Am ajuns în sala de spectacol cu vreo șapte/opt minute înainte de ora deschiderii.
Mă uitam așa...se vor fi gândind oamenii la cutremur?vezi,am fost înzestrați cu uitare..ce-ar fi să te înfricoșezi clipă de clipă?
Sala s-a umplut.
Îmi place să privesc spectacolul de dinainte de
spectacol- fețe de toate felurile, vârste de asemenea, șaluri
plăcute la culoare, parfumuri delicate, blugi și pardesie, sacouri
și pulovere lălâi, copilași distrați, grizonați bunici eleganțí, ca domnul profesor M.
Nu contează că biletul nu este deloc ieftin, nici
că sala este aceeași de când o știu, mocheta care acoperă
scena s-a jerpelit de tot, audiția sălii nu este deloc bună, avem bilete
în rândul B, un stâlp din decorul piesei îmi cam limitează vederea,
nu-i nimic, mă aplec mai către vecina..
Nu contează că autorul piesei, sau autorii-Sam Bobrik și Ron Clark-sunt niște americani, de care nimeni n-a auzit până astă seară.
Lumea vrea și altceva, vrea să fugă din fața televizorului.
Lumea vrea și altceva, vrea să fugă din fața televizorului.
Eu vreau să-l revăd pe Artistul și regizorul Horațiu Mălăele!
Știu
sigur că, indiferent de ce va spune, o să râd, o să și lăcrimez,
poate, dar de distrat, chiar sunt sigură că o să mă distrez.
Și vreau să le revăd pe Dana Dogaru și pe Emilia Popescu. O piesă
nefragmentată, așadar fără pauze, decor simplu- vrea să imagineze, ai ghicit-
o cafenea. Unde? tocmai în mijlocul deșertului american Sierra Nevada,departe de lumea dezlănțuită.
În 1973, la cinci ani neîmpliniți, încă, de la
căsătorie, Louise si Wally Murdock fug din mijlocul agitației citadine și, cu
bruma de bani obținuți din vânzarea a ce agonisiseră împreună, cumpără
Cafeneaua, săracă și șubredă, cam departe de autostradă, peste drum
de un restaurant italienesc. Singuri ..afară șuieră vântul,
câte un coiot își urlă disperarea, nu plouă niciodată, aer condiționat
nu există, mușterii nu au cum să vină..până când, într-o
seară, cineva le cade în prag, da, Emilia Popescu, o tânără
anapoda, convinsă că, dacă ajunge la Hollywood ,talentul ei o să dea pe spate orice producător(de filme) între timp făcuse autostopul,și mai prinsese câte ceva pe ici, pe colo. În cele două geamantane, viitoarea
posibilă artistă a îndesat tot ce a reușit să subtilizeze de prin locurile
unde și-a încercat norocul.
Gazdele asistă la spectacolul pe care Janet îl oferă nu
chiar pe gratis și o conving să rămână cu ei.
Zboară douăzeci de ani,
femeile sunt prietene, peste alți douăzeci,Louise va afla că Janet și soțul ei au avut o aventură
Viața este o boală mortală cu transmitere sexuală, că deh,
adesea există între noi o barieră de limbaj.Și-apoi, nu este o noutate că orice nou-angajată se culcă cu patronul..
Viața este o boală mortală cu transmitere sexuală, că deh,
adesea există între noi o barieră de limbaj.Și-apoi, nu este o noutate că orice nou-angajată se culcă cu patronul..
Viața nu iartă ne nimeni, cafeneaua nu merge mai
deloc, restaurantul de peste drum își schimbă proprietarii câtă
fasole poate să încapă în burta omenirii.. mexicanilor nu le merge deloc rău, vin
și pleacă mașini, clienți , mai bogați, mai sărmani, dar vin....
Un scandal în care soții recunosc că s-au înșelat,
scorul fiind egal: 3 la 3- ea,cu un asistent medical, când a
trebuit să-și interneze soțul pentru operația de apendicită( a prins și el
atunci o infirmieră, că de-aia i-o fi și plesnit operația, ea-cu patronul
concurenței și a mai fost odată cineva, conflictul dă în clocot..ei. și!
Janet , trădătoarea, fuge.
Janet , trădătoarea, fuge.
Viața este o chestiune de noroc, pentru că tot ce
ți se întâmplă este în mintea ta .
Louise cedează și rămâne să-și ducă
traiul acolo, în mijlocul nisipurilor.
Ce este viața, la urma urmei?
Viață mai distrusă ca a ta nu are nimeni..
Viață mai distrusă ca a ta nu are nimeni..
La șaptezeci de ani, Louise și Wally sunt la fel de săraci ca la început, Alzheimerul nu
iartă, în sfârșit, vând șandramaua , iar cu banii primiți pot să
ajungă într-un azil- trei metri pe trei, toată averea a intrat în trei
cutii de carton, este seară, o mașină se oprește în
apropiere.
Janet, cochetă, nu și-a uitat prietenii, dar
Viitorul a
trecut de mult ...
Du-te și vezi Cafeneaua!
O să găsești viața-nud, comprimată în trei etape- un cuplu, ca multe altele la 30, 50, 70 de ani.
O să găsești viața-nud, comprimată în trei etape- un cuplu, ca multe altele la 30, 50, 70 de ani.
Nu povestea contează, că
ți-am spus doar- este mult prea simplă.
Altceva contează: spectacolul
vieții, cu de toate: iubire, trădare, prietenie, chin,
răbdare, uitare, boală, speranță, toate turnate într-o baie
spumoasă de umor negru de tot.
Râzi de nu mai poți, lăcrimezi, cuvintele nu sunt totul, trebuie să-i vezi mâinile lui Horațiu Mălăele,să citești pauzele dintre cuvinte, ticurile, și ezitările, și privirea piezișă.. mersul și mimica Danei Dogaru, lehamitea , spusele ..și nespusele; piruetele și plânsul, râsul și smerenia, poveștile fabuloase ale Emiliei Popescu.
Râzi de nu mai poți, lăcrimezi, cuvintele nu sunt totul, trebuie să-i vezi mâinile lui Horațiu Mălăele,să citești pauzele dintre cuvinte, ticurile, și ezitările, și privirea piezișă.. mersul și mimica Danei Dogaru, lehamitea , spusele ..și nespusele; piruetele și plânsul, râsul și smerenia, poveștile fabuloase ale Emiliei Popescu.
Da, o poveste existențială, despre toate
poveștile laolaltă.
Poate că, din când în când, ca să putem măsura fericirea și farmecul clipei, ar trebui să ne închipuim într-o cafenea, la marginea unei lumi necosmetizate, cu dâre lungi de nisip în ochi, cu ticuri și automatisme, slăbiciuni și curiozități, dar nu uita- toate învăluite într-un umor, cum doar trei mari artiști pot să dăruiască într-un octombrie 2013, când lumea toată, lumea reală, este zguduită de convulsii....
Poate că, din când în când, ca să putem măsura fericirea și farmecul clipei, ar trebui să ne închipuim într-o cafenea, la marginea unei lumi necosmetizate, cu dâre lungi de nisip în ochi, cu ticuri și automatisme, slăbiciuni și curiozități, dar nu uita- toate învăluite într-un umor, cum doar trei mari artiști pot să dăruiască într-un octombrie 2013, când lumea toată, lumea reală, este zguduită de convulsii....
Mă gândeam dacă cei trei eroi ai piesei sunt niște ratați. Răspunsul meu ar fi NU. În fond, ce-și doresc ei?vor să trăiască departe de lume; și fac asta, înfruntând, vreme de patruzeci de ani, toate privațiunile unui trai auster.
RăspundețiȘtergereÎși leagă viețile una de alta- bătrânețea, cu toate „urâțeniile ei„ este acceptată, păcălită, lăsată în plata ei.
Este un moment când cei doi soți, El mult mai șubred decât Ea-dansează după melodia lor preferată..
Oricât de grea ar fi, viața merită să fie trăită!
Dupa pofta mea de viata este cam amara a lor, deci n u, eu nu-s facuta sa stau intr-un loc atatia ani, macar cu mintea si tot calatoresc incontinuu.
RăspundețiȘtergereO sa caut pe youtube.
Desertul este societatea? Cat de dur si de amar!! Pai noi doua acum suntem in desert???? :lol:
RăspundețiȘtergereAș putea cita nume celebre, vorbind despre om și societatea modernă:
Ștergere„Nu o anumită societate îmi pare ridicolă, ci omenirea-Eugen Ionescu„Această înaltă societate contemporană nu-i decât un cavou sinistru bine spoi.„Henrick Ibsen
Elise,
RăspundețiȘtergereEu consider că tema acestei opere este abordarea existențialității, că „deșertul „este simbolul retragerii omului într-un loc, departe de societate.
Retragerea în sine.
Cei doi, într-un fel , se autoexilează.
.Este cam ceea ce se întâmplă cu lumea- lipsa adevăratei înțelegeri duce la înstrăinare..la izolarea omului .