vineri, 14 decembrie 2018

Nu doar despre

   ”Un veac de singurătate„.
Ci și despre  lume, așa  cum este ea ” multiplă și oceanică„.
 Astăzi, după ce  o prietenă virtuală  m-a   chemat într-un joc de-a  bulgăreala  cu cărți dragi, m-am gândit  la unul dintre  cei mai fascinanți scriitori ai secolului al XX-lea.
Am citit patru dintre cărțile lui.
  Nu știu de ce m-am oprit, trebuie să-mi fac timp  pentru   celorlalte.

Ne unesc trei ani  frumoși. Într-un fel, am învățat  să zburăm împreună. În aceeași grupă, 118.( sper  să nu greșesc)  Lidia  și Marilena au fost colegele  mele  de  facultate  și de  cămin..
Au zburat anii,  fiecare  dintre  noi  și-a urmat  calea. Ne-am revăzut după mai bine de patruzeci de ani. De atunci,  ne  mai spunem una, alta, aici, în pătrățica asta  albă.
Astăzi le  provoc să se alăture  acestei  frumoase intenții  de a  reașeza  cartea  în locul  ei  unic.
Cartea  care  zidește  umanitatea!
Gabriel García Márquez. 
 „Toamna  patriarhului„. spune  autorul, este cartea l-a salvat de la  uitare .
”A fost romanul care  m-a făcut  cel mai fericit scriindu-l, căci este cel  pe care am vrut dintotdeauna să-l scriu și,  în același timp, cel în care mi-am împărtășit propriile  experiențe și confesiuni....L-aș  defini ca  pe un poem  despre singurătatea puterii.
Am scris  Toamna  patriarhului„ cum se scriu versurile...”
Dictatorul  este ”unicul personaj mitologic zămislit de  America  Latină”.
Garcia  Marques, o întrecere  cu realitatea cuprinsă  într-o istorie  universală.
 De la egal  la egal!
El și  o lume în care multe lucruri  nici nu aveau nume  când  naratorul  le-a descoperit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu