joi, 9 decembrie 2010

în cușete colorate

L'hiver sur la 'uliță
 
”A-nceput de ieri să cadă
Câte-un rrom, pe urmă doi.
Franţa pusă e pe sfadă,
Şi ni-i dă pe toţi grămadă,
Înapoi.

Nu e cuşer, dar e bine
Pentru Sarkozy, acum;
Taberele-s toate scrum,
Dar năvalnic vuiet vine
De pe drum.

Sunt ţigani şi balabuste,
Vin la Otopeni, ţipând,
Şi se-mping şi sar râzând,
Şi se-mpiedică de fuste,
Vrând-nevrând.

Cei mai mari, acum, din sfadă,
Stau, pe-ncăierare puşi,
Cei mai mici, de foame-aduşi,
Se scâncesc şi stau grămadă
Lângă uşi.

Colo-n colţ, acum răsare
Un ţigan mai mărunţel,
Chinuindu-se să care
O sacoşă mult mai mare
Decât el.

Opt cercei într-insa are,
Cinci brăţări şi-un portofel,
De la nişte trecătoare,
Pe sub turnul ăla mare,
Zis Eiffel.

Altul, zău, cu dânsul, n-are
Nici bagaje, nici nimic,
Doar un lanţ, cu-o cruce mare,
Care saltă în mişcare
Pe buric.

Trei ţigănci cu burta mare
Şi cu rochii fistichii,
Nu au loc ca să coboare,
C-alăptează fiecare
Doi copii.

Un reporter vine-n grabă
Să le ia un interviu
Şi se-nvârte în pustiu
Până când răspunde-o babă,
Cam târziu.

Se-oţărăşte rău bătrâna
Către cel cu microfon,
Şi-l înjură francofon,
Fi'ncă nu mai e româna
De bonton.

Zice: -"Merde, cam mare graba,
N-am făcut nimica rău,
Uite-aici, îţi spune baba,
Ne băgară pă degeaba
La bulău.

Şi, degeaba ne-au dat banii
Că, mai şmecheri suntem noi.
Într-un an sau maxim doi,
Ne întoarcem, toţi ţiganii
Înapoi.

Nu e mare socoteală
Că acasă ne-aţi trimis,
Ne-adunăm la repezeală
Şi să vezi atunci ciordeală
La Paris !"//

p.s . dar din dar se face dar.. 







32 de comentarii:

  1. Excelent!

    Sunt ţigani şi balabuste,
    Vin la Otopeni, ţipând,
    Şi se-mping şi sar râzând,
    Şi se-mpiedică de fuste,
    Vrând-nevrând.

    Ce-am mai râs!

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos, frumos! S-o traducem in franceza si sa i-o trimitem lui musi Sarko?

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte reusita poezia, Gina, mi-a placut!!
    Am ras, dar cumva... manzeste, caci problema tiganilor ramane in picioare, oricat de mult ar incerca sa o nege mai-marii din Comunitatea Europeana. :(

    RăspundețiȘtergere
  4. Uite aici un top al celor mai ciudate meserii, evident disparute

    http://altbazar4.wordpress.com/2010/12/08/top-10-cele-mai-ciudate-meserii-din-istorie/

    RăspundețiȘtergere
  5. :)) Foarte tare..bancul mioritic, nu?.

    "Zice: -"Merde, cam mare graba,
    N-am făcut nimica rău,
    Uite-aici, îţi spune baba,
    Ne băgară pă degeaba
    La bulău. "

    asta-i buna rau =)) mi-am imaginat-o pe ''baba'' ,merde??

    ce seara minunatra cu astfel de poezii, chiar aveam nevoie sa ies dintr-o stare de...sa-i spun ''fara chef''

    Merci! sper ca asa se spune, nu fac fr.

    L.

    RăspundețiȘtergere
  6. Näin blogin välityksellä on hieno tutustua muiden maiden kulttuuriin ja ihmisiin. Tule sinäkin katsomaan Teuvon kuvat blogi ja kerro myös kaikille sinun kavereillesi miksi kannattaa käydä katsomassa Teuvon kuvat blogi. Samalla saadaan teidän maanne lippu nousemaan korkeammalle minun blogissa. Jouluterveisin Teuvo Vehkalahti Finland

    RăspundețiȘtergere
  7. Doamna, sunteti talentata, faceti sita de matasse din coada de caine:)))


    M-ati uimit!

    RăspundețiȘtergere
  8. Romanul e poetul care transforma orice fapt in poezie.:)
    Mi-a adus zambetul pe buze ,chiar am ajuns cu gura pana la urechi...

    RăspundețiȘtergere
  9. Cris,
    da, simpatice imagini..ca și personajele!!

    RăspundețiȘtergere
  10. Cati,

    Să-i mulțumim autorului anonim!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Geocer,

    Cred că este chiar o traducere din franceză!!
    p.s. știu că ai niște ”pile”- încearcă!!

    RăspundețiȘtergere
  12. Ruxi,

    mai zâmbim și noi, așa, cum bine zici..deși problema există.Și nu este deloc ușor de rezolvat..

    RăspundețiȘtergere
  13. Lav,
    Mă bucur că te-am scos din starea de oboseală!
    p.s. Am văzut în vară o „balabustă”, de-a noastră tocmai în Portugalia..luată la întrebări, brusc, a devenit agresivă„noi aducem valută în țară”..mai poți spune ceva??

    RăspundețiȘtergere
  14. Cati,

    Mi-ai stârnit curiozitatea, mă duc imediat unde mă trimiți!!

    RăspundețiȘtergere
  15. Angi..Sau face haz de necaz!!
    Tot un fel de a ocoli necazurile.
    O seară bună!!

    RăspundețiȘtergere
  16. Anonim,

    De ce nu-ți spui numele?
    Dacă te uiți sub poezioară, am scris”dar din dar se face dar”- adică, am spus că poezioara nu-mi aparține, este un dar!
    Doar am postat-o,după ce am primit-o, ca să se distreze și musafirii mei!!

    RăspundețiȘtergere
  17. Sigur erau doamne cu fuste lungi? Poate ca au fost confundate!
    Poezia este magnifica si plina de umor... Si, din pacate, prea realista!!!

    RăspundețiȘtergere
  18. Da, e scrisă de Laurenţiu Ghiţă. Mi-a plăcut.

    RăspundețiȘtergere
  19. Florentin,
    Uite , tocmai am aflat autorul- el știe cine erau „doamnele”!!!

    RăspundețiȘtergere
  20. Ioan,
    Acum că știm și autorul, avem o bucurie în plus!!Mulțumesc!!

    RăspundețiȘtergere
  21. De unde stiti ca e neaparat obosela?
    Bine, ea era.. din cauza laptelui(nu prea beau, dar ma linisteste)

    balabusta? ce amuzant.. Ce sa spun, nici nu inteleg faza cu valuta, la oameni ca astia, n-ai ce sa le ceri... Oricum, unii sunt amuzanti..
    Astazi, cand mergeam sper casa, prin centru, in timp ce vb la telefon, mi s-a intampla ceva ciudat. Eram si obosita, ce-i drept, ca era 3 fara si persoana de la tel imi spunea ca maine are teza la mate si daca o pot ajuta, daca am timp cand ajung acasa sa-i explic...cand am auzit am inceput asa sa rad- eu si mate-doua linii paralele, dar i-am spus tot eu : dinalea cu x si y va da nu? sau ce? ca fata saraca imi spunea: ok, nu-mi trb la geometrie, la algebra! dar nu specifica ''ce'' si am marit pasul cand am ajuns la trecere, dar ceva m-a oprit. Printre oameni, veniti din toate partiile, ma striga cineva fix cand dadeam sa trec.Imi intorc privirea: o femeie, cu un baston si o sacosa sau nu mai stiu ce era, o caciula in cap, foarte misterioasa, slaba, putin mai mica decat mine(nu sunt prea inalta) spune: treci strada? ma ajuti te rog si pe mine ca vreau sa ajung..cand am auzit m-am intors, oprisem si persoana de la tel si am intrbat: unde vreti sa ajungeti?(m-am gandit ca nu srtie pe unde sa mearga) si face: sa ma tii te rog de mana sa ma treci strada ca ma doare piciorul si nu pot merge singura( era razimata de o bara) bine, am mers, am luat-o de mana, insa nu cu drepta caci aveam tel., chiar daca era in dreapta mea, degetele ei mi-au cuprins apasator palma, am inchis si tel, dar tot nu am schimbat mana, ma speria si fata ei, imi era frica sa nu-mi dea cu aia in cap sau ceva din cauza ca prea se apropia de mine, dar am intrbat-o: si unde vreti sa ajungeti, adica pana unde vreti sa va duc, ca eu va trec strada, dar dupa ma cam grabesc acasa!? ea: la doctor. eu: da` chiar! ce s-a intamplat, de ce nu puteti merge, ca vad ca mergeti, nu inteleg(ma strangea si mai tare) ea: pai ma doare foarte tare partea asta cu picioarul(si a inceput sa-mi explice ca trebuie sa ajunga la doctor ca s-a ros nu stiu ce parte din corp si picior si are nevoie de un sprijin ca sa poata merge, dar o doare foarte tare) ma aburea cu totu` si cand ma uitam la fata ei rosie mica, si privirea aia ciudata(incruntata) de abia asteptam sa ajung pe partea cealalta(ca sunt 2 treceri) si lumea se uita cum merg cu ea de mana, eu grabindu-ma, o trageam pe saraca dupa mine, ea marea pasu si cand am ajuns ea a inceput sa ma duca pe mine in alta directie(ajungeam si pe acolo acasa, dar imi lua prea mult timp) si i-am spus: pe unde mergeti ca eu trebuie sa o iau la stanga, dar ea continua sa ma duca si i-am spus: nu merg acolo, dar ea: vreau sa ajung la taxiuri ca sa ma duc la doct., ma duci pana la ele? i-am spus ca nu pot,din cauza ca trb sa ajung acasa si nu merg prin partea aia, iar taxi. erau destul de departe si i-am zis : imi pare rau.. parca s-a suparat/enervat si mi-a dat drumu la mana si hop, femeia a mers singura 5 pasi pana la un magazin(stalp). Nu stiam ce sa fac, o duceam pana unde vroia, dar mi s-a parut tare misterioasa si trebuia sa merg si incet ca sa n-o doara si de ce tocmai eu? Dar, in drumul meu, am ramas pe ganduri...cred ca trebuia sa o duc pana la taxi, nu stiu, ceva imi spunea sa ma intorc, dar nu, am ales sa merg mai repede ca sa ajung acasa, reapeland persoana care avea nev de ajutor la mate.
    Ce parere aveti? nu stiu daca am fac bine...Lav..

    RăspundețiȘtergere
  22. Lav,
    Cred că ai făcut bine, sunt tot felul de ființe ciudate pe lumea asta.
    Cred că era o prefăcută..
    Odată, am sărit în ajutorul unei individe care căzuse, m-am rățoit la niște tipe care au trecut fără s-o ia în seamă..
    Știi ce se întâmplase, de fapt- era o femeie care consumase alcool- căzuse din cauza beției..
    Mult succes la școală!!

    RăspundețiȘtergere
  23. da-i incolo :)) ..

    Multumesc, la fel:*

    L.

    RăspundețiȘtergere
  24. Noi ne-am amuzat, dar francezii nu prea ...

    RăspundețiȘtergere
  25. :-) poezia aceast am primit-o acum cateva zile prin e-mail. am ras, dar, din nou, amar:-/
    apoi, melodia asta cu tigancusa o fredonam toata ziua cand eram mititica. asta macar imi trezeste amintiri frumoase:-)

    RăspundețiȘtergere
  26. Gina, chiar că ești o profesoară cum și-ar dori orice elev! M-am amuzat! :)

    RăspundețiȘtergere
  27. Asa, pe blog, sunt pitoresti, insa in microbuz...

    RăspundețiȘtergere
  28. @Daurel,
    Eu le ”știu ”din tren, înghesuială mare, la urcare..până își face apariția ”nașul„- atunci începe spectacolul..

    RăspundețiȘtergere
  29. @Teuvo..,
    Vă trec în lista mea de bloguri!

    ”Acest blog este o mare de acces prin intermediul culturii din alte ţări şi de oameni. Vino vedea imaginile blog Teuvo şi spune tuturor prietenilor tai de ce ar trebui sa vizitati poze Teuvo blog. În acelaşi timp, oferă steagul ţării dumneavoastră să crească mai mari în blog-ul meu. Salutări de Crăciun Teuvo Vehkalahti Finlanda.”

    RăspundețiȘtergere