duminică, 2 iunie 2019

Astăzi am strunit timpul!


Duminică pe sub prânz,  curat  de după ploile zilelor trecute,  satul  își   adună     suflarea  în  inimă  de răspântii .
Tresaltă salcâmii în alb de ciorchini, un clopot  răsună din  bisericuță,  ies   femei în grupuri,  drumul se așterne printre  alte case - multe noi- localnicii  au muncit care încotro.

S-au întors  pentru a  ridica   gospodării și case arătoase.

La școala  cu un singur rând de clase,  în dreptul căreia m-am oprit, cu inima încărcată de mari emoții, pentru că aici  mi-am început meseria, dirigintă la clasa a VII-a,  cei mai mulți elevi erau fii de lăutari. Lipseau mult de la școală, pentru că își însoțeau  părinții pe la nunți, botezuri, cumetrii.


 Nu puteam avea prea mari așteptări de la ei, toți știau să scrie și  citească, unii  reușeau chiar să  adune  vorbele în rezumate. Mai greu era cu gramatica.
 Când își plecau rușinați capetele, pentru că   nu găseau răspunsuri la întrebările mele, mi se încălzeau ochii de bunul-simț al acelor  copii  cu degete lungi, negricioase, îmbrăcați , de multe ori  cu  hainele  fraților mai mari. .
După ore, câțiva  mă însoțeau până în stația de autobuz, ferindu-mă de câinii slobozi.  Unii dintre ei îmi ofereau buchețele de cocărăi și de micșunele 

Revăd cu nostalgie  drumul meu, de mers zilnic pe  jos, de  7 kilometri dus, tot atâția întors.Ultima stație de autobuz era la Racovița.
 Astăzi   la Conțești este capăt de linie.


  Construită în 1936,  clădirea  al cărei prag  l-am trecut eu  în urmă cu aproape  cincizeci de ani, înnegrită de ploi și zăpezi pe  dinafară  și de fumul  sobelor  bătrâne pe dinăuntru   este acum albă. 
  În cele patru săli se  joacă grădinarii!
M-am oprit, am  văzut lumea  și  locurile, lipseau  doar copiii.Și foștii mei colegi de cancelarie.
Am insiprat parfum de salcâmi și de  trandafiri, am  mângâiat cu    nostalgie   totul!
    La noapte, dacă se va îndura, luna   o să  poleiască totul,  cocoșii   vor trâmbița  deșteptarea după  aceleași nemărturisite   secrete,  se va ivi o altă zi,  o altă săptămână...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu