N-a urmat o școală de sociologie.Nici futurolog n-a fost. N-a
făcut anchete sociale, în schimb, Marin Preda a fost un mare creator , înzestrat
cu vocația reflecției. Metoda lui de lucru se bazează pe observația
individului într-un sistem de relații.
Cam așa am văzut eu aseară textul „Moromeților„ pus în scenă de regizorul Alexandru Dabija și de jurnalistul-scriitor Cătălin Ștefănescu.
Ei re-construiesc un dialog plin de substanță pentru două personaje memorabile: Ilie Moromete și Cocoșilă.
Teatrul ACT a venit la Pitești cu doi Artiști: Marcel Iureș și George Mihăiță.Cam așa am văzut eu aseară textul „Moromeților„ pus în scenă de regizorul Alexandru Dabija și de jurnalistul-scriitor Cătălin Ștefănescu.
Ei re-construiesc un dialog plin de substanță pentru două personaje memorabile: Ilie Moromete și Cocoșilă.
Într-o manieră modernă, plină de emoție și de realism actualizat, doi monștri sacri refac destinul celor doi prieteni, care gândesc social și văd existențial.
Viața dincolo de gard.
Despre oameni...
Ironie, umor, dramatism, revoltă, anecdote usturătoare.
Viață și dincolo de viață..
Am râs, am plâns, am revăzut cu ochii minții o modernă radiografie vie a nemuritorilor Moromeți, pentru care părintele lor nu a primit niciodată premiul ce s-ar fi cuvenit uneia dintre cele mai adevărate cărți care s-au scris la noi.
RăspundețiȘtergereAm văzut aseară câteva scene absolut fabuloase, transpuse în idei. După o întoarcere în timp, Ilie Moromete strivește cu lacrimi, deznădejde, dar și revoltă imaginea TRĂDĂRII!
Era în gestul lui atitudinea țăranului care nu acceptă să-i fie furată Demnitatea...
Mare roman!
Mare și actorul Marcel Iureș!
Cred că punerea în scenă a Moromeților este o recunoaștere a adevăratei literaturi!