vineri, 29 noiembrie 2019

ce ne unește, ce ne separă?


La început de săptămână, cocul ei blod   primea  o baie  mov.  Elegantă,  planturoasă, cu ochi albaștri și cu   un „rrr” foarte simpatic, doamna  MM era  colega mea de cancelarie. Deveniserăm  apropiate, pentru  că  pregăteam împreună serbările școlii,
Într-o  zi  ( era să scriu  cu  doi  ”r„, )îmi spune:
- Dragă, eu  nu mă mai duc la piață... este atâta lume  urâtă, că mă sperii.
Aui trecut niște ani  de atunci, ne vedem rar de tot.  ( oricum, nu la piață)

 Astăzi  mi-a venit în minte întâmplarea, nu pentru  că aflându-mă  în  partea de cartier unde locuiește, am trecut prin fața  blocului ei.
Ceva, banal poate pentru  unii,  m-a trimis  cu  gândul  la acea  parte din ființa umană, care  este  întunecată.
  Ca s-o spun pe-a dreaptă, urâtă rău..

Magazinul  cu ”de toate” : pâine, conserve, legume, fructe, ciocolată,  făinoase,ciocolată,lactate, băuturi și câte altele ocupă un fost apartament de la parterul unui bloc, situat într-o zonă bună. Adică foarte aproape  de stația  de autobuze.
M-am întrebat, adesea, dacă este  corect  ca  mărfurile  să fie expuse  și afară, înșiruite  pe două rânduri, de o  parte și de alta  a  intrării în magazin.
Spațiul acela   nu aparține cuiva, este  al  tuturor, nu-i așa?

Astăzi,  în vremea prânzului, mă aflam în acea  zonă .  Au trecut pe  lângă mine- mers agale, ca de plimbare-  două individe tinere, cu fuste  lungi, crețe.   Vorbeau. Una dintre ele  ducea în fiecare mână câte o plasă de rafie, încărcată cu cartofi.
 Nimic rău, nu-i așa?
În următoarele secunde,  cât  să mă răstoarne,  agitată, alerga  vânzătoarea  de  la  magazinul prelungit pe  alee. Un bărbat  le  văzuse  pe  individele care  furaseră cartofii și o anunțaseră .
  Mă întrebam  ( și ,ca mime,  alte persoane  aflate în trecere) cum se  va termina povestea.Cred  că trebuia  chemată poliția.  ( zic)
  Vânzătoarea  i-a cerut hoaței  să  ducă  pungile  de unde le-a luat.
 Atât.
Încercînd  să-i  înțeleg atitudinea,  m-am gândit  că  ea s-a temut  să anunțe poliția, pentru că individele ar putea  să  revină  cu ajutoare..Nicio clipă,  nu  i-a trecut prin minte , probabil,  că respectivele , libere, fără vreo spaimă,  vor  opera în alt  loc.
  Tu ce zici?

Un comentariu: