duminică, 19 februarie 2023

în lumea tăcerii

  Ce spun  o să  ți se pară aiurea. Sau  nu te va interesa.

  O spun, pentru  că  nu prea îmi dispare scena  din minte.
  Ieri, de  „Sâmbăta  morților„, cum se întâmplă de  sărbători, mai ales, la  cimitir, venise  foarte multă lume. Mașini- o mulțime,  staționate, una în spatele alteia, de  la capătul bulevardului, până  la stadion.
  De la  volanul uneia, uite  că nu m-am uitat la  număr, a coborât o  femeie, sub 30 de ani, urmată de o fetiță.  
Femeia  a îmbrăcat rapid  un fel de pulover lălâu, cu o gaură mare  în partea de  jos a spatelui, și-a acoperit părul cu un batic  cenușiu  spre negru și a luat  cu ea o sacoșă mare, goală.
 Fetița  a luat și ea o pungă  albastră de plastic, tot goală.
  Ambele au intrat în  rândul persoanelor care  se apropiau de intrarea în cimitir.  
 Fetița voia să se  păstreze alături de partenera ei, care  a împins-o  mai în față.
 Eram la  doar câțiva pași de ele. 
 Fetița  devenise   insistentă, chiar agresivă, cerând oricui: îmi dai și mie un ban?
Le-am pierdut din  vedere, de altfel, scena  mă  enervase teribil.

  În dreptul intrării, staționa  o mașină de poliție.
Cimitirul era ca un furnicar.
  O mulțime  pestriță  ocupa aleile:: femei, bărbați copii, unele care chiar mergeau să-și plângă morții, altele cerșind agresiv.

  Undeva, o bătrânică, curat îmbrăcată, cu  o privire tristă, albastră,  căuta  către nicăieri.
  I-am dat unul dintre  pachețele  pe care le aveam.
 Am citit  în uitătura ei  duioasă ceva  din smerenia femeii de la țară, care, deși   ajunsă la limita disperării, nu cerșește.
Își păstrează o anume demnitate.

 Așteaptă.

  M-am întors pe aceeași alee. bătrâna  mânca  frumos, tihnit  parcă,  fără să privească  înainte sau înapoi. 💓

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu