miercuri, 13 decembrie 2017

„când văd că aici se face ceva pentru țara mea,

 eu nu știu ce e oboseala. Viața mea toată mi-am pus-o fără preget în serviciul artei, iar arta mea e pusă la dispoziția lumii întregi. Lumea însă trebuie să cunoască țara mea așa cum e. Peste tot unde mă duc, eu nu uit că aceasta e prima mea datorie.„
George Enescu

Regal!
Un concert frumos, ca o inimă cu nenumărate  suflete!
Strălucitor,elegant,sobru, incendiar!
După o zi în care, retrăind istoria unui destin  aspru încercat, ne-am revăzut, cu  ochii minții și ai sufletului  Istoria  neamului, am avut privilegiul de a primi în da, dinpartea Filarmonicii Pitești, dirijor Ștefan Novak,concert-maestru, Mădălin Sandu, invitat,inegalabilul AlexandruTomescu, unul dintre  cele   mai înălțătoare  concerte.
Johann  Strauss Jr.„Uvertura  la opereta” Caliostra  în  Viena”
W.A. Mozart, „ Concert  pentru  vioară și orchestră în Re   Major, nr.2. KV211”, 
cu Alexandru  Tomescu: un Om,o vioară Stradivarius, un tot, în care harul  se contopește  cu o modestie pe care  doar nobilii o au.
 Splendid!
Partea a doua a concertului:George Enescu
”Poema română, op 1”, într-o interpretare absolut extraordinară: patos, însuflețire, strălucire,  fierbinte  emoție!  
Românismul în toată complexitatea lui exemplară.
”Imnul  național român(  Imnul  regal)”!
Măreție, impetuozitate, strălucire, trăiri  fără  cuvinte.
 Muzica, la  cea  mai înaltă vibrație!
Orchestra și sala, în ropote de aplauze, ca un gest  de  plecăciune în fața  Istoriei!
Filarmonica  Pitești,ești minunată!

3 comentarii:

  1. https://www.facebook.com/rizea.gina.5?hc_ref=ARTkBVFbenardznftVqRvu6kjYg5DcNzRwAKEwXqeGY1b0J4djJMA2vmId8u6x5RVq0&pnref=story

    RăspundețiȘtergere
  2. Imnul regal!
    Filarmonica Pitești, dirijor: Ștefan Novak,concert/ maestru, Mădălin Sandu , nu doar artă.
    Înflăcărată pagină de istorie!
    Publicul a vibrat spontan, înălțător.
    Aseară, la Pitești, Majestatea Sa a primit Onorul !

    RăspundețiȘtergere
  3. https://www.facebook.com/jean.dumitrascu.9/posts/10214908048637566?pnref=story

    RăspundețiȘtergere