vineri, 30 octombrie 2020

Istorie, geografie, gastronomie, natură- cultură românească







  Istorie, geografie, gastronomie- cultură românească


Mă pasionează călătoriile
 Am văzut, cât se poate vedea într-o excursie de 10/ 12 zile,  mare parte din Europa și o bucățică de Asie.
  De fiecare dată, m-am întors acasă  cu sufletul plin.
  Când  am prins câte un prilej, am  făcut excursii  în țara mea. Cele mai multe , în ultimii ani,  grație unor profesori inimoși, care, pe lângă elevii lor, au acceptatr și persoane adulte, dornice de a cunoaște locuri, istorie,  obiceiuri.
 Și m-am minunat, parcă, mai mult de frumusețile cu care este înzestrată  țara mea!
  De câteva zile, urmăresc drumul  absolut extraordinar al unui englez,  jurnalist și poet, care și-a propus- și reușește de minune-  să  cunoască  România la ea acasă.  
Nu cum  o povestesc alții. 
Nici cum se deduce din comportamentul multor   români, certați cu buna-cuviință,  ajunși pe alte meleaguri.
Omul are o motocicletă  foarte tare, așa că  poate înfrunta  tot felul de  drumuri. 
Și are o  educație  potrivit căreia  reușește să  spună   lucruri grave  constatate, pe un tot simpatic.
 Și mai  are o cultură serioasă!
 Aseară,  a călătorit în Moldova, apoi a trecut Carpații în Transilvania.
 Odată cu el, am revăzut și eu  ce  mai văzusem, deși, cumva, cu  nu chiar cu mare atenție, și am cunoscut locuri  uitate,  care vorbeasc despre neamul ăsta  oropsit al nostru. Nepăsarea, indolența,  lipsa  bunului-simț   năpădesc istoria, strivesc generozitatea  dumnezeiască,  stăvilesc   educarea  corectă a tinerei generații.
Fotografiile mele, de pe televizor, nu pot fi artistice- le-am făcut în fugă. Dar sunt sincere.
  Sunt așa,  un îndemn de a  cunoaște România!
 Cât , încă, nu o îneacă gunoiul și reaua- credință.
”Țara noastr-i  țara noastră”!

https://www.facebook.com/rizea.gina.5/posts/3679548415430977

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu