sâmbătă, 18 decembrie 2010

crăciun vienez

A fost o seară geroasă.
Și în sala arhiplină era frig, aproape ca afară.
Mi-a amintit de serile de dinainte de 89, când , noi spectatorii, ne jenam că  urmărim programul ,înfofoliți , în timp ce actorii, mai ales doamnele, își ascundeam disconfortul ,mișcându-se mai repede decât ar fi fost normal.
”Crăciun vienez”. Nu știu câți dintre cei douăzeci și patru de artiști instrumentiști or fi fost vienezi adevărați, dirijorul este rus,Vasilii Zaharov, din Sankt Peresbourg, chiar nu contează ce nații vor fi fost, n-au avut nici prezentator, nici program scris.
Au fost formidabili!!La intrare , ne-am primit  cu șampanie, în cupe ..
După ce a suspinat ascultând blauen Donau  walzer, sala s-a încălzit de-a binelea, în ritm de polkă poloneză , aplaudând apoi  frenetic Radezky Marsch. A fost și un acordeon, în note de Libertango și un miniprogram românesc  extraordinar- nai, ocarină, fluier, caval.

Dansul țărănesc a smuls ropote de aplauze, prelungite pentru Hora Staccatto.
Când între scenă și spectatori distanța s-a topit, artiștii și-au schimbat  elegantele costume clasice cu blugi și cămăși albe..”Hello Dolly,The giri from Ipanema,Musical souvenir.
Ghidușii, snoave de-ale lor, antren, atmosferă de petrecere.
Două ore în care am gândit în emoții, am  simțit cu gândul.
În  spiritul Crăciunului.
Pe la voi cum este?

22 de comentarii:

  1. Am văzut Viena de cîteva ori, odată chiar în preajma Crăciunului; este superbă!
    Dar, cine merge la Viena şi nu face o escală în Grinzing, nici nu ştie ce pierde...

    RăspundețiȘtergere
  2. O seară geroasă, însă frumoasă. Cu valsul vienez în suflet. Noi ăl ascultăm pe Bregovic, la ora asta, iar în Bucureşti se lasă gerul. Păcat că în sala de spectacol era frigul de afară...

    RăspundețiȘtergere
  3. Minunata introducere in subiecte armonioase...sampanie. Greu de rezistat.

    La noi e iarna - frig si dara de zapada - asteptam vacanta cu trenul din Franta - dar tot la Craciun ne gandim.

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte frumos! Tu l-ai avut de-adevaratelea, eu inca(tot mai sper la un concert, candva...) numai pe youtube :). Sa aveti Sarbatori luminate, pline de cadouri si de voie buna.

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte interesant. Trebuia sa faceti o poza si spectatorilor ..
    Este .. iarna!!!

    :)

    Chiar acum, m-am gandit sa merg sa patinez..
    Da, voi pleca imediat.
    De abia astept. Va povestesc mai multe, deseara..
    :*
    L.

    RăspundețiȘtergere
  6. Tibi,
    N-am văzut Viena iarna, am trecut doar prin nesfârșitele și fabuloasele ei păduri!
    Grinzig? vis frumos!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Cris,
    Mă și miram-neplăcută senzație..ce vor fi crezut artiștii străini despre noi?Despre felul în care trăim?
    Talentul și pasiunea șterg necazurile.
    O seară frumoasă!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Irina,
    Ar fi minunată iarna, dacă i-ar lipsi sulițele..
    Spiritul Crăciunului este cald, topește răceala acestei doamne cu pantofi de gheață!
    O seară plăcută îți doresc!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Salmi,
    N-a fost chiar orchestra aceea adevărată,o alta ceva mai tânără, dar minunată!!
    Am trăit niște momente fabuloase!
    Seară frumoasă îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  10. Lav,
    Nici nu mi-aș fi permis,nici motivație nu există- lume, de toate vârstele..
    Ce frumos, că te duci la patinaj!

    RăspundețiȘtergere
  11. Cu siguranţă a meritat, chiar şi pe frig.

    RăspundețiȘtergere
  12. Trimit aceste rânduri prin „staţie intermediară“: în Curbură zăpada-i cât gardul şi am salutat bradul viu ( care nu o să fie mişcat de pe rădăcini ) ca un prim pas întru’ împodobirea ce o să urmeze. Şi ninge , şi ninge , şi ninge …
    Crăciunul să ne fie de folos !

    RăspundețiȘtergere
  13. Ioan,
    De frig uit repede, muzica o păstrez în suflet!

    RăspundețiȘtergere
  14. @Grigore Rotaru,
    Fie ca în măreția bradului viu să aflăm veșnicia vieții și armonia care să ne îndulcească speranțele!
    Mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  15. Cum e pe la noi?
    Nu-i asa rau cum se da la anumite televiziuni...

    Samburii de nuca erau, pana mai ieri, 20 lei/kg; azi erau 35...; cel putin daca as fi gasit nuci intregi...
    Niste gabori tot voiau sa-mi vanda un cojoc...; nici nu ma mir ca sunt luat de fraier; numai fraierii cumpara din piata in epoca supermarketurilor...

    RăspundețiȘtergere
  16. @Daurel,
    deci: n-ați fost prevăzător, trebuia să cumpărați nucile în toamnă, așa că folosiți stafide, de la supermaket.
    deci:faceți cozonac în casă.
    deci:se simte spiritul Crăciunului.
    deci:este bine, ceea ce ne dorim cu toții- și bunicii și nepoții!( am încheiat urarea)

    RăspundețiȘtergere
  17. :) Bine, sa lasam lumea de toate varstele...oricum, imi place sa aud: de toate varstele ;)

    Ce frumos, ca am ajuns si nu au vrut sa-mi dea patine(prea tarzie ora 7? )
    apoi, am intarziat din cauza ca nu mi-am gasit, pot spune ca e pierdut:( actul ala " cel mai important" , dar am patinat totusi...prieteni :). Si, gheata nu e prea, dar nu a fost lume multa, ma asteptam sa fie mai plin.
    O zi de sambata trista si geroasa..nici nu vreau sa-mi amintesc. Ma simt ciudat, iar cuvintele nu-si mai au sensu`.

    L.

    RăspundețiȘtergere
  18. Lav,

    Sunt zile ..și zile.gata, s-a dus, las-o!
    Astăzi este altceva!
    p.s.caută actul acela, este important.Dacă nu-l găsești, mergi și fă-ți altul.Este foarte important( nu te speria, dar fii atentă!).
    Duminica este ziua soarelui!

    RăspundețiȘtergere
  19. Am fost si eu in Viena exact in perioada asta. Frumos, feeric si civilizat. M-au impresionat tonele de ciocolata extraordinar sculptate dar si scumpe :)) (vreo 4 euro/100 gr). Oricum, n-am rezistat si am cumparat cateva.

    RăspundețiȘtergere
  20. Shanti,
    Se vede limpede diferența de civilizație..este ceva, care ține de cultură, de tradiții.

    O zi bună îți doresc!!

    RăspundețiȘtergere