterati de civilizatia moderna. Mi-a placut referirea localitatii insrisa in Patrimoniul UNESCO. In urma cu o saptamana chiar verificam cate obiective romanesti sunt inscrise in acest patrimoniu si am vazut de relativ putine, iar chiar si acelea, nepopularizate. Autorul ar trebui felicitat ori poate mai mult, recompensat ca fara bani romanesti a facut un excelent material de promovare.

      Ștergere
    3. Ca și tine, dragă Gabriela, am savurat filmul, și sigur o să-l mai văd, cu tot sufletul, fără să mă gândesc la cine știe ce dedesubturi.Apoi am citit comentarii diverse despre film, de asta am spus că nu știu din ce motive va fi fost făcut filmul, dacă vor fi fost altele, în afara unui profesionalism extraordinar!
      O bucată de țară - minunată ca un colț de Rai , a fost pusă parcă la microscop, după ce a fost bătută cu piciorul!
      Da, tradiții, bogății, istorie, natură neprihănită, sărăcie, ocupații, cultură străveche- tot ce vrei .
      Și omul!
      Bătrâna aceea, sălășluind singură în creierii munților- ea și natura! Ca o sfântă!
      Filmul este extraordinar!
      Durea mea este , ca și a ta, și probabil a multora- de ce trebuie să ne descopere alții, în vreme ce ai noștri irosesc banul muncit cu sudoare pentru a ne prezenta lumii cu cel mai vulnerabil simbol- frunza?
      Te apucă plânsul.. nici măcar un cântec din frunză..

      Ștergere
    4. Buna seara!Ce mai faci?Vad ca te uiti la filme!Eram curioasa sa vad ce a starnit atat entuziasm printre cititorii tai si pot sa-ti spun ca filmuletul a fost dat si la tv-numai stiu pe ce post!Precum ai vazut este un film de promovare doar al Transilvaniei.Incepand cu acest an,strainii pot cumpara terenuri in Romania(pana acum nu puteau decat daca aveau firma si un partener roman).Printul Charles are conexiuni in zona iar englezii sunt mari amatori de zone izolate ,nealterate si cu clima mai prietenoasa decat a lor,deci iata afacerea!Este clar un film publicitar pt.o afacere ! Doar ca nu spune :faceti si voi ca printul,luati-va o proprietate aici!Aveti ecosistem,istorie, peisaje,localnici pitoresti,izolare,puteti practica ciclismul si e mult mai ieftin ca Spania si sudul Frantei!Satui de clima rece si umeda multi englezi ,o data pensionati,vand si se muta in "tarile calde"!De ce n-ar fi Transilvania o destinatie?Si daca achizitiile s-ar face de la print n-ar fi o garantie a calitatii?Doar nu crede cineva ca filmul asta e asa,un cadou facut din dragoste pt. Romania!

      Ștergere
    5. Bună dimineațá!
      Mulțumesc frumos pentru filmuleț, vezi ce înflăcărare a stârnit, chiar dacă, dincolo de frumuseți pe unde n-a prea călcat picior de om înainte, el promovează patria unde zice prințul că ar avea strămoși.
      Întocmai ca în basmul cu Harap-Alb, vrea să culeagă „sălăți„ cum altundeva nu-s.
      De altfel, ce poate fi mai frumos, decât să găsești un colț izolat de lume, în creierii munților și să te retragi acolo, doar tu cu păsările cerului?
      Da, cu Moș Martin cum rămâne?
      Bine că n-a aduce și pe Camy, că nu-mi place deloc..

      Și uite așa, văzurăm și noi cum arată culmile cele mai înalte ale Munților Carpați, despre care doar auziserăm din descrierea lui Bălcescu..
      Mulțumesc frumos, încă o dată pentru dar!

      Ștergere
  3. Pret corect pe produse, marketing ingenios... Lasam Elvetia in urma. O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Știi cum se spune, Robert- „Dumnezeu îți dă, dar nu-ți pune și în traistă..„

      Multă sănătate!

      Ștergere
  4. @Cristina C,
    Mulțumesc de invitație! Vin cu plăcere!

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna seara, doamna Gina!
    Am vazut si eu filmul documentar. Mi-a placut mult de tot.
    Avem o tara atat de frumoasa si suntem binecuvantati cu multe bogatii naturale. Cu rusine o spun, inca nu am reusit s-o vizitez in lung si-n lat! Am vizitat, mai mult in trecere, majoritatea regiunilor tarii, dar nu suficient de mult. Mi-ar placea sa-mi permit, sa las totul balta si s-o iau la pas, dar acest lucru nu stiu daca se va intampla vreodata!
    O seara minunata va doresc, doamna Gina si multe binecuvantari! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cine nu și-ar dori să aibă un asemenea privilegiu, dragă Ștef, acela de a-și cunoaște țara, de-a lungul și de-a latul?
      Deocamdată, gustăm frumusețea „peliculei„!
      Mă bucur că ți-am oferit clipe de bucurie!

      Seară frumoasă îți doresc!

      Ștergere
  6. Mi-a placut mult filmul, auzisem ca un englez a facut un film despre Romania. Tot e bine daca vorbesc strainii de bine despre noi! O seara frumoasa, Gina!

    RăspundețiȘtergere
  7. Da, bine zici- tot au grijă străinii să ne amintească , din când în când, cât de binecuvântați suntem!

    Seară bună, Marycix!

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte interesant filmuletul. Din pacate, trebuie sa vina strainii sa ne arate adevarata Romanie.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Credeți că ne fac daruri, așa dintr-o bruscă iubire pentru noi?

      Ștergere
  9. Nu. Cred ca filmul este facut pentru printul Charles.

    RăspundețiȘtergere
  10. Cu print sau fara,pot sa spun ca eu traiesc zi de zi aproape de astfel de frumuseti.
    Filmuletul arata o parte din frumusetea muntilor,o parte din greutatile cotidiene.
    E usor sa aduci o data apa de la izvor,apoi sa pleci,dar cat de greu trebuie sa-i fie batranei.Si nu e singura.Cunosc locuri rupte din rai daca te uiti doarsi oamenoi care muncesc zi lumina pentru strictul necesar,si crede-ma ca se multumesc cu foarte putin.
    Muti tineri au plecat spre o lume mai buna,zic ei.Satele,catunele au ramas doar cu batranii.Ce mai pot face ei?
    Inaionte de Craciun am participat cu copiii la "Zilele Culturii Populare Bihorene" intr-un sat care e asezat pe un teritoriu egal cu cel al Bucurestiului.ROSIA.S-a transformat intr-un sat de gospodari,desi viata lor edestul de grea...vite,lemne,munca.
    Zona e superba,iar iarna a pudrat padurile .Parea o lume de basm pe care chiar copiii mei au remarcat-o,desi si ei provin din astfel de zona.
    Cat despre turismul rural,cred ca ar putea deveni,asa cum spuneau si in filmulet,un mod prin care omul ar mai putea castiga ceva ca sa poata trai in casa stramoseasca.

    RăspundețiȘtergere
  11. Cât de limpezi sunt lucrurile, așa cum le arăți tu, Angi! Tu cunoști lumea de acolo, și rosturile ei, cu frumuseți, dureri, visuri.

    Am înțeles bine?ROȘIA este cât Bucureștii?
    Da, sunt convinsă că turismul rural este o șansă reală de creștere a calității vieții țăranului român, gospodar.
    Mă bucur mult să aflu chiar de la tine că mitul își are acolo rădăcini adânci.
    O seară frumoasă, iubită dăscăliță!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doar ca suprafata.:)
      Dirigintele meu din generala,mai in gluma,mai in serios ,ne povestea ca omul care mergea duminica la biserica,din cine stie ce catun,isi punea si merinde in traista,ca-l apuca foamea pe drum.
      Seara frumoasa,doamna draga!

      Ștergere
    2. Excepțională filozofie!
      Ce poate fi mai frumos duminică după întoarcerea de la biserică, decât să te așezi în iarbă și să deschizi traista!
      Toată stima pentru oamenii locurilor tale, fată dragă!
      O zi bună mâine!

      Ștergere
    3. Ti-am lasat o particica din Rosia la mine in casuta.:)
      Noapte buna!

      Ștergere
  12. Hello there! I could have sworn I've been to this website before but after browsing through many of the posts I realized it's new to me.
    Anyhow, I'm certainly happy I discovered it and I'll be book-marking it and checking back regularly!
    Feel free to visit my web site ; football transfer news liverpool

    RăspundețiȘtergere