marți, 27 septembrie 2022

„Nu poate guverna cu folos decât cel ce cunoaște scăderile unei națiuni și caută să i le îndrepte.” Victor Eftimiu

 „Am luat ocara, şi torcând uşure,

Am pus-o când să-mbie, când să-njure...„

  Tudor Arghezi

Domnul acela spilcuit, dat cu gel pe freză,informatician de meserie, fiu de profesori, împins ca mai ieri de mai-marele  lui să fie prim/ ministru, fotoliu de pe care a căzut, de era să-și frângă gâtul, dar  nu n-a trecut prea multă vreme și a primit alt fotoliu, de unde conduce transporturile, o fi știind cam ce se petrece în ograda măriei sale?
Astăzi, a trebuit să  călătoresc cu trenul  două stații, din orașul meu, la  Găești.


  Nu pun la socoteală  că treaba asta se putea rezolva  prin ceea ce se tot vântură, cum că ar fi existând digitalizare, chestia este, că la ducere, biletul a costat11,50 lei
Pentru aceeași distanță, la întoarcere, călătoria se plătește cu 18 lei.
 Știu să înjur, cred că am învățat de la Maestrul Tudor Arghezi, dar, pentru că  sunt o doamnă, doar întreb:domnilor, care stați în fotolii foarte înalte, în jos, ați uitat să mai priviți?

 Am avut vreme să mă uit pe geam; pe câmp, a crescut și a tooot crescut o plantă cu flori galbene.
 Mie, sincer, îmi plac florile astea mai mult decât  oricare altele, înghesuite în buchete, prin florării. 
 Acelea nu au nici parfum, nici personalitate.
Ea, floarea asta sălbatică, are demnitate!
Luminează!
  Uitându-mă la aceste flori strălucitoare, mi-am dat seama  că persoana cea mai cinstită cu care am interacționat, în  ultimele 10 zile, este  băbuța de la care le-am cumpărat.
 M-am minunat de ce le dă așa ieftin. 
Le culesese din câmp. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu