Nu-mi plac discuțiile agresive. Nici polemicile. Nu aș putea explica de ce, poate că prea aud atâta larmă în jur, oameni vorbind în același timp, fără acea răbdare a ascultării celuilalt.
Nu agreez nici formele de plural noi, profesorii, noi, cei -cu-
stea-in -frunte sau pe umăr.
Suntem diferiți- asta este foarte bine, cred. Ce-ar fi să cântăm toți aceeași moțăită melodie sau să luăm poziția de „drepți”, că trece nu-știu cine....
Dar ceva de zis, poate că am dreptul la vârsta și la experiența mea: am lucrat cu copiii , da asta am făcut, aproape patruzeci de ani. în sate sărace- primul a fost unul în care curții directorului i se rupsese poarta, așa că oricine vedea porcul legat de țăruș, aici în județul Argeș.Într-un alt sat, copiii își însoțeau părinții să le cânte oamenilor pe la petreceri. Veneau la școală de câteva ori pe lună.
Un an, am fost „defectolog„ într-o școală, unde copiii aveau probleme speciale,erau
inadaptabili, pentru că, de prea mici, rămăseseră ai nimănui. Sau pentru că așa hotărâseră unii dintre învățători.
Am lucrat niște ani buni și cu clase selecționate, cu olimpici.
Copiii sunt copii.
Cum și profesorii sunt oameni. Mai mult sau mai puțin. Unii sunt devotați, talentați, deschiși la minte și la suflet, alții sunt altfel.
Deunăzi, a circulat pe aici cea mai nefericită justificare a domnului care conduce guvernul , cum că dacă s-ar aloca din buget bani pentru mărirea salariilor profesorilor ar fi ceva asemănător cu ceea ce face săracul care se împrumută ca să se ducă la cârciumă.„Când îți scad veniturile, e ca într-o familie, îți scad veniturile și abia mai ai bani de mâncare, de plata chiriei, nu te duci să-ți bei banii la cârciumă.”
Stranie și dureroasă abordare a unei probleme foarte serioase de către o persoană care, ierarhic, ocupă un scaun foarte înalt.
Bizară este și intervenția unei doamne pe care un distins jurnalist a numit-o ministreața. Persoana care ocupă locul de unde, cândva, a slujit școala Spiru Haret, a creat ceva paronimic, cumva, vorbind despre pepsiglas.„Aşa cum spuneaţi şi dumnevoastră, să poarte măşti, să aibă viziere sau fie băncuţa dotată cu PEPSIGLAS, că de fapt despre asta vorba".
Curat meșteșug de tâmpenie....
Cum să te aștepți ca învățătorul de la Țuțuiatul din Deal să învețe săracul, să lucreze pe calculator, dacă „vârfurile ” societății se împleticesc în vorbe fără noimă?
Totuși, nu-i înțeleg pe niște domni, care de pe margine, vin cu bățul prin gard, doar să asmută câinii unii împotriva altora.
Da, școala noastră a luat-o de multă vreme la vale. Motivele s-au încâlcit, banii s-au dus pe apa sâmbetei, multe clădiri în care ar trebui ca micuții să se simtă în siguranță stau să cadă; altă doamnă, care a abramburit învățământul și a desființat școlile profesionale, a lăsat să fie admiși în învățământul superior indivizi fără bacalaureat, propune să devină săli de clasă restaurantele golite de pandemie.
Îmi vin în minte ”Amintirile din copilărie” ale lui Ion Creangă, când povestește Nică al lui Ștefan a Petrii cum învățau ei în chilia bisericii sau când scriau cifrele cu bețișorul în grămada de nisip.
Jalnice vremuri au venit peste noi!
Dar, dincolo de toate necazurile, trebuie ca școala să rămână școală! iar profesorul, învățătorul și educatoarea să se bucure de sprijinul comunității.
Copiii sunt ai părinților lor!
Cui folosește doar critica distractivă, fără a pune în locul ei ceva constructiv?
Din păcate, printre iluștrii noștri politicieni, sunt și unii care consideră că cei mici aparțin statului, nu părinților... chiar jalnice vremuri trăim.
RăspundețiȘtergereP.S.: Am uitat, mă regăsiți aici
http://ciresdemai.wordpress.com