joi, 21 februarie 2019

”Anii trec tiptil, ca niște șoapte”


În dimineața asta, am citit în ”Dilema„ ceva  care  a  scos din  tainicu-i locșor de suflet dorul acela adânc, nu crâncen, doar blând ca o poveste, care  nu se uită niciodată.
”Ce  nu i-am spus  mamei”?
  Doamne, câte nu i-am spus...
Era dimineață, să fi avut  eu trei, poate aproape patru ani, mama  îmi împletea  cozile, în fiecare cîte o panglică  colorată și  tooot  spunea  poezioara   ” pisicuță, pis, pis/ te-am visat  azi noapte-n vis/ te spălam, te pieptănam/ fundă roșie-ți puneam”. 
 Aș fi vrut  să  adorm și ea  să-mi  tot împletească povestea!
Nu i-am spus  niciodată  cum,  într-o amiază de iarnă ,  înghesuită  cât încăpeam în ferestruica   dinspre  partea din spate  a  curții, o  vedeam, printre rufele  date  la  ger,   hrănind   păsările. 
  Ningea, găinile ciuguleau , atente , boabele care se revărsau în zăpadă, din șorțul mamei.
Nu i-am spus  mamei mele, poate  că știa,  poate nu,   cât îmi plăceau pantofii ei roșii, cu care nu am văzut-o  încălțată niciodată-  tata îi cumpărase  fără să o întrebe dacă i se potrivește culoarea. 
Nu știu  când au dispărut din cutia lor  gălbuie  cu floricele...
Nici despre frica  mea din ziua  de Rusalii nu i-am povestit vreodată.  Îmi cumpărase o fustă plisată de stofă bleumarin, 25 de lei metrul.  Am încălzit  prea tare  mașina de călcat, eram în clasa a  VI-a- fusta  avea o importanță  specială,eu  fiind  președinta unității de pionieri.
S-a ars o  bucată   bună...
Nu i-am spus   niciodată mamei cât mă durea  să o văd  mereu muncind, nici  că  observam   mersul ei  , mereu  în fugă, fără să i se audă  pașii.
  Nu i-am spus  că  semăn cu ea.
   Niciodată nu i-am spus  cât o iubesc.
 Dintr-odată  a  fost prea  târziu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu