duminică, 8 octombrie 2023

când întrebările devin acel ceva fluid, care te pătrunde

   Poate că  ziua de astăzi, cu lumea și cu  Soarele ei,  va fi uitat-o  pe  aceea , care tocmai a trecut. 

Sau poate  că nu.


Încerc, după o săptămână  de la încheierea


unei excursiibogate, într-o lume, care  își rukează mersul după  reguli clare,  care își scrie prezentul  situat între un trecut  migălos și un viitor despre care nimeni  nu prea știe cum va fi,  să-mi luminez, cumva, niște incertitudini,dacă le pot numi astfel.
 Despre  frumusețile naturale, nu  prea voi spune multe  despre ele, grăiesc imaginile.
  Despre  partea aceea, intimă, care ține de credință, despre căutări, aș spune câteva  vorbe.
  În  câteva dintre marile orașe văzute: Lausanne, Geneva, Lucerna, Berna, Montreux, cam rapid,  mult mai  tepede decât pe îndelete, am trecut pragul câtorva  catedrale- o consolare că ritmicitatea  neliniștilor care  mângâie, dar și  rănesc, m-ar putea lămuri.

Acolo, îți despoi viața de toate de orice altceva, , timpul  are cursul lui, tu te gândești la  Dumnezeu, auzi  liniștea, simți risipindu-se peste tine   aripa  blândă a ceva-ce-vine- și -plaacă. În inerior  se clădește  un turn, ca să zic așa, , un turn de tăcere, de liniște, peste spaime, întrebări, frici.
  Am privit  niște  figuri -păreau total cuprinse de mâna  încetinirii, nicio șoaptă,  nimic  care să  spargă sublima armonie.


Ieri, în plimbarea  mea prin Trivale, am urcat la  Schit.
 Îmi place locul ăsta  umbros, împrejmuit de  brazi și de  flori, acoperit de un cer fără pată.
   Erau mulți copii- câteva zeci, veniți cu învățătoarele lor din nu știu ce școală.   Mici, drăgălași,  câutând în ghiozdanele bănuți, cu care să-și cumpere suveniruri din magazinului așezământului.
  Mulți au intrat  să se roage, unii scriau, cu mânuțe tremurânde acatiste, cum li se spusese  de acasă. Niște fetițe, în genunchi,  intrau și ieșeau  de sub  racla făcătoare de minuni.
Iar  unii, care uitaseră totaL motivul pentru care  se aflau acolo, se  jucau de-a prinselea....


Nu mi-am pus întrebări  nici despre orele de religie de la școală,  nici dacă  vreo față bisericească  i-ar  fi putit  îndemna  să ( se) întrebe.
Timpul te lasă pe tine să alegi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu