joi, 10 septembrie 2020

Un concert altfel, la Filarmonica Pitești!



„Arta dăruiește aripi!”,

Victor Hugo
De două ori, în viață, am purtat mască ”artistică”, întâia oară, în liceu, la un fel de bal mascat, când, interpretând-o pe Isolda, a trebuit să fiu descoperită de către partenerul meu, Tristan.
Prea multe amintiri nu am din acea seară. în jurnalul din anii de liceu, am păstrat doar inimioara.
A doua oară, s-a întâmplat, la Londra, într-o excursie. Se apropia începerea anului școlar britanic și copii de toate vârstele împânziseră spațiul din jurul castelului, unde artiști profesioniști interpretau roluri celebre din istoria englezească. Elevii erau invitați să „trăiască” istoria pe loc. Purtând măști.
Aveau voie și adulții să se implice.
Am cumparat o mască și , pentru o vreme, am fost ducesă.
Din martie, cred că nu greșesc, masca nu mai este deloc un obiect purtat doar de amorul artei.
Astă seară, după niște luni bune, am fost la concertul Filarmonicii, cu mască.
Nu doar eu, toată lumea prezentă în sală.
Și, bineînțeles, artiștii.
Am urmărit cu bucurie copilărească evoluția
Orchestrei Simfonice a Filarmonicii,dirijor, maestrul Tiberiu Oprea, concert/ maestru, Mădălin Sandu, invitată, mezzosoprana, Maria Miron.
Ce voce, ce prezență!
În câteva rânduri, am privit sala ; mai puțină lume, fețe ascunse. Bucuria se intuiește, nu se poate citi pe fețe.
S-a schimbat viața, sigur toate se schimbă într-un timp.
Masca a devenit un articol mai important decât oricare altul, un articol care a pus stăpânire pe oricare dintre noi, devenindu-ne stăpână. Într-un fel, s-a învestit cu dreptul de a respinge orice apropiere.
Cu toate acestea, seara asta a primit strălucirea muzicii!
Artiștii s-au întrecut pe ei înșiși, rupându-ne de asperitatea unei realități încrâncenate.
A fost o seară frumoasă, așa cum doar muzica izvorâtă din suflet o poate crea.
Piese frumoase, interpretare încărcată de bucurie, muncă, talent, dăruire!
Ernesto de Curtis – Non ti scordar di me și Torna surriento , *** - Cielito Lindo, Augustin Lara – Granada, Jolt Kerestely – Copacul, Vicenzo de Crescenzo – Rondine al nido, Pietro Mascagni – Ave Maria, Bedrich Smetana – Dans din Mireasa vândută, Jeronomi Gimenez – Intermezzo din La boda de Luis Alonso, Josef Strauss – Plappermaulchen, Jules Massenet – Suita de balet Cidul (selecțiuni), Manuel de Falla – Dansul focului din Amorul vrăjitor și Antonin Dvořák – Dans slav în sol minor, nr. 8, Furiant.

Mulțumiri și felicitări, Filarmonica Pitești!💓
Într-o lume  anormală, faceți să vibreze sufletul celui care vine la C concert!💓

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu