miercuri, 7 martie 2012

pentru recuperarea eternității,


 n-am găsit ceva mai potrivit, într-o zi acordată  întâmplător sau din suflet femeii-

Bărbatul și femeia - de Victor Hugo

Bărbatul este cea mai elevată dintre creaturi. Femeia este cel mai sublim ideal.
Dumnezeu a făcut pentru bărbat un tron, pentru femeie un altar.
Tronul exaltă, altarul sfințește.
Bărbatul este creierul, femeia este inima.
Creierul primește lumina, inima primește iubire. Lumina fecundează, iubirea reînvie.
Bărbatul
este puternic prin rațiune, femeia este invincibilă prin lacrimi.
Rațiunea convinge, lacrimile înduioșează sufletul.
Bărbatul este capabil de eroism, femeia - de orice sacrificiu.
Eroismul înnobilează, sacrificiul aduce sublimul.
Bărbatul are supremația, femeia are intuiția.
Supremația semnifică forța, intuiția reprezintă dreptatea.
Bărbatul este un geniu, femeia este un înger.
Geniul este incomensurabil, îngerul este inefabil.
Aspirația bărbatului este către gloria supremă, aspirația femeii este îndreptată către virtutea desăvârșită.
Gloria face totul măreț, virtutea face totul divin.
Bărbatul este un cod, femeia este evanghelia.
Codul corijează, evanghelia ne face perfecți.
 Bărbatul gândește, femeia intuiește.
A gândi înseamnă a avea creier superior.
A intui, simțind înseamnă a avea în frunte o aureolă.
Bărbatul este un ocean, femeia este un lac.
Oceanul are o perla care îl împodobește, lacul, poezia care-l luminează.
Bărbatul este un vultur care zboară, femeia - o privighetoare ce cântă.
A zbura înseamnă a domina spațiul, a cânta înseamnă a cuceri sufletul.
Bărbatul este un templu, femeia este sanctuarul.
În fața templului ne descoperim, în fața sanctuarului îngenunchem.
Bărbatul este plasat acolo unde se sfârșește pământul, femeia acolo unde începe cerul.

26 de comentarii:

  1. FEMEIA e spiritul, din Duhul Sfant,
    BARBATUL e Pamantul, ce primeste binecuvantarea Dumnezeiasca.

    RăspundețiȘtergere
  2. Doamne cat de mult imi place cum ne-ati intampinat, doamna Gina. Ganduri intelepte si frumoase, iar muzica pe masura lor.

    Chiar daca se spune ca, barbatul si femeia sunt mereu inrolati intr-un razboi al sexelor... doar traind impreuna, fiecare cu plusul sau minusul lui, se intregeste fiecare pe sine insusi, fie ca-i barbat sau femeie, altfel fiecare ar fi doar, jumatate de om...

    O seara minunata va doresc doamna Gina, iar pentru maine, o zi plina numai de bucurii! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ștef,
      Cred că ne naștem incompleți- suntem într-o veșnică alergare- ne căutăm jumătatea!
      Că , de multe ori,ies și scântei, asta o fi legea firii, cine mai știe?
      Să fii iubită!

      Ștergere
  3. Foarte frumoase comparatii.
    Sa ai parte de o zi frumoasa(cea de maine)!
    Barbatul si femeia formeaza un intreg!

    RăspundețiȘtergere
  4. Si mie imi place foarte mult aceasta paralela a lui Hugo. Sa aveti o zi frumoasa, cu zambete si bucurii si o primavara pe masura! La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am repostat-o, tocmai pentru că mi se pare ideală!
      La mulți ani, Crenguța!

      Ștergere
  5. Mi-ai încântat sufletul cu aceste cuvinte.
    La Mulţi Ani, Gina! :)

    RăspundețiȘtergere
  6. necuprins si cuprins, femeia si barbatul...

    RăspundețiȘtergere
  7. Gina stii cum il numea Lucian Blaga pe Dumnezeu?!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Psalm, de Lucian Blaga

      „O durere totdeauna mi-a fost singurătatea ta ascunsă
      Dumnezeule, dar ce era să fac?
      Când eram copil mă jucam cu tine
      Şi-a închipuire te desfăceam cum desfaci o jucărie.
      Apoi sălbăticia mi-a crescut,
      Cântările mi-au pierit,
      Şi fără să-mi fi fost vreodată aproape
      te-am pierdut pentru totdeauna
      în ţărână, în foc, în văzduh şi pe ape.
      (…)
      În spinii de-aici arată-te, Doamne,
      să ştiu ce-aştepţi de la mine.
      (…)
      Iată stelele intră în lume
      deodată cu întrebătoarele mele tristeţi
      Iată e noapte fără ferestre-nafară.
      Dumnezeule, de-acum ce mă fac?
      În mijlocul tău mă dezbrac,
      Mă dezbrac de trup
      ca de-o haină pe care-o laşi în drum”.

      Ștergere
    2. Minunat psalm,si totusi....

      Ștergere
    3. Poate că ar trebui să-mi spui..

      Ștergere
  8. Marele Anonim!!!
    (nu am nimic de a face cu anonimul din aceasta postare),dar am observat ca te nelinistesc anonimii...ei sunt persoane modeste si de preferat fata de cei care trambiteaza cu nume si adrese de bloguri personale in mod interesat...nu toti au blog,site,se bucura insa sa-i citeasca pe altii si sa-si exprime onest,cu bun simt un gand,sentiment,ideie.(desigur exceptand unele cazuri care ranesc)
    Uite ma duc cu gandul acum la filmul "Anonimul venetian " al lui Felini parca...fantastic film!

    RăspundețiȘtergere
  9. Nu este chiar o neliniște- parcă ar fi mai frumos să poți vorbi cu cineva care are un nume, bine, se poate întâmpla ca „numele„ să nu fie real.
    Asta este lumea blogosferei. Important este că putem sta de vorbă, împărtășim impresii, învățăm unii de la alții.
    N-am văzut filmul, chiar îmi pare rău..
    p.s. la tine nu pot lăsa comentarii, dispar, de îndată ce le scriu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca nu i-am facut nimic,in sensul ca te-as fi blocat sau chestii de genul asta....astazi comentariul a aparut de 4 ori...probabil tot ai incercat dar el de fiecare data l-a inregistrat...in ultimul timp merge mai greu,mai am probleme si alte privinte cu calculatorul momentan...nu stiu ce sa spun mai mult ca nu ma prea pricep.
      Filmul cred ca l-ai vazut dar nu-l reperezi dupa titlu...

      Ștergere
    2. N-am spus că i-ai fi făcut ceva, am spus ce mi s-a întâmplat.
      Cât despre Blaga, cred că trebuie să „dau o fugă„, într-o zi , prin „Trilogia culturii„.

      Nu, n-am văzut filmul.mi l-aș fi amintit.
      O zi frumoasă!

      Ștergere