joi, 27 octombrie 2022

toamnă de regăsiri

Dacă ar fi să consideri că  emoțiile ar putea fi  ceva material,ceva  din care să poți  croi haine care să-ți placă. mătase, stofă, bumbac, emoțiile mele ar îmbrăca trăirea fiecărei rochii. 
 Mătasea- ce  fină și duioasă! 
Stofa-elegantă și caldă! 


 Bumbacul- nu chiar aspru, dar nici  prea aproape de suflet. 
La asta mă gândeam acum, când am ajuns acasă, după o mică excursie într-un orășel în care mi-am petrecut  primii ani de meserie.
 Patru. 
   Cât de  aproape de suflet  au  rămas  amintirile  mele, din acei ani?


Astăzi, a trebuit să mai dau de capăt uneia dintre multele probleme  acumulate în acest an dificil. 


 M-am dus în oășelul de care sunt legate experiențele mele de foarte tânără profesoară. 
 Costești! 
  Un nume, care îți spune  ceva  sau  nu, ce pot să-ți amintesc este  că  există niște  informații  stranii, în legătură cu acest loc, despărțit  de nu prea mulți km de Pitești- acolo, a fost, cândva un mare și tragic eveniment, un incendiu produs de Paști, în biserica  așezării. 

A fost prăpăd. 

În soarele dimineții finalului de octombrie, orășelul  poartă  haine curate, colorate mai mult în auriu, lumea este grăbită, multe mașini, figuri ca peste tot, deloc vesele.
  În fugă, asta este viața mea- am  revăzut ceea ce se numea „Școala specială”, unde am fost încadrată ca „ profesor-defectolog„.
Este vacanță, așa  că și copilașii care își petrec  viața  acolo erau și ei plecați.
 Clădirea  s-a colorat, sălile de clasă sunt  mobilate modern, nu prea am găsit  pe nimeni dispus  să schimbăm o vorbă/ două despre  cum  mai  merg lucrurile. 
Am căutat, printre  multele case  moderne și printre  blocuri, modesta, foarte modesta  cândva, casă a pionierilor; cineva îmi spune  că  s-a construit ceva frumos pentru  copii.
 Am revăzut, tot în treacăt, drumul către  „Zorile”(zilnic, fie ploaie, zăpadă  sau   vânt, parcurgeam, pe  jos  4 km  dus-întors, de la  gară până la școală). 

Am părăsit orășelul  tot în grabă....  
La Albota,altă școală cu amintirile ei, am zărit clădirea.  
Se făceau reparații.
Ca mai peste tot,locurile și clădirile poartă  haine  croite  modern.
 Doar  drumul este același. 
Cărările  din sufletul meu  sunt duioase.

Astăzi, am înțeles mai mult ca oricând că, oricât de mult ai urca  pe scara  trăirii, oricât de adânc ai săpa în suflet, nu  poți ieși din sine.
În esență, cred că darul cel mai mare, pe care ți-l poți oferi tot tu, este sensibilitatea.
Este zi, este  noapte, este soar  su   răcoare,  ea  există  în suflet. 
Dacă o cauți,  acolo o găsești.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu