sâmbătă, 11 ianuarie 2014

constitutia

doar da oamenilor dreptul la fericire.


Trebuie, insa, sa o gasesti singur. 
Benjamin Franklin
Printre  ramuri golase,in atingeri tandre, ianuarie isi cerne linistea asfintitului..
Se intuneca devreme.
Dincolo de varfurile brazilor, luna toarce  visul ei argintiu.
 Undeva, un foșnet firav, ca de șoricel rătăcit în bibliotecă, tulbură  pacea înserării.//

Cină în toată regula.
Pe două schimburi.

Trei pisici pufoase, rotunde, ca mingile,  își fac, deja, siesta. Doi  motani mari-unul dungat, altul  alb- fac tumbe prin frunzele umede. Nu le pasă de nimic.
Câțiva  pisoiași mai anemici înghit  alene. Lângă ei, femeia.
O știu de ani buni. Am mai și povestit câte ceva.
O singuratică.
Îndeamnă pisoii să termine tot ce le-a pus  în farfurioare.
Înghemuită acolo, printre frunze, pare ea însăși o pisică. Pisică-mamă.
Nici nu știam cum o fi mai bine- s-o laud pentru cât de multă bunătate are, să-i spun că prea puțini, infinit de puțini oameni ar fi în stare să rupă dintr-o pensie amărâtă, pentru hrana pisicilor?
Nu-mi găseam vorbele.
Cum aveam telefonul în mână, fac o poză.
Se uită la mine. Credeam că mă ia la rost.
Rămân uimită, când, după ce îi spun„ bună seara”, mă privește duios și-mi spune clar noapte bună, doamna profesoară.


 În drum spre casă, mi-am amintit o poveste.
Este despre un domn foarte bogat, care  nu știa să se veselească .
 Avea de toate- palat, trăsuri,  grădini înflorite, poteci ademenitoare, vinuri vechi, slujitori devotați, femei frumoase.

Nu putea fi vesel niciodată.
A întrebat în stânga, a întrebat în dreapta, a mers pe la doctori, s-a dus și la vrăjitoare.

Într-o zi, cineva i-a spus că , doar dacă va îmbrăca o cămașă purtată de un om vesel, va putea  și el să  se bucure.

Și-a închis palatul  și, singur , a plecat în lume.
 După mers mult, fără odihnă, a ajuns pe un câmp.
 Un om  muncea. Și tare se veselea. De unul singur.

 Domnul s-a apropiat, i-a dat binețe , l-a întrebat una- alta, apoi i-a cerut cămașa, oferindu-i un preț bun.
 Țăranul l-a privit, s-a minunat și i-a spus:
- Cămasa?
Păi,  eu nu am cămașă..

4 comentarii:

  1. Nu, dar salta camasa de pe el de veselie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Profesorii si ..invatatorii ..lovesc din nou ! Spaga sa traiasca ..esenta invatamantului romanesc !!... v-am spus eu ...!!::)))

    RăspundețiȘtergere
  3. http://www.gandul.info/reportaj/manifestul-unui-profesor-de-tara-dupa-scandalul-spagii-din-scoala-de-fite-11767123

    RăspundețiȘtergere